مکس بورس پیش بینی بورس امروز | دو نیم ساعت - مکس بورس

درحالی که به مثابه روزهای قبل برخی از ورود بورس به شرایط نوسانی خبر میدهند که به نظر در یک سناریو میتوان دو نیم ساعت اول و پایانی بازار را تعیین کننده معاملات دانست.

دنیای بورس | حرکت نوسانی شاخص‌کل در هفته‌های اخیر کم‌کم این ذهنیت را در بین سهامداران ایجاد کرده است که نباید انتظار رشد شارپ از شاخص کل داشت. بر طبق  این فرضیه، شاخص کل در ۴ ماه ابتدایی سال رشد خارق‌العاده‌ای داشته و بعد از افت قابلی توجهی که در مردادماه به ثبت رسانده است، حالا وارد دوران نوسانی شده است. در این بین حمایت حقوقی‌ها از بازار سرمایه باعث شده محدوده حمایتی برای دماسنج بازار ایجاد شود و از سوی دیگر عرضه‌های سنگینی که اغلب هیجانی است نمی گذارد سقف‌های قبلی شاخص کل شکسته شود.

در معاملات روز گذشته نیز همین عرضه‌های سنگین بازار را قرمزپوش کرد و دوباره نمادهای مختلف را به صف فروش رساند اما حمایتی که در نیم ساعت پایانی شکل گرفت، سهامداران را به متعادل شدن بازار در معاملات امروز امیدوار کرد.

در این بین دو نکته حائز اهمیت وجود دارد. نخست آن که نمادهای پالایشی در کانون توجه هستند و از قضا از این نمادها نیز حمایت ویژه‌ای می شود به نحوی که روز گذشته ارزش معاملات «شپنا» به بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان رسید. بسیاری از سهامداران برای خرید صندوق «پالایش» همچنان دست نگه داشته‌اند و روند بازار را رصد می کنند.

در واقع اگر قیمت نمادهای پالایشی نسبت به روز ۴ شهریور که مبنای محاسبه ارزش ۴ نماد پالایشی در این صندوق بود، رشد قابل توجهی نداشته باشند، شاید خرید این صندوق در شرایط نوسانی بازار به صرفه نباشد. با توجه به این تحلیل انتظار داریم روند مثبت پالایشی‌ها ادامه داشته باشد.

اما نکته دوم به زمان معاملات باز می گردد. در واقع در روزهای اخیر دو «نیم ساعت» در جریان معاملات تاثیرگذار هستند. نیم ساعت ابتدایی مشخص می‌کند که آیا حجم عرضه‌ها در بازار بالاست یا نه. چه بسیار روزهایی همانند روز گذشته که در نیم ساعت ابتدایی شاخص‌کل رشد چند ده هزار واحدی داشته اما در ادامه با افزایش عرضه‌ها به سمت منفی شدن پیش رفته است. اما نیم ساعت پایانی نیز به نیمه مربیان شباهت پیدا کرده است؛ جایی که اگر قرار بر حمایت از بازار باشد، سهامداران حقوقی دست به کار شده و صف فروش ها را جمع می کنند.

در جریان معاملات امروز نیز همین دو «نیم ساعت» می‌تواند در روند بازار نقش تعیین کننده داشته باشد. البته با توجه به حمایت حقوقی‌ها در پایان معامات روز گذشته و در صورتی که در دوره پیش گشایش نیز سفارش های خرید حمایتی ثبت شود، بازار می تواند از همان ابتدا به سمت تعادل حرکت کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.