مکس بورس معاملات محتاطانه در بازار فلزات پایه - مکس بورس

با ازسرگیری معاملات فلزات پایه در لندن ، شاهد تسلط فضایی مبهم بر بازار این محصولات هستیم. افت ارزش دلار ، روند  شناسایی سود و  همچنین آزمایش هسته ای جدید کره شمالی از جمله  عوامل تاثیرگذار بر معاملات صبح امروز به حساب می آیند. فضای معاملات امروز کمی محتاطانه پیگیری می شود داما به نظر می آید که فلزات کماکان از پتاسیل رشد برخودار هستند.

در پی آزمایش جدید هسته ای کره شمالی، داریی های امنی مانند ین ژاپن و فرانک سوییس روندی رو به رشد را تجربه کرده و همین امر منجر به تضعیف شاخص دلار شده است.

با تضعیف شاخص دلار تقاضا برای فلزات پایه از سوی کشورهای استفاده کننده از ارزهای غیر دلاری کمی بالا رفته اما در عین حال بخشی از نقدینگی بازار فلزات به سوی دارایی های امن مانند فلزات قیمت ، ین و فرانک حرکت کرده و  همین امر نیز روند مبهمی را در صبح امروز بر معاملات فلزات رقم زده است.

در عین حال پس از رشد ملموس قیمت فلزات در هفته گذشته، معاملات برخی از محصولات در لندن زیر فشار حاصل از شناسایی سود قرار گرفته است. در این میان معامله گران بازار شانگهای چندان به تحولات پایان هفته اهمیت نداده اند و کماکان رونق خوبی را در معاملات فلزات پایه در این بازار شاهد هستیم

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی ۰/۶ درصدی درصد در سطح ۶۸۹۰ دلار قرار گرفته است. این محصول در برهه ای از معاملات در سطوح بالاتر از ۶۹۰۰ دلار معامله شد. آلومینیوم با کاهشی به میزان ۰/۴ درصد در سطح ۲۱۲۹ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی مختصر درصدی در سطح ۲۴۰۲ دلار قرار گرفته و  قیمت روی با کاهش ۰/۲ درصدی در سطح ۳۱۹۶ دلار گزارش می‌شود. روی نیز در ساعت های گذشته تا ۳۲۲۰ دلار نیز توانشسته بود پیشروی کند.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۰/۷ درصد رشد کرد و سرب افزایش قیمتی ۱/۱ درصدی را پشت سرگذاشت.  روی به میزان  ۰/۹ درصد گران شده شده و در این میان تنها آلومینیوم افت قیمتی ۰/۶ درصدی را تجربه کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.