مکس بورس پیش بینی بورس امروز |  اتفاق بازار - مکس بورس

یکی از دلایلی که تعیین کننده امروز بازارها خواهد بود، همان متغییر روزهای گذشته است. اما به نظر میرسد روند امروز هم در ادامه و مشابه ساعات پایانی دیروز معاملات باشد.

دنیای بورس | در ساعات پایانی معاملات دیروز، عرضه‌ها شدت گرفت و قیمت آخرین معامله برخی نمادها زیر قیمت پایانی بود. در این شرایط و بر اساس رفتارشناسی بازار، امروز نیز عرضه‌ها ادامه خواهد داشت و احتمال کمتری وجود دارد که شاخص‌کل بتواند رشد پرقدرت دیگری را به ثبت برساند. افزایش شدت عرضه‌ها در پایات معاملات دیروز را می‌توان در چند مولفه خلاصه کرد که تاثیرگذارترین آن‌ها، افت قیمت دلار است. دلار پس از برخورد با سقف ۲۶ هزار تومان در معاملات شب گذشته بازار آزاد، وارد کانال ۲۲ هزار تومانی هم شد تا افت ۳ تا ۴ هزار تومانی را ظرف مدت دو روز به ثبت برساند.

در این روزها که قیمت ساده‌ترین خدمات هم با افزایش قیمت دلار گران‌تر می شود، نوسان قیمت ارز همانند دیگر بازارها، به بازار سرمایه هم جهت می‌دهد. افت چند هزار تومانی قیمت دلار در دو روز اخیر، مهم‌ترین نکته در شدت گرفتن فشار فروش در بورس است. اما در کنار این مولفه، موارد دیگری هم هستند که در کنار افت قیمت دلار می تواند کفه فروشندگان را سنگین‌تر کند.

از یک سو شاخص‌کل به مرز ۲ میلیون واحد نزدیک شده است و اغلب اهالی بازار انتظار اصلاح شاخص کل در این محدوده را دارند. اگرچه بر سر اینکه ۲ میلیون واحد مقاومت مهم به حساب می آید یا نه، اتفاق نظر وجود ندارد با این حال دور از ذهن نخواهد بود که شاخص‌کل در فتح این قله، کار راحتی در پیش نداشته باشد.

از سوی دیگر خبرهای متفرقه‌ای که از سمت بازار شنیده می ‌شود، محرکی برای افزایش عرضه‌هاست. افزایش شناوری سهام شرکت‌ها، راه اندازی بازار برتر و … موانعی است که بیش از آنکه با واکنش مثبت اهالی بازار سرمایه همراه باشد، نگرانی آن‌ها را در پی داشته است.

در نهایت عرضه اولیه فردا نیز به طور طبیعی افزایش عرضه‌ها را در پی دارد. با توجه به این شرایط امروز احتمال افزایش عرضه‌ها در بازار وجود دارد اما اگر روند افت قیمت دلار متوقف شده و یا حتی نرخ آن افزایش یابد، قدرت خریداران بیشتر خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.