مکس بورس معضل الکترود گرافیتی در صنعت فولاد - مکس بورس

اتحادیه فولاد اروپا با اشاره به مشکل کمبود عرضه الگترود گرافیتی برای صنعت فولاد جهان، این وضعیت را برای تولید فولاد اروپا تهدیدی جدی اعلام کرد.

مدیر کل انجمن فولاد اروپا در این زمینه اعلام کرد که تعلیق بخشی از ظرفیت تولید الکترود گرافیتی در سال‌های گذشته در کنار توقف تولید این محصول در بسیاری از واحدهای تولیدی چین  در برهه اخیر به علت محدودیت‌های زیست محیطی وضع شده از سوی دولت این کشور منجر به ایجاد مشکل کمبود عرضه شدید در بازار شده است.

اکسل اگرت اضافه کرد که شرکت‌های محدودی در زمینه تولید الکترود گرافیتی در جهان فعال هستند و تمرکز این شرکت‌ها نیز در چین است و تعداد کمتری نیز در هند، آمریکا، ژاپن و اروپا وجود دارند و بدین ترتیب با محدودیت تولید در چین، بازار با معضل تامین این محصول مواجه شده است.

وی افزود که علاوه بر توقف تولید در واحدهای تولید الکترود گرافیتی چین، عرضه کک سوزنی به عنوان ماده اولیه تهیه این محصول نیز به علت سختگیری‌های زیست محیطی چین بسیار کاهش یافته است.

به گفته این مقام ارشد در صنعت فولاد اروپا، با توجه به وابستگی ۶۰ درصدی اروپا به تامین الکترود گرافیتی از چین، کمبود عرضه این محصول میتواند مشکلات جدی را در این صنعت ایجاد کند.

علاوه بر استفاده گسترده در کوره‌های قوس الکتریکی، الکترود گرافیتی به عنوان ماده غیر قابل حذفی در  فرآیند تولید فولاد به روش کوره بلند و کوره اکسیژنی به حساب می‌آید.

ذکر این نکته ضروری است که به علت کمبود و گرانی شدید الکترود گرافیتی، کارخانجات فولادسازی قیمت محصولات خود را در هفته‌های اخیر افزایش داده‌اند. براساس برآورد متال بولتن قیمت میلگرد فولادی  شمال اروپا در هفته منتهی به ۱۳ سپتامبر با افزایشی ۱۲ تا ۱۸ دلاری به ۶۳۹ تا ۶۶۹ دلار رسیده است.

.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 241 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.