مکس بورس نوسان ملموس قیمت در انتظار آلومینیوم - مکس بورس

موسسه متال بولتن بار دیگر با تاکید بر سطح قابل ملاحظه تولید ، صادرات ملموس محصولات نیمه ساخته و بالا بودن سطح ذخایر آلومینوم در چین ، جهش قیمت این محصول را فراتر از عوامل بنیادی ارزیابی کرد.

براساس این گزارش سرمایه‌گذاران و سفته بازان با تمرکز بر برنامه کاهش تولید زمستانی دولت چین در صنعت آلومینیوم، برآوردی فراتر از واقع را  از وضعیت پیش روی عرضه را متصور هستند  که این امر در جهش قیمت ماه های اخیر نقش شایانی داشته است..

امسال اولین سالی است که برنامه کاهش زمستانی تولید در صنایع آلاینده از جمله صنعت آلومینیوم چین اجرا می‌شود و تنها در صورتی که کاهش تولید در قالب این برنامه فراتر از انتظار فعالان اقتصادی باشد می‌توان به رالی قیمت مجدد در بازار آلومینیوم امیدوار بود.

در عین حال امسال ۲/۵ میلیون تن ظرفیت جدید تولید آلومینیوم در چین بهمدار تولید اضافه خواهد شد که این امر می‌تواند از لحاظ بنیادی بازار این محصول را زیر فشار قرار دهد. بدین ترتیب با در نظر گرفتن افزایش ظرفیت تولید در چین و همچنین احتمال اغراق آمیز بودن درک سرمایه‌گذاران از برنامه کاهش تولید در فصل زمستان،  انتظار می‌رود که روند قیمت پر نوسانی را در فصل پایانی سال در بازار الومینیوم شاهد باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.