مکس بورس معاملات عجیب سه سهم گروه غذایی - مکس بورس

افت شاخص کل روی صفحه نمایشگر ما به بیش از ۱۶ هزار واحد رسیده است. تعداد صف‌های فروش به صورت محسوسی افزایش پیدا کرده است. معاملات برخی از گروه‌ها کاملا عجیب و در عین حال قابل توجه است.

دنیای بورس: مهمترین نگرانی را باید در اقتصاد جهانی رصد کرد و امیدواریم که تمامی کشورهای جهان به خصوص ایران بتوانند بر کوید۱۹ هر چه سریعتر غلبه کنند. نکته اصلی گزارش قبل (هیجان بورسی روی موج شایعات) دقیقا این بود تجربه یک سال اخیر و علت استقبال شدید از بورس تهران را یک بار مرور کنید. احتمالا به این‌جا می‌رسیم که همین وضعیت می‌تواند در یک سال آینده نیز دوباره رخ دهد، گرچه التهاب اقتصادی ضربات سنگینی را به ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور وارد می‌کند اما واقعیت را نمی‌توان مخفی کرد. 

 اما اگر زیر پوست بازار را نگاه کنیم و از مسائل کلان فاصله بگیریم برای مثال می‌توان یک بار دیگر به ضعف شدید سیستم معاملاتی اشاره کرد و از سازمان بورس درخواست عاجزانه داشت که هر چه سریعتر به فکر راه‌کاری برای عبور از بحران هسته معاملات باشند.

 اما معاملات برخی از گروه‌ها کاملا عجیب و در عین حال قابل توجه است. شاید برای ما فقط ارزش معاملات بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی گروه غذایی قابل هضم نیست. اگر چند شرکت مانند شکلر و شپاکسا و نماد تازه‌وارد قرن از لیست معاملات گروه شیمیایی حذف می‌شدند گروه غذایی با اختلاف در صدر جدول صنایع با بیشترین ارزش معاملات قرار داشت. 

 البته در این گروه نیز تمرکز بسیار بالا است و عمده تمرکز نقدینگی روی نمادها با محوریت «تجدید ارزیابی» است. غگل پس از افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی به بازار بازگشته است و امروز و تا این لحظه ارزش معاملات غگل از ۳۳۰ میلیارد تومان عبور کرده است؛ تقریبا ۹ درصد شرکت معامله شده است. غسالم نیز معاملات پرشوری را تجربه کرد و امروز به ۱۲ هزار تومان رسید. این‌که این نمادها ارزنده نیستند و تقریبا حباب را می‌توان در آن‌ها به وضوح مشاهده کرد احتمالا مورد بحث نباشد اما همان‌طور که در مطلب گذشته نیز اشاره اگر تجربه یک سال اخیر را معامله‌گران را دنبال کنند و شباهت‌ها را با سناریوهای احتمالی آتی در نظر بگیرند احتمالا برای هجوم نقدینگی به سهام نباید فعلا منتظر سیگنال ارزندگی بود. غسالم نیز با انتظار برای افزایش سرمایه ۱۳۰۰ درصدی این‌چنین ملتهب است.

 میزان نوسان قیمتی غسالم نیز به بیش از ده درصد رسیده است. در خصوص نوسان قیمتی امروز غشهداب تقریبا حدود تا بیش از ۲۰ درصد نوسان کرده است. این سهم از صف خرید به صف فروش رسیده و دوباره تا محدوده مثبت پیش رفت و بار دیگر تا صف فروش عقب‌نشینی کرد و دوباره نیز تا محدود مثبت پیش رفت. انتظار برای افزایش سرمایه بیش از ۴۰۰ درصدی نیز معاملات غشهداب را این‌چنین ملتهب نگه داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 28 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.