مکس بورس پیش بینی بورس امروز | هیاهوی بازارهای موازی - مکس بورس

امروز در حالی روز تابستان را آغاز می‌کنیم که هیاهوی بازارهای موازی با سهام همچون ارز و سکه، بخشی از توجهات را به سمت خود جلب کرده است.

دنیای بورس | ۷۰ هزار واحد رشد، ارمغان بازار سرمایه در دو روز ابتدای هفته بود. به لطف صف خریدهای نمادهای شاخص‌ساز، دماسنج بازار، راحت‌تر و سریع‌تر بالا آمد و این در شرایطی است که بیشتر شرکت‌های بورسی و فرابورسی رشد کمتری داشتند. این را می‌توان از نوسان کمتر شاخص هم‌وزن نیز متوجه شد. اگرچه وزن خبرهای سیاسی و اقتصادی در پایان هفته گذشته بالا بود و انتظار می‌رفت واکنش بورس نسبت به این خبرها منفی باشد، اما صف خریدهای گروه های خودرو، بانک و فلزات اساسی، مهر تاییدی بود بر رشد بازار سرمایه.

 

هیاهوی بازارهای موازی

امروز در حالی سومین روز کاری هفته و دومین روز تابستان را آغاز می‌کنیم که هیاهوی بازارهای موازی، بخشی از توجه را به سمت خود جلب کرده است. شب گذشته قیمت هر اسکناس دلار در بازار آزاد به مرز ۲۰ هزار تومان هم رسید، هر قطعه سکه تمام طرح جدید نیز به مرز ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. رشد تقاضا در این بازارها در شرایطی است که همچنان عده‌ای از مردم احتمال افت شدید قیمت ارز همانند مهر ۹۷ را در نظر می‌گیرند، در نتیجه آن‌هایی که از بازار ارز و طلا به بورس آمده‌اند، فعلا ترجیح می‌دهند به جای کوچ دوباره به آن بازار، نوسانات قیمتی بازارها را رصد کنند.

از سوی دیگر افزایش شدید قیمت ارز، تمایل سهامداران به خرید سهام شرکت‌های کالایی را افزایش داده است. در واقع بسیاری از سهامدارن با محاسبه قیمت دلاری محصولات یک شرکت و مقایسه آن با بازارهای همجوار، بر این باورند که قیمت محصولات این شرکت‌ها باید افزایش یابد. بانک مرکزی بارها این اطمینان را به مردم داده است که بازار ارز تحت کنترل است، اما باید دید حالا که دلار در حال رکوردشکنی است، اقدام عملی در این زمینه صورت می‌گیرد؟

 

ادامه صعود در بازارهای جهانی

آغاز معاملات این هفته بازارهای جهانی نیز با رشد قیمت‌ها همراه است. هر اونس طلا امروز در حالی به مرز ۱۷۷۰ دلار رسید که آخرین بار در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ این قیمت‌ها را تجربه کرده بود. نکته قابل تامل دیگر اینکه هر اونس طلا از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۴۵۰ دلار رشد داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران بخش عمده این رشد به واسطه شرایط اقتصادی جهان در شرایط کرونا است. هر بشکه نفت برنت نیز بالاتر از ۴۲ دلار معامله می‌شود و نفت خام WTI نیز در محدوده ۴۰ دلار در هر بشکه دادوستد می‌شود. نوسانات بازار فلزات پایه نیز اغلب رو به بالا بوده؛ به نحوی که مس با ۰٫۵ درصد رشد به ۵۸۵۰ دلار رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.