مکس بورس پیش بینی بورس امروز | تاثیر یک خبر مهم - مکس بورس

در میان سیل اخبار و امیدواری های بازار، انتشار خبر مربوط به قطعنامه شورای حکام علیه ایران بیشترین توجه سهامداران را به خود جلب کرده است. آیا امروز بازار متفاوت خواهد بود.

دنیای بورس | آخرین روز فصل بهار در حالی از فرا می‌رسد که خبرهای متعددی در سه روز تعطیلی بازار سرمایه منتشر شده است. برخی از این اخبار به طور مستقیم بر بورس تاثیرگذار است و برخی فقط جو روانی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مهم‌ترین خبری که روز گذشته در گروه‌های بورسی دست به دست می‌شد، تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بود. شورا روز جمعه قطعنامه‌ای تصویب کرد که از ایران می‌خواهد عدم ایجاد دسترسی به دو محل را برای آژانس متوقف کرده و به طور کامل با این نهاد همکاری کند. اگرچه این خبر نمیتواند عملکرد شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد اما می‌تواند جو روانی منفی بر بازار ایجاد کند.

تاثیر اولیه این خبر بر بازار ارز است و به طور طبیعی می‌تواند افزایش نرخ دلار و دیگر ارزها را در پی داشته باشد. اما عبدالناصر همتی اعتقاد دارد جو روانی ناشی از تصویب این قطعنامه، نباید موجب دریافت سیگنال اشتباه در بازار ارز بشود چرا که ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی تامین شده است. با این حال شب گذشته و در بازار غیررسمی ارز، هر اسکناس دلار تا مرز ۱۹ هزار تومان هم بالا رفت اما با باز شدن صرافی‌ها و اقدامات بانک مرکزی، احتمال کنترل قیمت ارز در روز جاری وجود دارد.

 

پتانسیل بالای شرکت‌های بورسی

در هفته گذشته اخبار مساعدی از برخی شرکت‌های بورسی به گوش رسید که می تواند در معاملات آن‌‌ها در بازار سرمایه تاثیرگذار باشد. وزارت صمت آخر هفته گذشته به حمایت از فولادی‌‌ها پرداخت و دستور ممنوعیت صادرات سنگ آهن و ممنوعیت واردات محصولاتی را که صنایع فولادی کشور قادر به تولید آن هستند صادر کرد.

این دستورات می‎تواند به رشد قیمت فولادی‌ها در معاملات امروز کمک کند. سیمانی‌ها نیز همچنان منتظر نهایی شدن افزایش قیمت هستند، مسئله‌ای که شاید در هفته جاری بالاخره نهایی شود. در بین گروه‌های بورسی همچنان بانکی‌ها و خودرویی‌ها بیشتر در واچ‌لیست سهامداران هستند و پس از آنها گروه بیمه و لیزینگ قرار دارند. اگرچه جریان نقدینگی به بازار سرمایه همچنان ادامه دارد اما باید دید نظر بازار نسبت به اتفاقات پایان هفته چیست؟ آیا شنبه هیجانی دیگری در راه است؟

 

روی سبز بازارهای جهانی

پایان معاملات بازارهای جهانی نیز سبز بود. طلا و مس این روزها روی دور صعود هستند. هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با رشد ۱٫۵ درصدی به مرز ۱۷۵۶ دلار در هر اونس رسید. مس نیز با رسیدن به قیمت ۵۸۱۲ دلار آمادگی خود را برای بازپس گیری کانال ۶ هزار دلاری نشان می‌دهد. نفت برنت نیز پس از نوسان‌های چند دلاری در نهایت با رشد ۱٫۵ درصدی در محدوده ۴۲ دلار بسته شد. برآیند این قیمت‌ها نشان ‌می دهد بازارهای جهانی کم کم آماده بازگشتن به دوران پیش از کرونا هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 263 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.