مکس بورس نگاهی به سخنرانی ترامپ در زمینه برجام و واکنش اتحادیه اروپا - مکس بورس

رئیس جمهور ایالات متحده در سخنرانی خود پیرامون سیاست‌های این کشور پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، پایبندی ایران به برنامه اقدام مشترک را تایید نکرد و از همکاری کاخ سفید با کنگره برای بررسی و رفع نقاط ضعف این توافق خبر داد. دونالد ترامپ تهدید کرد: اگر این همکاری‌ها به نتیجه نیانجامد، رسما به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده به حضور این کشور در برنامه جامع اقدام مشترک پایان می‌دهد. در این میان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این سخنان اعلام کرد: هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند برجام را از میان بردارد.

ترامپ بار دیگر ضمن تکرار ادعاهای خو در زمینه حمایت ایران از تروریسم در سخنرانی اخیر اعلام کرد: ایران به روح توافق پایبند نیست و بنابراین وی نه می‌تواند و نه می‌خواهد که پایبندی ایران را به برجام تایید کند. وی  سیاست‌های آتی این کشور در قبال ایران را در قالب چهار محور ترسیم کرد:

۱- همکاری با متحدان آمریکا برای مقابله با آنچه اقدام‌های بی‌ثبات کننده ایران عنوان شده است.

۲-تحریم‌های جدید برای جلوگیری از حمایت مالی ایران از تروریسم

۳-مد نظر قرار دادن موضوع گسترش و توسعه برنامه موشکی و تسلیحاتی ایران 

۴- بستن تمام راه‌های دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: در راستای رسیدن به این محور‌ها مسیر طولانی مدت تحریم سپاه پاسداران را مد نظر  قرار می‌دهیم. وی اظهار کرد: از وزرات خزانه داری می‌خواهم که علیه سپاه تحریم‌های سختی را وضع کند.

وی در عین حال اظهار کرد: با کنگره در زمینه رفع نقاط ضعف برجام همکاری خواهیم کرد و اگر نتوانیم در همکاری با کنگره و متحدانمان به نتیجه‌ای برای رفع این کاستی‌ها برسیم، توفق خاتمه خواهد یافت و من  به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده حضور در این توافق را پایان می‌دهم.

واکنش اتحادیه اروپا:

موگرینی؛ مسئول سیاست خارجی اروپا در کنفرانسی خبری در واکنش به سخنان ترامپ اعلام کرد: برجام توافقی است که به اجرا درآمده و در حال ادامه مسیر خود است و هیچ کشور یا رئیس جمهوری نمی‌تواند آن را از میان بردارد.

در همین رابطه بخوانید: 

ضربه‌گیر بورسی جو ترامپ

پشت صحنه شوی ترامپ

راهبرد ۴ محوری ترامپ درباره ایران

تشریح محورهای پاسخ ایران به ترامپ

پاسخ قاطع روحانی به ترامپ

آدرس اشتباهی در نوسان دلار

واکسن اقتصادی شوک‌های سیاسی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.