مکس بورس پس از فاز اول توافق تجاری چین و امریکا/ چین: محتوای توافقنامه علنی میشود - مکس بورس

پس از توافق تجاری چیم و امریکا که هفته گذشته در فاز اول به نتیجه رسید، حالا مقامات چینی می گویند هر دو تیم تجاری چین و امریکا در ارتباط نزدیک هستند که پس از امضای رسمی معامله، محتوای توافقنامه علنی میشود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از کانال تحلیلی پارسیس، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که چین و ایالات متحده در مورد امضای معامله تجاری فاز ۱ خود در تماس هستند ، که در این صورت تعرفه های پایین ایالات متحده در مورد کالاهای چینی و خرید بالاتر چینی ها از کالاهای کشاورزی، انرژی و کالاهای تولیدی آمریکا شاهد خواهیم بود.

توافق فاز اول هفته گذشته پس از گذشت بیش از دو سال مذاکرات تجاری به سرانجام رسید ، هرچند که هیچ یک از جزئیات خاص این توافقنامه را منتشر نکرده اند.

گائو فنگ ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین ، روز پنجشنبه در یک جلسه به خبرنگاران گفت: هر دو تیم تجاری چین و آمریکا در ارتباط نزدیک هستند ، و افزود که در حال حاضر هیچ اطلاعات خاصی درباره این معامله وجود ندارد.

گائو گفت: “پس از امضای رسمی معامله ، محتوای توافقنامه علنی خواهد شد.”

مقامات آمریکایی می گویند چین موافقت کرده است خرید و فروش محصولات و خدمات آمریکایی را در دو سال آینده حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد. به گفته واشنگتن ، این شامل ۳۲ میلیارد خرید اضافی از محصولات مزارع  ایالات متحده در طول دو سال می شود.  این مبلغ به طور متوسط   سالانه حدود ۴۰ میلیارد دلار است ، در مقایسه با مبلغ اولیه ۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ قبل از شروع جنگ تجاری.

مقامات چینی تاکنون اکثر نسخه های واشنگتن – خصوصاً در مورد تعهدات خرید کالاها – را تأیید نکردند. اما چین روز جمعه اعلام کرد که در این توافق اعلام کرده که گندم ، برنج ، ذرت ، انرژی ، دارویی و خدمات مالی بیشتری را از آمریکا وارد خواهد کرد.

هر آنچه در خصوص فاز اول را می خواهید بدانید، با خواندن این مطلب بفهمید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 20 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.