مکس بورس پیش بینی بورس امروز | پیش به سوی مقاومت روانی - مکس بورس

سهامداران امروز را ممکن است با حرکت به سمت مقاومت روانی در پیش گیرند. چه رویدادی در انتظار بازارست. در بازارهای جهانی چه گذشت.

 دنیای بورس | اگرچه در روزهای اخیر خبر تاثیرگذاری در بازار سرمایه به گوش نرسید اما دو روز پایانی هفته گذشته، اهالی بازار سرمایه درگیر این بودند که آیا «وپویا» برای آن‌ها خرید شده است یا خیر؟ اختلال سامانه‌های معاملاتی حکایت از این دارد که سفارش خرید بسیاری از سهامداران برای سهام سرمایه‌گذاری پویا ثبت نشده است. اگر سامانه‌ها به درستی عمل می کردند و با وجود جمعیت قابل توجهی که هر روز به گروه سهامداران اضافه می‌شوند، بعید نبود رکورد خرید در عرضه اولیه‌ها شکسته شود.

 

پیش به سوی مقاومت روانی

شاخص کل دومین هفته تیرماه در حالی آغاز می کند که در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد ایستاده است. به اعتقاد برخی تحلیلگران، سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد می‌تواند مقاومت روانی مهمی برای شاخص به حساب آید. هفته گذشته سراسر صعودی بود و  شاخص‌کل مجالی برای استراحت نداشت.

با توجه به حجم عرضه‌هایی که در روزهای پایانی هفته گذشته داشتیم، کم‌کم باید چشم انتظار تعادل در روند بازار باشیم. از طرفی اولین روز کاری هفته معمولا با حجم قابل توجه تقاضا همراه بوده است. در نتیجه امروز نیز انتظار داریم شاخص کل همچنان روند صعودی داشته باشد اما در اواسط هفته و با نزدیک شدن به مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد می توانیم انتظار تعادل در بازار سرمایه داشته باشیم.

این هفته نمادهایی که به دلیل نوسان ۵۰ درصدی متوقف شده بودند به جرگه معاملات باز خواهند گشت. از سوی دیگر با توجه به رشد قابل توجه هفته گذشته برخی نمادهای دیگر نیز به همین دلیل متوقف خواهند شد و تا زمانی که بازار به مرز تعادل بازنگردد، باز و بسته شدن نمادها ادامه خواهد داشت.

 

روند متفاوت کامودیتی‌ها

روند بازارهای جهانی در هفته گذشته نوسان سنگینی نداشت، برخی فلزات پایه رشد داشتند و برخی از کامودیتی‌ها هم اصلاح قیمت را تجربه کردند.  مس، آلومینیوم، پالادیوم و نقره با سبزپوشی معاملات خود را به پایان رساندند. هر اونس طلا نیز با رشد ۰٫۸ درصدی به مرز۱۷۸۴ دلار رسید. بهای جهانی طلا هفته گذشته تا مرز ۱۷۹۱ دلار نیز اوج گرفته بود و بعید نیست در معاملات این هفته به سقف ۱۸۰۰ دلار هم برسد. با این حال طلای سیاه در هفته گذشته افت قابل توجه قیمت را تجربه کرد.

رشد ذخایر نفت آمریکا و افزایش سریع موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باعث شد هر بشکه نفت برنت که تا ۴۳٫۷ دلار هم بالا آمده بود در پایان معاملات هفته گذشته دوباره به مرز ۴۰ دلار بازگردد. شیوع کرونا و احتمال اوج‌گیری مجدد ان باعث شده نگرانی‌هایی درباره توقف مجدد اقتصادهای دنیا مطرح شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 309 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 7 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.