مکس بورس پیش بینی بورس امروز | به سوی شاخص میلیونی - مکس بورس

امروز مولفه تاثیرگذاری در بازار وجود ندارد و اگر بخت با بازار یار باشدُ شاخص یک میلیون واحد را ثبت می کند.

 دنیای بورس | آخرین روز کاری این هفته در حالی فرا رسید که بازار هنوز سمت و سوی مشخصی ندارد. اگر چه شاخص‌کل در این هفته ۵۰ هزار واحد رشد داشته است اما حجم عرضه و تقاضا در نمادهای مختلف از بی ثباتی و نوسانی بودن قیمت‌ها حکایت دارد. امروز برخلاف سنت روزهای قبل از تعطیل، عرضه اولیه‌ای نداریم تا تنها مولفه تاثیرگذار بر بازار سرمایه، فروش سهام عدالت باقی بماند.

اگر سامانه‌های معاملاتی به مشکل برنخورند و معاملات امروز به صورت روان ادامه یابد، شاخص‌کل می‌تواند یک بار دیگر به یک میلیون واحد برسد. در این مسیر نمادهای گروه خودرو مهم‌ترین سد در برابر رشد شاخص خواهند بود.

 

امید سهامداران به هفته‌های آتی

بررسی حجم معاملات در روزهای گذشته نشان می‌دهد بسیاری از سهامداران ترجیح داده‌اند تا قبل از تعطیلات پایان هفته برای سبدسهامشان تصمیم‌گیری نکرده و هرگونه خرید یا فروشی را به هفته آینده موکول کنند. در نتیجه امروز نیز انتظار داریم ارزش معاملات خرد، رشد قابل توجهی نداشته باشد و اغلب سهامداران منتظر شروع معاملات در هفته آینده باقی خواهد ماند. انتظار سهامداران نیز به چند دلیل است. نخست آن که مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک‌ها برای فروش یکجای ۳۰ درصد از سهامشان امروز پایان می‌یابد و تا کنون خبری از تمدید این زمان نیست.

با توجه به این مسئله، فروش یکجای سهام مشمولان سهام عدالت امروز پایان می‌یابد. همچنین مشمولان تا ساعات پایانی روز پنجشنبه ۱۵ خردادماه فرصت دارند روش سهامداری مستقیم را انتخاب کنند. در نتیجه با شروع هفته آتی، مشخص خواهد شد چند نفر روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و تخمینی از فشار عرضه در روزهای آینده به دست خواهد آمد.

اما نکته مهم دیگر، قرعه‌کشی دو خودروساز بزرگ کشور روز شنبه انجام خواهد شد و مشخص می‌شود چه کسانی خوش شانس بوده‌اند که بتوانند یکی از خودروهای ایران‌خودرو و سایپا را بخرند. بسیاری از سهامداران، بخشی از پورتفوی خود را به امید خرید خودرو، نقد کرده بودند. با مشخص شدن نام افرادی که امکان ثبت نام دارند، امکان ورود مجدد نقدینگی دیگر متقاضیان خرید خودرو به بازار سرمایه وجود دارد.

در هر حال با نزدیک شدن به تیرماه به فصل مجامع نزدیک خواهیم شد. برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند رالی صعودی بعدی بازار سرمایه در تابستان اتفاق خواهد افتاد. روندی که با فروکش کردن حاشیه‌های سهام عدالت و مشخص شدن عملکرد شرکت‌ها و برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه، روند منطقی‌تری به خود خواهد گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.