مکس بورس نکته جالب معاملات امروز | صعود پرشتاب بورس در ابرکانال 600 - مکس بورس

شاخص کل بورس تهران امروز در حالی در دومین روز حضور در ابرکانال ۶۰۰ هزار واحدی را تجربه کرد که دادوستدهای با نکته جالبی همراه بود.

دنیای بورس | شاخص کل بورس تهران در ۱۰۰ دقیقه ابتدایی معاملات یکشنبه با رشد بیش از ۱۲ هزار واحدی را به مرز ۶۲۰ هزار واحد رسید. نمادهای فلزی، معدنی، پالایشی و شیمیایی بیشترین حمایت را از شاخص کل داشته‌اند. 

از نکات جالب توجه معاملات امروز عرضه گسترده سهام از سوی شرکت ملی و پالایش و پخش به عنوان سهام‌دار شرکت‌های بزرگ پالایشی بورسی است. طی روزهای اخیر این عرضه‌ها شتاب گرفته است و اما تقاضا به خوبی توانسته بر عرضه‌ها غلبه کند و در نتیجه ادامه رشد قیمتی سهام پالایشی را شاهد بوده‌ایم.

در شرایطی که احتمالا از میانه بهار پالایشگاه‌های بزرگ بورسی در دسته نخستین نمادهای قابل عرضه از سوی دولت در قالب ETF است عرضه‌های سنگین پالایش و پخش و بیش از آن تقاضای معامله‌گران خرد عجیب است. 

آخرین قوانین ریاست پیشین سازمان بورس از سوی وزیر اقتصاد به حالت تعلیق درآمده و برخی همین موضوع را بهانه خوبی برای داغ شدن بیشتر سهام عنوان کرده‌اند. بعضا به عزم دولت برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه اشاره می‌کنند و بر این اساس هر مانعی که به مذاق سرمایه‌گذاران این بازار خوش نیاید احتمالا با مخالفت دولت همراه باشد. 

 باید منتظر ماند که سیاست رئیس جدید سازمان بورس، قالیباف در مواجهه با وضعیت کنونی بازار سهام چیست. آقای قالیباف درگیری مستقیمی را سال‌ها با بورس داشته‌اند و با توجه به حافظه ایشان از دوره‌های گذشته رشدهای پرشتاب سهام باید منتظر ماند که آیا سیاست خاصی را برای مواجهه با هیجان سنگین در پیش خواهند گرفت یا خیر.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 243 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 22 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.