مکس بورس پیش بینی بورس امروز | تابستان داغ - مکس بورس

با آغاز فصل تابستان، بسیاری معتقدند که روزهای هیجان دیگری پیش روی بورس است. اما هیجان به چه عواملی وابسته است. آیا دلار دوباره در روزهای آینده اوج میگیرد.

دنیای بورس | بهار رویایی بازار سرمایه به پایان رسید و حالا اهالی بازار چشم انتظار تابستانی داغ هستند و امیدوارند سه ماه پیش رو، دست کمی از بهار نداشته باشد تا بتوانند بر اندوخته‌های خود بیفزایند. فصل مجامع از چند هفته قبل آغاز شده است و در تیرماه به اوج خود می‌رسد. گزارش‌های سالانه نیز کم و بیش روی کدال قرار گرفته است و اکنون سهامداران بهتر می‌توانند عملکرد شرکت‌ها را واکاوی کنند. دلار نیز در بازار آزاد و سامانه نیما صعودی است و این مطلب می‌تواند گزارش‌های ماهای آتی شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. تجربه سال‌های گذشته نیز نشان داده است رالی صعودی قیمت دلار در تابستان شدت گرفته و در اواخر شهریور و اوایل مهر به اوج خود می‌رسد. باید دید در این سه ماه دلار اوج می‌گیرد یا سیاست‌های بانک مرکزی راه را بر افزایش بیشتر نرخ ارز می‌بندد؟

 

*آغاز هفته طوفانی

بازار روز گذشته از همان ابتدا با صف خریدهای متعدد به استقبال این هفته آمد. شنبه‌ای که طوفانی آغاز شد و با همان شدت هیجان به پایان رسید. نمادهای شاخص‌ساز تا جایی که توانستند دماسنج بازار را بالا بردند. اگر شرایط روز گذشته امروز نیز ادامه یابد، شاخص از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد هم گذر خواهد کرد. البته نباید فراموش کرد که با فروکش کردن هیجان خرید، روزهای یکشنبه و دوشنبه برخی از نمادهایی که در صف خرید قفل بودند به تعادل می‌رسند و برخی نیز به محدوده پا می‌گذارند. در نتیجه امروز نیز انتظار می‌رود از تعداد و حجم صف خریدها کاسته شده و شاهد ذخیره سود برخی از سهامداران باشیم.

 

*دارایکم به سبدها نشست

طبق وعده‌های داده شده، صندوق دارایکم به سبد سهامداران اضافه شد. در این مرحله تعداد واحدهای صندوقی که به هر کسی تعلق گرفته نشان داده می‌شود و فعلا خبری از ارزش روز آن‌ها نیست. البته هم طبق گفته مسئولان و هم محاسبه ارزش روز هر یک از ۵ سهم موجود در صندوق واسطه‌گری مالی یکم نشان می دهد ارزش این صندوق‌ها حداقل دو برابر شده است. تجربه مثبت سهامداران درباره این صندوق می‌تواند به طور موثری استقبال از دو صندوق دیگری را که قرار است دولت عرضه کند بالا ببرد. در واقع این صندوق‌ها باب آشنایی افرادی با بورس را باز کرده که تا به حال تجربه سهامداری نداشته یا تمایلی به حضور در بورس نداشته‌اند.  از سوی دیگر این تجربه اقتصادی، نشان می‌دهد گاهی اوقات و در شرایط بحرانی‌هایی نظیر سیل، کرونا و …، گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نسبت به هر گونه وام بلاعوض و تسهیلات کم بهره، اثر بهتر و باکیفیت‌تری دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.