مکس بورس وزیر خارجه ایران استعفا کرد - مکس بورس

مقام‌های وزارت امور خارجه همزمان با درج پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف، تایید کردند او از سمت خود استعفا کرده است.

دنیای بورس: محمد جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه روز دوشنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد. یک منبع مطلع نزدیک به وزیر امور خارجه این خبر را تایید کرده است. دقایقی پیش، ظریف در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: «از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش میخواهم. شاد و سربلند باشید.» مقام‌های وزارت خارجه این استعفا را تایید کرده‌اند؛ به طوریکه عباس موسوی؛ معاون سخنگوی وزارت خارجه هم در گفت‌و‌گو با «ایرنا» خبر استعفای ظریف را تایید کرد. اگر چه هنوز از پذیرفتن استعفای ظریف توسط رئیس جمهور، خبری رسمی در دست نیست، اما برخی منابع اطلاع داده‌اند رئیس جمهور با استعفای او موافقت کرده است. یک مقام وزارت امورخارجه در باره دلیل استعفای محمدجوادظریف به خبرآنلاین گفته است: کاسه صبر او لبریز شده بود. در این میان اما خبرها حاکی از ان است که خبر استعفای محمد جواد ظریف به سرعت به خبر فوری رسانه‌های مهم منطقه و جهان تبدیل شد.

محمدجواد ظریف ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۲ در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم با کسب ۲۳۲ رای از ۲۸۱ رای مأخوذه به عنوان یازدهمین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انتخاب و دو روز بعد به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم بر کرسی وزارت امور خارجه تکیه زد. محمدجواد ظریف متولد ۱۳۳۸ تهران، دارنده مدرک دکترای مطالعات بین‌المللی از دانشگاه دنور آمریکا و دانش آموخته دبستان و دبیرستان علوی تهران است.

معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۰، دستیار ارشد وزیر خارجه در سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۸، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سال‌‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱، مشاور وزیر امور خارجه در سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸، مشاور سیاسی، رایزن و کاردار نمایندگی ایران در سازمان ملل در سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷ و مشاور سرکنسولگری ایران در سانفرانسیسکو در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ از جمله سمت‌های این دیپلمات باسابقه قبل از تصدی وزارت خارجه بوده است.وی که مسئولیت مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای سال تیر ماه ۱۳۹۴ (برجام) را بر عهده داشت، در مورد دلیل کناره‌گیری از سمت خود توضیحی نداده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.