مکس بورس معاملات کم‌رمق دربازار فلزات پایه - مکس بورس

فلزات پایه در معاملات صبح امروز همانند عصر روز سه‌شنبه زیر فشار قرار گرفتند و قیمت این محصول‌ها در محدوده منفی قرار دارد. شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران و اقدام‌های مهارکننده بازار آتی شانگهای در معاملات فلزی «روی» در افت قیمت‌ها نقش‌آفرین بود.

پس از رشد مناسب قیمت‌ها در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران مشغول شناسایی سود هستند و همین امر به نظر می‌رسد بازار را وارد فاز استراحت کرد. قیمت‌ها کماکان با افت ملمویی مواجه نشده‌اند اما به نظر می‌رسد تا پیش از وقوع تغییر بنیادی جدیدی در بازار، فلزات جان چندانی برای تداوم روند صعودی خود نخواهند داشت.

در عین حال بازار آتی شانگهای برای مهار رشد بی‌رویه قیمت فلز «روی» از امروز محدودیت‌هایی را در معاملات روزانه این محصول مد نظر قرار داد. براساس اعلام مقام‌های این بازار برای معاملات روزانه فلز روی در قراردادهای ماه اکتبر و نوامبر ، کارمزدی به میزان ۱۵ یوان (۲٫۳ دلار)در هر لات تعیین شد و حداکثر حجم موقعیت‌های معاملاتی روزانه برای مشتریان غیر عضو در قراردادهای آتی با سررسیدهای مذکور به میزان دو هزار لات خواهد بود.

اعمال این سیاست‌ها باعث تزلزل قیمت فلز «روی» در معاملات امروز بازار آتی شانگهای شد. توقف روند صعودی قیمت فلز «روی» که در برهه کنونی به عنوان لیدر بازار فلزات شناخته می‌شود باعث تزلزل قیمت بیشتر محصول‌های معاملاتی در بازار شانگهای شد.

در بازار لندن اما به علت مثبت بودن رقم آربیتراژ فیزیکی میان این بازار و بازار آتی شانگهای، فلز روی تغییر قیمت ملموسی را تجربه نکرد. براساس اعلام موسسه متال بولتن در معاملات روز گذشته رقم مربوط به آربیتراژ فیزیکی فلز روی به ۷۷ دلار رسید.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی ۰٫۳ درصدی در سطح ۶۵۶۴ دلار به ازای هر تن قرار گرفت. آلومینیوم با کاهشی به همین میزان در سطح ۲۰۷۱ دلار به ازای هر تن معامله می‌شود. سرب با افتی ۰٫۲ درصدی در سطح ۲۴۱۵ دلار به ازای هر تن قرار گرفت و قیمت فلز روی بدون تغییری ملموس در سطح ۳۱۱۹ دلار به ازای هر تن گزارش می‌شود.  

همچنین در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان  یک درصد افت کرد و روی کاهش قیمتی ۱٫۱ درصدی را پشت سرگذاشت.  مس ۰٫۳ درصد پایین آمده و در این میان تنها سرب با رشد قیمتی ۱٫۵ درصدی مواجه شد.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.