مکس بورس نقل و انتقال دارايي در بیمه رازی - مکس بورس

نقل و انتقال دارایی در بیمه رازی

به گزارش پرشین بورس، بیمه رازی با نماد ورازی از نقل و انتقال دارایی های ثابت خود خبر داد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نقل و انتقال دارایی در بیمه رازی

عنوان موضوع افشاء: نقل و انتقال دارایی های ثابت شركت – گروه الف

تاریخ انتقال ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
مشخصات دارایی انتقالی
دارایی انتقالی اقاله املاک به فروش رسیده سال ۹۶ (مشهد، ارومیه و زنجان) متمم قرارداد فروش ملک اهواز (فروش سال ۹۶) فروش ملک مشهد در سال ۹۸
خالص ارزش دفتری دارایی انتقالی ۱۶۷,۱۶۷ میلیون ریال
ارزش دفتری دارایی انتقالی نسبت به كل دارایی های شركت ۰٫۹۸ درصد
جزئیات انتقال دارایی
مبلغ فروش ۲۲۱,۰۰۰ میلیون ریال
مبلغ خرید مشخص نیست
شركت طرف انتقال
نام شرکت مسکن سازان بهشت پویا (سهامدار ۲۰درصدی بیمه رازی) شرکت بیمه تجارت نو (به عنوان خریدار ملک مشهد، هیچگونه ارتباط سهامداری یا مالکیت ندارد)
سهامدار عمده شرکت می باشد

شرح موضوع شامل دلایل نقل و انتقال و برنامه شركت و تأثیر بر روند عملیات شركت احتراما به استحضار می رساند شرکت بیمه رازی در سال ۱۳۹۶ تعداد ۴ملک مشهد اهواز، ارومیه و زنجان را به مبلغ کل ۸۸۴ میلیارد ریال به فروش رسانید. با توجه به وصول تنها ۲۰% از مبلغ فروش و عدم وصول مانده مطالبات ناشی از قرارداد فروش، شرکت با درنظر گرفتن صرفه و صلاح و بهبود وضعیت مطالباتی، با توافق طرفین قرارداد فروش ملک های مشهد، ارومیه و زنجان را مطابق قراردادهای پیوست اقاله نموده است (به تاریخ های ۷ و ۲۱ اسفند۹۸). همچنین ملک اهواز طی قرارداد متمم به شرح پیوست با تعدیل قیمت به فروش رسیده است.(۲۱اسفند۹۸) لازم به ذکر است آثار سود و زیانی این معاملات به شرح فایل پیوست می باشد و در گزارش ۱۲ماهه ۱۳۹۸ منعکس می شود. پس از اقاله ی ملک مشهد، شرکت بیمه رازی ملک تجاری واقع در مشهد را طی قرارداد پیوست به شرکت بیمه تجارت نو به مبلغ ۲۲۱ میلیارد ریال به فروش رسانیده است. مبلغ ۶۰ میلیارد ریال طی یک فقره چک وصول گردیده است و الباقی طی ۳ فقره پرداخت می گردد. آثار سود و زیانی این فروش نیز به شرح فایل پیوست در گزارش ۱۲ماهه۱۳۹۸ نیز منعکس می شود. این نقل و انتقالات باعث کاهش سود انباشته سنواتی شرکت به مبلغ ۵۹۹ میلیارد ریال، و افزایش سود سال ۹۸ به مبلغ ۱۶۳ میلیارد ریال، که در مجموع سنواتی و جاری، تاثیر کاهش ۴۳۶ میلیارد ریالی بر سودآوری شرکت دارد.

نقل و انتقال دارایی در بیمه رازی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 297 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها