مکس بورس پیش بینی بورس امروز | رفتار محافظه کارانه - مکس بورس

درحالی که از دید ناظران انفعالی در بازارهای موازی با سهام مشاهده میشود که از دید فعالان بازار سهام، احتمالا معامه گران با احتیاط گام بر می دارند.

دنیای بورس | شاخص کل بازار سرمایه به یک قدمی فتح قله ۲ میلیون واحد رسیده است. مقاومت روانی شاخص در این محدوده، هم در هفته‌های اخیر باعث شده رشد شاخص کل آرام‌تر و پر فراز و نشیب‌ دنبال شود و هم سهامداران ریسک گریز را به فکر نقد کردن سبدسهام انداخته است. از سوی دیگر افزایش میزان عرضه‌ حقوقی‌ها در دقایق پایانی روز گذشته حکایت از آن دارد که سهامداران حقوقی نیز ترجیح می‌دهند در مواجه با شاخص کل، محافظه کارانه عمل کنند. در نتیجه امروز نیز سهامداران حقیقی ترجیح می ‌دهند با احتیاط عمل کنند. از یک سو آماده این هستند که اگر شاخص کل قدرت عبور از مقاومت روانی ۲ میلیون واحد را نداشته باشد، سهام خود را فروخته و برای چند روز خارج از گود بنشینند. از سوی دیگر آن دسته از سهامداران که پیش از این بخشی از سبد خود را نقد کرده بودند و منتظر بودند در اصلاح های احتمالی دوباره به بازار برگردند، اکنون منتظر این هستند که اگر شاخص کل بتواند وارد ابرکانال جدید شود، آن‌ها نیز با تمام قدرت به بازار برگردند.

با توجه به این مسئله انتظار می‌رود روزهای پرمعامله‌ای در انتظار بازار سرمایه باشد. در حالت کلی اتفاق مهمی رخ نداده است که بتواند بر روند بورس تاثیر محسوسی داشته باشد بلکه جو روانی حاکم بر بازار است که مشخص می کند بازار به کدام سو قدم بردارد.

 

انفعال بازارهای موازی

در هفته‌های اخیر نوسانات بازارهای موازی افزایش یافته بود، دلار به مرز ۲۶ هزار تومان رسیده و هر سکه طرح جدید هم از میانه کانال ۱۱ میلیون تومان عبور کرده بود. در بازار خودرو و مسکن نیز فروشنده‌ها یا از فروش منصرف شده یا قیمت کالای خود را با افزایش نرخ دلار، گران می‌کردند. اما از اواسط هفته گذشته تا کنون، از شدت نوسان در بازارهای موازی کاسته شده است.

بعد از افتی که دلار در هفته گذشته داشت و تا مرز ۲۰ هزار تومان کاهش داشت، از اواسط هفته گذشته در مرز ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان در حال بالا و پایین شدن است. با کاهش نوسان در بازار ارز، التهاب بازارهای موازی نیز کاهش یافته است.

در آن بازارها نیز سرمایه‌گذاران به دنبال دریافت نشانه‌ای از احتمال کاهش یا افزایش نرخ دلار هستند تا درباره خرید یا فروش تصمیم بگیرند. با این حال بازگشت دلارِ بازار آزاد به کانال ۲۳ هزار تومان در بعدازظهر روز گذشته می تواند محرکی برای رشد بازارها در معاملات امروز باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 195 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 28 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.