مکس بورس پیش بینی بورس امروز | در انتظار روزهای آینده - مکس بورس

روز پایانی کاری هفته جاری چگنه سپری میشود. آیا بازار در روزهای آخر هفته با اخبار سرنوشت سازی در خصوص تعیین دورنما مواجه خواهد شد.

دنیای بورس | هفته چهارم خرداد امروز برای بازار سرمایه به پایان می‌رسد. شنبه و دوشنبه شاخص‌کل رشد قابل توجهی داشت اما در روز یکشنبه، با افت بیش از ۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد. روند معاملات در دو روز گذشته نیز از نوسانات قیمتی حکایت دارد. با توجه به نوع معاملات در یک ساعت پایانی روز گذشته، احتمال دارد امروز بسیاری از نمادهایی که در صف خرید بودند، به تعادل برسند. از سوی دیگر بازار استقبال خوبی از تعطیلات نمی‌کند چه آنکه در سه روز تعطیلی که پیش روی بازار سرمایه است، امکان رخدادهای سیاسی و اقتصادی متعددی وجود دارد. اهالی بازار سرمایه به یاد دارند که بسیاری از تصمیمات سرنوشت ساز در پایان هفته‌ها و زمانی که بازارها تعطیل بود گرفته شد. بازار شایعات نیز این روزها داغ شده است، در نتیجه امروز به احتمال زیاد رفتار محافظه‌کارانه، الگوی غالب معاملات باشد.

 

پایان گشاده‌دستی و سیگنال به بازارها

شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی از پایان گشاده‌دستی در تامین ارز برای واردات گفت. به گفته عبدالناصر همتی، ارز فقط برای تامین مواد اولیه، دارو و کالاهای اساسی اختصاص داده می‌شود. برخی از فعالان بازار صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی را در جهت افزایش قیمت در بازار ارز و دیگر بازارها تعبیر می‌کنند و با این دیدگاه آینده را پیش‌بینی می‌کنند. در مقابل نیز عده دیگری این صحبت‌ها را در امتداد سیاست‌های قبلی بانک مرکزی در جهت کنترل و مدیریت بازار ارز می‌دانند. در حال به نظر می‌رسد این صحبت‌ها می تواند در روند معاملات امروزِ بازار ارز تاثیرگذار باشد.

 

عرضه اولیه، شاید هفته‌های آتی

آخرین روز کاری هفته در حالی آغاز می‌شود که این هفته نیز خبری از عرضه اولیه نبود. اگر پیش از این قول عرضه اولیه‌های متعددی در فصل بهار داده شده بود، اما اکنون شواهد از این حکایت دارد که عرضه‌ها به تعویق افتاده است. «پیزد» و «آریا» دو نمادی که به ترتیب آخرین روز اردیبهشت و ۷ خرداد عرضه شدند، هنوز متعادل نشده و معاملات آن‌ها بعد از زمان عادی معاملات انجام می‌شود. از سوی دیگر قرار بود این هفته وضعیت واحد‌های واگذار شده صندوق واسطه‌گری مالی یکم برای سهامداران مشخص شود. با این حال به نظر می‌رسد برای مشخص شدن این موضوع و در ادامه، قابلیت انجام معامله آن، تا اوائل تیرماه منتظر باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 221 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 12 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.