مکس بورس نقشه نیمروز بورس دوشنبه (8 مهر) - مکس بورس

بیشتر از نیم ساعت به پایان دادوستدهای امروز، ارزش معاملات خرد بورسی به بیش از ۱۹۸۰ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در روز گذشته به بیش از ۲۵۵۰ میلیارد تومان رسیده بود. نکته آن‌جا که جلسه امروز سهام با رشد بیش از ۶۱۰۰ واحدی شاخص کل همراه شده و نماگر اصلی بازار را به میانه کانال ۳۲۴ هزار واحدی رسانده است. بدین ترتیب اصلاح موقت بورس بار دیگر بیش از یک روز دوام نیاورد.

دنیای بورس: دادوستدهای امروز بورسی ترکیبی از واکنش به گزارش‌های عملکرد ماهانه، اخبار و شایعات پیرامون افزایش سرمایه و همچنین انتظار برای صورت‌های مالی ۶ ماهه است. در عین حال تمرکز بر نمادهای جامانده از رشد عمومی بازار را نیز می‌توان به این گستره اضافه کرد. ارزش خالص تغییر مالکیت‌های بورسی تا این لحظه  ۳۵۵ میلیارد تومان است و بیشترین آن به گروه بانک‌ها بازمی‌گردد. ۱۲۰ نماد بورسی صف خرید را تجربه می‌کنند و ارزش این صف‌ها به ۵۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

صف ۸۰۰ میلیونی تجارت و صادرات

از جمله مطرح‌ترین نمادهایی که تئوری جاماندگی از رشد قیمتی سهام در رابطه با آن‌ها پرتکرار است دو نماد «وتجارت» و «وبصادر» اند. این نمادها طی روزهای اخیر بر همین مبنا توانسته‌اند تقاضای حداکثری را به سمت خود جذب کنند و مرزهای مقاومتی قبلی را پشت سر بگذارند. این دو نماد مدت مدیدی را (در حدود ۶ ماه) در بازه ۴۰ تا ۴۵ تومانی قیمت سهم نوسان کردند و در نهایت هنگامی که ادامه رشد قیمتی باقی نمادها از ظرفیت‌ محاسباتی فاصله گرفت توجه به این سمت از بازار جلب شد؛ پیش از این هر موج صعودی این نمادها با عرضه‌های سنگین سهامداران حقوقی همراه بود. با این وجود تقاضای حداکثری طی دو هفته اخیر توانسته است در این مسیر به رشد قیمتی سهم منجر شود. در معاملات امروز نیز با وجود عرضه ۷۷۰ میلیون سهمی توسط حقوقی‌های بانک تجارت، این نماد همچنان صف خرید ۲۲۰ میلیون سهمی را تجربه می‌کند.

در عین حال خبر تجدید ارزیابی نماد «وپارس» این نماد را بار دیگر بر محور صعود قرار داده و از پرمعامله‌ترین نمادهای امروز بازار ساخته است. این شایعه در رابطه با بانک‌های «دی» و «وپاسار» نیز وجود دارد و باید دید به کجا خواهد انجامید.

سیگنال «دابور»؛ تشدید صف‌نشینی برای دارویی‌ها/ کاستن از عرضه‌ها

روز گذشته داروسازی ابوریحان طی یک شفاف‌سازی اعلام کرد که افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را از دستور کار خارج کرده است. چرا که سهامدار عمده (سرمایه‌گذاری تامین) تجدید ارزیابی را در دستور کار شرکت‌های تابعه قرار داده است. این مساله سبب شده تا تقریبا تمامی نمادهای دارویی امروز صف خرید را تجربه کنند و شاخص این گروه رشد ۴٫۳۶ درصدی را به ثبت برساند. این در حالی است که این گروه از بازار رشدهای فوق‌العاده و بسیار زیادی را از ابتدای سال تا همین جا نیز به ثبت رسانده‌اند. در معاملات امروز نیز پرارزش‌ترین صف خرید در کل بورس به نماد «دپارس» تعلق دارد.

در عین حال باید گفت تقویت جبهه تقاضا، عرضه سهام در این گروه را کم‌انگیزه ساخته است و در بین این شرکت‌ها نمادهایی دیده می‌شوند که رشد قیمت پایانی و آخرین معاملات همچنان فاصله قابل‌توجهی دارد.

صف‌های خودروسازان؛ از گزارش‌های ماهانه تا تجدید ارزیابی

همان‌گونه که طی چند روز اخیر مورد تاکید قرار گرفته است «خساپا» گزارش عملکرد نسبتا مطلوبی را در قیاس با ماه‌های گذشته به نمایش گذاشت. در عین حال مجموعه شرکت‌های ایران‌خودرو همچنان با انگیزه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به پیش می‌روند. این گمانه در رابطه با شرکت‌های تابعه سایپا نیز وجود دارد؛ با این وجود اما و اگر در رابطه با افزایش سرمایه این دسته از شرکت‌ها بیشتر است.

با این وجود گروه خودرو و قطعه‌سازی بار دیگر از گروه‌های پر دادوستد بازار بود و شاخص این گروه رشد ۳٫۳۵ درصدی را در جلسه امروز تجربه کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.