مکس بورس پیش بینی بورس امروز | انتظارات امروز - مکس بورس

امروز بورس با چه انتظاری دادوستدها را از سر می گذراند. با فروش سهام عدالت از امروز چه اتفاقاتی در روند معاملات میافتد. گزارش امروز را از دست ندهید.

دنیای بورس | همانند هفته گذشته، این بار نیز تعطیلات پایان هفته به حاشیه‌های فروش سهام عدالت اختصاص داشت. از امروز فروش سهام عدالت مشمولان این سهام آغاز می‌شود، مسئله‌ای که باعث افت شاخص کل بورس در هفته گذشته شد. تاکنون شیوه و جزئیات فروش این سهام تغییرات زیادی داشته است و با اضافه شدن بندهایی، سعی شده از تاثیر هیجانی آن بر بورس کاسته شود.

طبق آن چیزی که در جدیدترین موارد اعلام شده است، مشمولان سهام عدالت از یک سو می‌توانند به بانک‌ها مراجعه کرده و برای فروش ۳۰ درصد از سهام خود اقدام کنند؛ از سوی دیگر امکان فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری‌ها نیز وجود دارد. در این روش کارگزاری کلیه سفارش‌های فروش مالکان سهام عدالت را به قیمت بازار اخذ کرده و به شرکت سپرده‌گذاری ارسال می‌کند. سفارشات تجمیع شده، روز کاری بعد و بعد از زمان عادی بازار، معامله می‌شود. در این شرایط تاثیر فروش این سهام بر کلیت بازار کاهش خواهد داشت.

اما فارغ از شیوه‌های فروش، حمایت‌ها از بازار سرمایه ادامه دارد. روز گذشته اعلام شد با حمایت و موافقت دولت و بانک مرکزی، کارت اعتباری در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار می‌گیرد تا در نتیجه از فشار فروش سهام عدالت به خاطر دریافت وجه نقد، جلوگیری شود. همچنین تاکنون فقط ۱۰۰ هزار نفر خواهان فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها شده‌اند که این مساله نیز نشان می‌دهد تا این لحظه حجم قابل توجهی برای فروش سهام عدالت اقدام نکرده‌اند. برآیند این موضوعات، حکایت از این دارد ترس فروشندگان سهام عدالت در بازار سرمایه کمرنگ‌تر شده است. به عبارت دیگر حرکت بازار منطقی‌تر شده و از هیجان فروش کاسته میشود. معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته نیز نشان می‌دهد امروز سفارش‌های خرید افزایش یافته و انتظار داریم جریان ورود نقدینگی در روز جاری ادامه یابد.

پیش‌بینی می‌شود در روز جاری نمادهای گروه پالایشگاهی به خصوص «شپنا»، نمادهای گروه بانکی به خصوص «وتجارت» و «وبملت» و نمادهای گروه خودرو به خصوص «خودرو» با استقبال بالای سهامداران رو‌به رو شوند.

برای توسعه تحلیل بخوانیم:

 

سبزپوشی بازارهای جهانی

بررسی بازار جهانی از رشد دسته جمعی قیمت‌ها حکایت دارد. نفت برنت با صعود نزدیک به ۵ درصد، در قیمت ۳۷٫۷۳ دلار در هر بشکه بسته شد. نفت خام WTI نیز به ۳۵ دلار در هر بشکه رسید که نشان می‌دهد روند صعودی ملایم آن در هفته‌های اخیر ادامه دارد. قیمت طلا و فلزات پایه نیز صعودی بود. هر اونس طلا در محدوده ۱۷۳۱ دلار بسته شد.  مس، روی، پالادیوم، پلاتین و آلومینیوم نیز نوسان مثبت داشتند. با این شرایط بازارهای جهانی حامی رشد بورس در روز جاری خواهند بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 21 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.