مکس بورس پیش بینی بورس امروز | غیرقابل پیش بینی - مکس بورس

درحالی که بازار وارد فاز هیجانی شده که بازارهای کامودیتی جهانی با نوسان منفی دنبال شدند. هر چند که این روزها را نمیتوان پیش بینی درستی کرد.

دنیای بورس | فاز هیجانی بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و در این شرایط تحلیل بازار سخت‌تر از گذشته شده است. در واقع بر پایه هیچ تحلیل و منطقی امکان این وجود نداشت که صف فروش دو میلیاردی در روز شنبه و صف خرید چهار میلیاردی «خساپا» در روز یکشنبه را پیش بینی کرد! در این فاز هیجانی، بازارها به صورت دسته جمعی در حال صعود هستند.

البته در بعدازظهر روز گذشته قیمت دلار اندکی افت داشت و احتمال اصلاح قیمت ارز قوت گرفت. از سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی شب گذشته این نوید را به فعالان اقتصادی داد که در روزهای آینده بازار ارز به آرامش می‌رسد.

در هفته‌های گذشته نیز تیر به عنوان پیک تقاضا برای ارز اعلام شده بود و در نتیجه با کنار هم قرار دادن این مولفه‌ها می توان نتیجه گرفت در روزهای آینده یا قیمت ارز روند کاهشی خواهد داشت یا حداقل از رشد افسار گسیخته آن کاسته خواهد شد.

در کنار توجه به احتمال افت قیمت دلار در بازار آزاد باید این نکته را نیز مدنظر قرار داد که همچنان حجم فروش حقوقی‌ها در بورس بالاست و اگر تزریق نقدینگی از سوی حقیقی‌ها ادامه نداشت، بازار سرمایه درگیر اصلاح قیمتی مهمی بود. در معاملات روز گذشته شاخص‌کل بورس به مرز یک میلیون و ۸۶۵ هزار واحد رسید و فقط دو روز هیجانی برای بازار کفایت می کند تا شاخص کل به مقاومت دو میلیون واحدی برسد.

تجربه اصلاح شاخص‌کل در مرز یک میلیون واحد باعث شده برخی از اهالی بازار سرمایه به فکر نقد کردن سبدسهام و ذخیره سود باشند و در نتیجه احتمال دارد در روزهای آینده از سرعت رشد شاخص‌کل کاسته شود.

در میان خبرهای مهمی که از بعدازظهر روز گذشته منتشر شده است می توان به لغو برگزاری مجمع بانک تجارت و بانک سینا اشاره کرد که این موضوع با تحلیل‌های متفاوتی همراه شده است. سهام شرکت تولید نیروی برق آبادان نیز روز چهارشنبه برای اولین بار عرضه خواهد شد که این مسئله هم می تواند روی جریان معاملات در پایان هفته تاثیرگذار باشد.

 

شروع بازارهای جهانی با نوسان منفی

شروع هفته کاری بازارهای جهانی با نوسان منفی در اغلب کامودیتی‌ها همراه بود. فلزات پایه، نفت و طلا اگرچه افت قیمت قابل توجهی نداشته‌اند با این حال با آغاز معاملات این هفته بازارهای جهانی، در حدود ۰٫۵ تا ۱ درصد افت را تجربه کردند. هر اونس طلا همچنان بالای ۱۸۰۰ دلار است و نوسان اندکی داشته است. مس نیز در محدوده ۶۴۱۰ دلار در حال دادوستد است.

هر بشکه نفت برنت نیز با ۰٫۷ درصد کاهش در محدوده ۴۲٫۸ دلار در هر بشکه معامله می شود. آلومینیوم و سرب نیز به ترتیب در محدوده ۱۶۵۷ و ۱۸۰۵ دلار در حال نوسان است. پیش بینی ها درباره آینده اقتصاد جهان با توجه به کرونا همچنان تیره و تار است و این مسئله روی قیمت کامودیتی ها تاثیرگذار بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.