مکس بورس نتایج جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا + متن | دستورات جدید رئیس جمهور - مکس بورس

امروز جلسه ستاد مقابله با کرونا در حالی برگزار شد که تمامی استان ها به جز استان تهران از ۲۳ فروردین ماه با تصمیمات جدیدی روبه روشدند. رعایت پروتکل های بهداشتی البته برای همه ضروری اعلام شد.

به گزارش «دنیای بورس»، حسن روحانی، رییس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی کرونا عنوان کرد:

  • درباره کسب و کارها و فعالیت‌ها تصمیم گرفته شد که از ۲۳فروردین استان‌های کشور کسب و کارهای متوسط و کم ریسک را می‌توانند با اجرای پروتکل‌ها آغاز کنند؛ اما کسب و کارهای پر ریسک مثل استخرها و … تا پایان فروردین همچنان تعطیل است تا تصمیم‌گیری شوند
  • در استان تهران این فعالیت از ۳۰ فروردین با مراعات پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود. در واقع در استان تهران، کسب و کارهای کم خطر از شنبه ۳۰ فروردین از سر گرفته می شود.
  • از ۲۳ فروردین فعالیت ادارات به این شکل است که دو سوم سر کار خواهند بود و یک‌سوم مجازند که حاضر نباشند. از ۲۳ فروردین ساعت کار اداری در کشور ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر است
  • کسی که به کرونا مبتلا می‌شود باید رییس خود را مطلع کند و آمدنش در جامعه و سر کار ممنوع است و باید خودش را قرنطینه کند.
  • تا ۳۰ فروردین تردد بین استان‌ها همچنان ممنوع خواهد بود. در واقع تردد استان به استان تا ٣٠ فروردین همچنان ممنوع است.
  • خودرو‌های شخصی در داخل استان‌ها آزاد بوده و در حال حاضر هم هستند، اما میان استان به استان که تردد خودرو‌ها ممنوع بوده تا ۳۰ فروردین ممنوع است.
  • فعالیت مدارس تا ۳۰ فروردین تعطیل است
  • البته برخی استان های سفید مثل بوشهر و هرمزگان اختیار دارند که خودشان تصمیم بگیرند.
  •  اماکن مقدسه تا پایان فروردین تعطیل خواهد ماند. اگر وضعیت ادامه یابد، ممکن است مساجد در ماه رمضان همچنان بسته بماند. 
  • آغاز این فعالیت به معنای این نیست‌که اصل در خانه ماندن را نقض کرده باشیم. فعالیت در جامعه باید حداقل ضروری باشد.
  • در مبارزه با کرونا هیچ اختلافی میان قوای سه گانه، نیروهای مسلح و در کل ارکان نظام وجود ندارد؛رهبری نیز همواره حمایت کردند. 
  • برخلاف بدخواهان و ضدانقلاب که مردم را به انتخاب میان سلامت و فعالیت اقتصادی فرا می‌خوانند، هم فعالیت اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی قابل اجرا است.

 

ممنوعیت فعالیت کسب و کار‌های پر ریسک تا پایان فروردین

آقای حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: همه با هم و در کنار هم این کار را انجام می‌دهیم، نیرو‌های مسلح و همه ارکان کشور نیز همین طور هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: در روندی که در مبارزه با بیماری کرونا پیش رو داریم، هیچ اختلاف نظری میان دستگاه‌های دولتی و قوای سه گانه وجود ندارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری همه جا حمایت فرمودند و هر جا نیاز داشتیم و خدمت ایشان نکته‌ای را عرض کردیم و پیامی فرستادیم یا نامه‌ای نوشتیم، ایشان همراهی فرمودند.

آقای روحانی با بیان اینکه کل نظام یکپارچه است، تصریح کرد: در عین حال، بدخواهان ما خیلی عصبانی و ناراحتند، خودشان هم می‌دانند.

رئیس جمهور همچنین گفت: بیماری کرونا با همه گرفتاری‌هایی که برای ما ایجاد کرده، آثاری هم داشته و یکی از آثار خوبش وحدت بیشتر جامعه اعم از دولت، مردم، نیرو‌ها و ارکان کشور بوده است و انسجام و یکپارچگی در سراسر کشور مشاهده می‌کنیم.

آقای روحانی افزود: البته طبق گزارشی که درباره سالم بودن هوا به علت کاهش ترافیک ارائه شد، جزو آثاری است که این بیماری دارد.

رئیس جمهور بار دیگر تاکید کرد: ما هیچ اختلافی میان وزارتخانه‌ها به ویژه میان وزارتخانه‌های صمت و بهداشت نداریم؛ یک چیزی را یک گوشه ای، یک کسی و شیطانی پیدا می‌کند و به رسانه‌های خارجی می‌دهد که آن را بزرگ می‌کند در حالی که ما هیچ اختلافی در این نظر نداریم.

آقای روحانی افزود: خلاف دعوت بدخواهان و ضد انقلاب که مردم را دعوت می‌کنند که میان سلامت و فعالیت اقتصادی، یکی را باید انتخاب کرد، این حرف کاملاً مردود، غلط، خلاف و ناصواب است.

رئیس جمهور تاکید کرد: هم فعالیت‌های اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی در کنار هم قابل اجراست، فعالیت‌های اداری، تولیدی و دیگر فعالیت‌های اقتصادی باید به پا باشد، منتهی همه اصول و پروتکل‌های وزارت بهداشت باید مراعات شود.

رئیس جمهور گفت: فعالیت کسب و کار‌های پرریسک تا پایان فروردین امسال ممنوع است و بعد از آن باید درباره آن تصمیم گیری شود.

آقای روحانی در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: بر این اساس فعالیت‌های پرریسک مانند فعالیت ورزشگاه ها، مجموعه‌های ورزشی از جمله استخرها، همچنان ممنوع است تا در موعد مقرر برای آن تصمیم گیری شود.

وی گفت: درباره فعالیت‌ها و کسب و کار‌های متوسط و کم ریسک، قرار شد استان‌ها با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان که در سایت این وزارتخانه آمده، از ۲۳ فروردین فعالیت خود را آغاز کنند، اما در اینجا اصناف و اتحادیه‌ها باید پروتکل‌ها را رعایت و نظارت کنند، اگر چه مسئولیت نظارت بر عهده وزارت بهداشت است و اگر نیاز داشتند قرار شد بسیج هم در این باره کمک کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌خواهیم فعالیت کسب و کار‌ها سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: کارگروهی در این چند روز موضوع فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را در وزارت کشور بررسی و کمیته اجتماعی و امنیتی این کارگروه موارد را جمع بندی کرد و وزرا و مسئولان بررسی‌های لازم را انجام دادند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 23 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.