مکس بورس معاملات پر رونق طلا در صبح دوشنبه - مکس بورس

در پی تزلزل مختصر دلار و افزایش نگرانی‌ها در زمینه بحران شبه جزیره کره، طلا بار دیگر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. در این میان بازگشت چینی‌ها به بازار پس از تعطیلات هفته گذشته نیز در بهبود تقاضا برای طلا در بازارهای آتی و نقدی نقش آفرین بود.

در پایان هفته بار دیگر رئیس جمهور ایالات متحده در حساب شخصی توییتر خود کره شمالی را تهدید کرد و در عین حال یکی از نمایندگان مجلس روسیه پس از بازگشت از سفر به پیونگ‌یانگ، از احتمال آزمایش یک موشک بالستیکی دوربرد از سوی این کشور در آینده نزدیک خبر داد. این تحولات متجر به افزایش تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن شد و همین امر نیز ار رشد قیمت این محصول حمایت کرد.

در عین حال پس از تعطیلات یک هفته‌ای بازارهای چین، امروز با بازگشت معامله گران چینی به بازارها نقدی و آتی تقاضا برای طلا از سوی این دسته از مشتریان بالا رفت و همین امر نیز منجر به رونق بیش از پیش معاملات این محصول شد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح ۱۲۸۴/۷ دلار رشد قیمتی نزدیک به ۱۰ دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت با افزایشی ۴ دلاری در سطح ۱۲۸۱/۱ قرار گرفته است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.