مکس بورس پیش بینی بورس امروز | دو احتمال در یک روز - مکس بورس

با مثبت شدن قیمت نفت در دادوستدهای امروز صبح در بازارهای جهانی، انتظارات مثبتی شکل گرفته اما با توجه به رشد بالای شاخص در سه روز اخیر دو احتمال برای امروز قابل پیش بینی است.

دنیای بورس | در سه روز کاری اخیر، شاخص‌کل بورس بیش از ۱۲۸ هزار واحد افزایش یافته است. بسیاری از نمادها در این مدت صف خریدهای طویلی داشته و برخی نمادها نیز به خاطر نوسان ۲۰ و ۵۰ درصدی متوقف شده‌اند. این آمار به روشنی بیانگر آن است که بعد از اصلاحی که از اواخر اردیبهشت شروع شد، حالا بازار سرمایه با پتانسیل ورود نقدینگی‌های جدید و بازگشت سرمایه کسانی که به امید خرید خودرو سهام خود را فروخته بودند، همچون ماه‌های اخیر راهی به جز صعود ندارد. اما رشد هیجانی شاخص‌کل در چند روز اخیر، مسئله‌ای نبود که تحلیلگران آن را پیش‌بینی کرده باشند. در واقع اغلب فعالان و کارشناسان بازار اذعان داشتند روند نوسانی شاخص‌کل در این محدوده برای چند هفته ادامه خواهد داشت یا در سناریوی دیگر، دور جدید صعودی بازار از اواخر خرداد و اوایل تیرماه آغاز خواهد شد. با این حال بازار بار دیگر نشان داد فارغ از پیش‌بینی‌ها به برآیند عرضه و تقاضا توجه دارد.  

در آخرین دقایق معاملات روز گذشته، صف خرید برخی نمادها عرضه شد. نمادهایی که از روز چهارشنبه در صف خرید قفل بودند، روز گذشته برای سهامداران در دسترس بودند. با این حال صف نمادهای پالایشی باقی ماند. از نظر رفتارشناسی بازار، امروز انتظار داریم هیجان خرید در بازار کاهش یابد و معاملات بسیاری از نمادها به تعادل برسد و حتی برخی نمادها به محدوده منفی بازگردند. در حالت بدبینانه‌تر نیز، احتمال منفی شدن شاخص کل و به اصطلاح «پولبک» به سمت قله قبلی وجود دارد. همانند روزهای گذشته چشم سهامداران به لیدرهای بازار است. برقراری صف خرید نمادهایی همانند «شپنا» و برخی نمادهای خودرویی و فلزات اساسی، قوت قلب سهامداران و مانعی در برابر عرضه های هیجانی است.

 

 

صعود دسته جمعی بازارهای جهانی

در مقابل، روند بازارهای جهانی و رشد نرخ دلار در بازار و سامانه نیما، تداوم رشد بازار را محتمل کرده است. طبق انتظاری که داشتیم، بازارهای جهانی تحت تاثیر صعود قیمت نفت، سبزپوش هستند. هر بشکه نفت برنت در بازگشایی بازارهای جهانی به مرز ۴۳ دلار هم رسید و این لحظات در محدوده ۴۲٫۸ دلار در حال نوسان است. هر بشکه نفت خام WTI نیز به مرز ۴۰ دلار رسیده است. دیگر فلزات پایه نظیر مس،  آلومینیوم، پلاتین و روی نیز نوسان مثبت داشته‌اند.

میانگین نرخ فروش دلار در سامانه نیما از ۱۶ هزار تومان گذشته است. روند صعودی ملایم نرخ دلار نیمایی از ابتدای سال ادامه داشته است و تاثیر این مسئله در گزارش ماه‌های آتی شرکت‌های صادرات محور خودنمایی خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 265 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.