مکس بورس موج جدید کرونا در ایران | جدی بگیریم - مکس بورس

موج جدید کرونا با افزایش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی افزایش یافته است. حالا با آمار مراجعه کنندگان تازه ترین وضعیت چه چیزی را نشان میدهد.

شناسایی ۲۸۸۶ بیمار جدید کووید۱۹

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از وبدا، سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز (۱۶ خرداد) دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا، افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و دو هزار و ۳۵۹ مورد از افراد معادل حدود ۸۲ درصد از موارد جدید، در تماس نزدیک با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

دکتر جهانپور با بیان اینکه مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید، تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی همچنین مجموع جان باختگان این بیماری را ۸ هزار و ۱۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: ۲۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر جهانپور همچنین گفت: تا کنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در ادامه وضعیت خوزستان را همچنان قرمز دانست و گفت: استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان‌های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ گزارش شده است.

همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی ورلد مترز اینفو، که لحظه به لحظه شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را به صورت جهانی منتشر و به روز رسانی می‌کند، شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به شش میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۴ تن و شمار جانباختگان به ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ تن افزایش یافته است. براساس این آمار، سه میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۶۲ تن در جهان از این بیماری بهبود یافته اند.

 

موج جدید کرونا در تهران با افزایش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی

متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری ستاد مبارزه با کرونا از آغاز موج جدید کرونا در تهران و افزایش مراجعه کنندگان خبر داد.

مینو محرز از آغاز موج جدید کرونا در تهران و افزایش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی خبر داد و به فارس گفت : آمار مراجعان به مراکز درمانی نسبت به گذشته به خصوص در بیمارستان امام(ره) که معیار سنجش بوده، بیشتر شده و با باز شدن اماکن عمومی مانند رستوران‌ها ، انتظار افزایش تعداد مبتلایان را داریم.

وی ادامه داد: برخی مردم فکر می‌کنند کرونا تمام شده و باید به زندگی عادی برگشت اما موج جدیدی از شیوع کرونا آغاز شده است. این ویروس همچنان  پا برجا بوده و هیچ کشوری نتوانسته آن را به طور کامل درمان و از بین ببرد و ممکن است تا سالیان سال هم باشد. تنها عامل کنترل هم این بیماری در دنیا ، فقط فاصله‌گذاری فیزیکی است.

 

آغاز کلاس ترم جدید مهر ماه، بنابر تصمیم ستاد کرونا

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هنوز تصمیمی در خصوص زمان شروع کلاس‌های مهرماه دانشجویان گرفته نشده و آغاز ترم جدید به صورت حضوری بنابر تصمیم ستاد مدیریت ملی کرونا شروع خواهد شد.

احمد معتمدی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی درباره زمان شروع کلاس‌های ترم جدید دانشجویان این دانشگاه افزود: ما بر این عقیده هستیم که ترم جدید مهرماه را به صورت عادی آغاز کنیم البته کلاس‌های ما در ترم جدید معمولا از ۱۵ شهریور شروع می‌شود تا در پایان ترم با مشکل کمبود وقت مواجه نشویم.

وی گفت: اینکه کلاس‌ها از اول مهر شروع شود و یا از ۱۵ شهریور، تصمیمی است که بزودی گرفته می‌شود، اما دانشجویان سال اول نمی‌توانند همزمان با شروع مهر کلاس‌های خود را شروع کنند فعلا منتظر اطلاعیه و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و یا وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستیم، اما به نظر می‌رسد که کلاس‌های دانشجویان مقطع کارشناسی با تاخیر بیشتری نسبت به مقاطع دیگر آموزش عالی شروع شود، اما ترم مهرماه حذف نخواهد شد.

معتمدی در پایان تاکید کرد: ممکن است دروس به صورت فشرده‌تر ارائه شود، اما هیچ فعالیت علمی تعطیل نمی‌شود.

 

تعیین تکلیف فعالیت سینما‌ها تا پایان خرداد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فعالیت سینما‌ها و مراکز هنری تا پایان خرداد تعیین تکلیف خواهد شد.

آقای سعید نمکی درباره شروع فعالیت‌های فرهنگی و هنری در ادامه بازگشایی‌ها افزود: فعالیت سینما‌ها و مراکز هنری تا پایان خرداد تعیین تکلیف خواهد شد. وی گفت: بازگشایی مهد‌های کودک و تصمیم‌گیری در این زمینه به جلسه بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا موکول شد

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 274 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 17 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.