مکس بورس پیش بینی بورس امروز | در امتداد روز قبل - مکس بورس

با توجه به اتفاقات روز گذشته درباره لغو و تکذیب لغو صندوق‌های ETF حالا اما انتظارات از بازار امروز تا پایان سعات معاملات ممکن است به مثابه دیروز چندان رضایت بخش نباشد.

دنیای بورس | ناهماهنگی‌ها و تایید و تکذیب‌های سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین وزارت نفت تا آخرین لحظات شب گذشته ادامه داشت و حتی بررسی این موضوع در یکی از برنامه‌های زنده صداوسیما نیز نتوانست گوشه‌های تاریک این ناهماهنگی را روشن کند.

تا این لحظه همچنان سازمان خصوصی سازی تاکید دارد که عرضه دارادوم لغو شده و عرضه بلوکی در دستور کار است و از سوی دیگر وزارت نفت هم مصرانه بر این موضوع پافشاری می کند که وزارت اقتصاد هر تصمیمی مبنی بر عرضه سهام پالایشگاه‌ها چه به صورت ETF و چه به صورت بلوکی بگیرد، اجرا خواهد شد. کش‌دار شدن این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که مردم را درباره سرمایه گذاری در بازار سرمایه مردد خواهد کرد.

در واقع آن اعتمادی که از ابتدای سال بین دولت و مردم در جهت سرمایه گذاری در بورس شکل گرفته بود، حالا با اتفاقاتی که درباره دارا دوم رخ داده است، به سرعت در حال نابودی است. از یک سو دولت هر هفته بر حمایت از بازار سرمایه تاکید می کند اما در مقابل موضع شفافی درباره عرضه سهام پالایشگاهی نمی‌گیرد، این مسئله مردم را درباره دیدگاه دولت و وزارت اقتصاد نسبت به بورس مردد کرده است.

با توجه به اینکه طرفین این چالش، موضع جدیدی نگرفتند امروز نیز انتظار داریم بازار منفی باشد. نمادهای پالایشگاهی فارغ از ارزندگی، صف فروش سنگین خواهند داشت، این صف فروش سنگین به دیگر نمادهای شاخص‌ساز و بزرگ بازار هم سرایت خواهد کرد و در نتیجه می توان افت قابل توجهی را برای شاخص‌کل متصور بود.

همه این اتفاقات در شرایطی است که خبر تاثیرگذاری از سوی وزارت اقتصاد، نفت یا سازمان خصوصی سازی منتشر نشود.  در واقع همانطور که خبر تکذیب عرضه دارادوم، بازار سبزپوش روز گذشته را یکدست صف فروش کرد، ممکن است خبر دیگری منتشر شود که از بار قرمزپوشی امروز بکاهد.

اثر هیجانی این خبر بر بازار سرمایه ظرف روزهای آینده فروکش خواهد کرد اما اگر سهامداران درباره حمایت های دولت از بازار سرمایه دچار تردید شوند، روند بازار می تواند دستخوش تغییرات گسترده ای شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.