مکس بورس هفته پرفراز و نشیب سنگ‌آهن - مکس بورس

سنگ آهن هفته پرنوسانی را در بازارهای جهانی پشت سرگذاشت و قیمت به تبع فراز و نشیب بازار محصول‌های فولادی در چین دستخوش تغییرات ملموسی شد و نهایت نیز رشد هفتگی قیمت در بازار این محصول رقم خورد.

در ابتدای هفته گزارش تولیدات صنعتی چین منتشر و پایین‌تر بودن رقم اعلام شده از پیش‌بینی‌ها منجر به تزلزل معاملات فولاد و سنگ آهن شد. براساس گزارش اداره آمار ملی چین، تولیدات صنعتی این کشور در ماه جولای رشدی ۶٫۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.

همچنین مقام‌های بازار آتی شانگهای از وضع محدودیت‌ حجم و افزایش کارمزد معاملات روزانه به منظور کنترل بازار فولاد خبر دادند که این امر منجر به تزلزل معاملات آتی و نقدی فولاد در بازارهای چین شد و همین امر نیز فشار نسبتا ملموسی را بر بازار سنگ آهن وارد کرد و قیمت این محصول را به کمتر از ۷۳ دلار به ازای هر تن رساند.

این روند تا عصر روز چهارشنبه ادامه یافت اما اعلام خبری مبنی بر تصمیم مقام‌های استان هبی برای کاهش ۱٫۸ ظرفیت تولیدی در این استان تا انتهای ماه آگوست و وعده این مقام‌ها برای دستیابی به اهداف کاهش تولید سال ۲۰۱۷ تا پیش از پایان سال ابتدا از بازار فولاد حمایت کرد و در ادامه نیز منجر به بازگشت قیمت سنگ آهن به مدار صعود در روز پنج‌شنبه شد.

روند رشد قیمت فولاد در معاملات آتی روز جمعه شدت بیشتری گرفت و به تبع این امر نیز بار دیگر قیمت سنگ آهن جهش ملموسی را همانند روز پیش از آن تجربه کرد و نهایت نیز این محصول تا مرز ۷۸ دلار پیشروی کرد. اعلام خبر وضع محدودیت حجم معاملات آتی سنگ آهن از هفته آینده از سوی بازار آتی شانگهای نیز نتوانست روند رو به رشد قیمت را مختل کند.

به گزارش «متال بولتن» شاخص قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی به میزان ۲٫۴۹ دلار به ۷۷٫۹۴ دلار به ازای هر تن رسید و در نهایت توانست افزایش قیمتی به میزان ۳٫۶ درصد را در هفته اخیر تجربه کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.