مکس بورس نتیجه توافق بر سر ضرایب قیمتی در زنجیره فولاد + جزییات - مکس بورس

در جلسه کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد در سال جاری، تغییر ضرایب قیمتی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی مورد توافق قرار نگرفت.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از انجمن فولاد، جلسه مشترک ۴ تشکل و نهاد فولادی و معدنی (انجمن تولیدکنندگان فولاد، انجمن سنگ آهن، خانه معدن و کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران) در حضور دکتر اسماعیلی معاون معدنی وزارت صمت با موضوع بررسی ضرایب قیمتی در زنجیره فولاد، لحظاتی پیش به پایان رسید.

 در نخستین جلسه مشترک تشکل های فولادی و معدنی هم ضرایب قیمتی تغییر نکرد. در این جلسه مقرر شد که جلسات تکمیلی و کارشناسی با در نظر گرفتن ۴ فاکتور سود نسبت به سرمایه گذاری، قیمت های صادراتی، هزینه های تولید و محدودیت های افزایش قیمت محصول نهایی برای بررسی بیشتر موضوع برگزار شود.

 

جلسه کمیته تخصصی تنطیم بازار فولاد

همچنین در اولین جلسه کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد در سال جاری،که دیروز با حضور معاونت‌های مختلف وزارت صمت، ایمیدرو، بورس کالا، سازمان‌های نظارتی و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد مقرر شد که مصوبه کارگروه تنظیم بازار در مورد قیمت پایه شمش فولادی در بورس کالا از این به بعد رعایت شود.  طبق این مصوبه، قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس کالا، بر اساس ۸۳ درصد قیمت شمش صادراتی ایران در خلیج فارس تعیین می‌شود که این قیمت صادراتی در پایان هر هفته از مجله متال بولتن استخراج می‌شود.

 

بررسی پیشنهاد معادن و فولاد سازان برای قیمت کنسانتره و گندله

به گزارش پاسارگاد تحلیل، مهرداد اکبریان درباره افزایش نسبت‌های قیمتی در زنجیره فولاد (کنسانتره و گندله) به اقتصاد آنلاین گفت: معادن به دنبال افزایش یا کاهش قیمت‌ها نیستند بلکه هدف، منطقی کردن قیمت‌ها است. معادن و شرکت‌های تولید کننده سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله به دنبال این هستند منطقی‌ترین عدد برای کنسانتره و گندله درنظر گرفته شود به شرط اینکه معادن بتوانند هم به حیات ادامه دهند هم توسعه پیدا کنند با توجه به اینکه تا ۱۴۰۴ انتظار تولید ۱۶۰ میلیون تن سنگ‌آهن برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد وجود دارد.

رییس انجمن سنگ‌آهن گفت: پیشنهاد معادن برای قیمت کنسانتره و گندله درصدی از FOB بنادر خلیج فارس است که فولادسازان اعلام کردند قیمت باید یا درصدی از شمش فولاد خوزستان یا طبق تشخیص بورس باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 220 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.