مکس بورس هشدار: پیش بینی از طغیان دوباره کرونا | کاهش تعداد فوتی ها در ایران - مکس بورس

اگر چه آمار مبتلایان به کرونا نشان از روند نزولی تدریجی دارد اما پیش بینی شده تا کشف واکسن علیه کرونا، در اکثر کشورها، ۲ تا ۳ طغیان بیماری طی یک سال آینده داشته باشیم.

به گزارش «دنیای بورس»، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت امروز  در سخنانی عنوان کرد:

  • تا کشف واکسن موثر علیه ویروس کرونا، در اکثر کشورهای جهان، ۲ تا ۳ طغیان بیماری در طی یک سال آینده خواهیم داشت.
  • هرگونه غفلت درباره ویروس کرونا می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

همچنین کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت نیز اعلام کرد:

  • از دیروز تا امروز ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد
  • مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۹۳۲۸ نفر رسید
  • متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند
  • مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶۵۰ نفر رسید
  • خوشبختانه تا کنون ۶۸۱۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند
  • ۳۰۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۴۱۰ هزار و ۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: تعداد موارد سرپایی ارجاعی از مراکز جامع سلامت ما بیشتر از مراجعه بیمارستانی است که اتفاق مثبتی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: روند کاهشی موارد فوت ناشی از کرونا هم ادامه دارد. اگر چه بیماری در مرحله مدیریت شده قرار دارد، اما برای ادامه این روند در روزهای آتی، باید نکات بهداشت فردی و عمومی رعایت شده و از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود.

 

متعهد به عالی‌ترین سطح شفافیت در مقابله با کرونا بوده‌ایم

علی ربیعی،  دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه آمریکا باید به سمت حل مسائل داخلی خود بازگردد، اظهار داشت: اظهارات غلط و سخیف در مورد کنترل بیماری و اظهاراتی که در همان مرحله اول توسط انجمن‌های علمی و پزشکی رد می‌شود تنها برای این است که چالشی ذهنی در مردم آمریکا  ایجاد کند لذا  ترامپ بجای اینکه مشکلات کشور خود را حل کند به اتهام زنی علیه دیگر کشورها می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد؛ ما به سهم خود در ایران این اعتقاد را داریم که متعهد به عالی‌ترین سطح شفافیت در مقابله با بیماری کرونا بوده ایم و جان شهروندان خود را  به خطر نینداخته ایم. 

سخنگوی دولت تاکید کرد؛ از روز ٣٠بهمن که با آزمایش اعلام شد که بیماری کرونا قطعی است، آن‌را اعلام کردیم. هزینه زیادی هم برای این اعلام شیوع بیماری داده شد بنابراین جان حتی یک ایرانی هم برای ما مهم بوده است و به طور شفاف هم اعلام می‌کنیم.

وی گفت: اگر یک چالش هم درباره آمار وجود دارد بارها اعلام کرده ایم که یک شاخص استاندارد برای آمار گذاشتیم مبنی بر اینکه وزارت بهداشت و آزمایشگاه‌های ما قطعا پاسخ دهند که بیماری ناشی از کرونا بوده است. بنابراین گاهی روزها که این تعداد بالا می‌رود برای نتایج آزمایش‌هایی است که اعلام می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه ما هیچ کوتاهی درمورد اعلام آمار مبتلایان به کرونا در کشور نداریم، گفت: شاخص آمار را نیز اعلام کرده ایم و نگرانی هم از مردم خود نداریم و جامعه جهانی را هم به روز در جریان آخرین اطلاعات علمی‌مان قرار داده ایم.

سخنگوی دولت با ابراز خرسندی از دستاوردهای کشور در زمینه ساخت ونتیلاتورها گفت:این دستاوردها را  در اختیار کشورهای همسایه و سازمان جهانی بهداشت قرار داده ایم و به اعتقاد ما می‌تواند به تشریک مساعی و به اشتراک گذاشتن دانش جهانی برای مقابله با کرونا بسیار کمک کند.

ربیعی اقدام آمریکا در تهدید سازمان بهداشت جهانی را اشتباه دانست و گفت: به همین اندازه اتکا کنیم که چه کار اشتباهی کرده اند، اتهام زنی به ایران نیز از همین جنس کار خطای آنها مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تصریح کرد: به مردم این اطمینان می‌دهم که در زمینه جان مردم، بر عهد و پیمان خود ایستاده ایم و به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد. حتما جان یک سالمند، بیمار و هر ایرانی به هر نوعی برای ما مهم است و مثل بسیاری از کشورها این افراد را کنار نگذاشتیم و نگفتیم که بیمارستان‌های ما جای کدام طبقه اجتماعی و کدام گروه سنی است

وی تاکید کرد: هر ایرانی که نفس می کشد برای دولت ما مهم است و جان هرکسی هم برای خودش و هم برای ما متصدیان و خدمتگزاران برای پاسخگویی در دولت مهم است.

ربیعی درباره وضعیت کارگرانی که در اثر تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا شغل خود را از دست دادند و حمایت دولت از آن‌ها فارغ از اعطای وام به برخی کارگاه‌های تولیدی گفت: این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما در دولت است. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 241 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.