مکس بورس پیش بینی بورس امروز | کدام نمادها مورد توجهند - مکس بورس

کدام گروه های بورسی با استقبال خریداران مواجه شده است. آیا در غیاب شاخص سازها و دو رویداد امروز مربوط به معاملات صندوق دارایکم (نخستین عرضه سهام بزرگ دولتی) و عرضه اولیه، شاخص دوباره مثبت میشود.

دنیای بورس | در حالی آخرین روز کاری هفته را آغاز می‌کنیم که سفارشگیری برای جدید عرضه اولیه آغاز شده است و سهامداران می‌توانند درخواست خود برای خرید ۳۰۰ سهم شرکت سرمایه‌گذاری پویا را با قیمت حداکثر ۴۱۰ تومان ثبت کنند. غیر از این عرضه اولیه که تا ساعت ۱۱ ادامه دارد، از امروز قرار است واحدهای صندوق دارایکم قابلیت معامله پیدا کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، احتمال عرضه آن از سوی بسیاری از سهامداران وجود دارد چرا که این گروه ترجیح می‌دهند همین میزان سودی را که به دست آورده‌اند ذخیره کنند. برای پیش‌بینی بازار امروز باید به نیم ساعت پایانی روز گذشته توجه داشت، نیم ساعتی که با افزایش سنگین عرضه‌ها همراه بود. بسیاری از نمادهایی که صف خرید سنگین داشتند در نیم ساعت پایانی و همراه با عرضه حقوقی‌ها، تا محدوده منفی عقب‌نشینی کردند. افزایش فروش‌ها در پایان بازار روز گذشته به احتمال زیاد به بازار امروز سرایت می‌کند و باید انتظار اصلاح قیمتی در بسیاری از نمادها داشته باشیم.

 

نوسان شاخص کل در غیاب برخی شاخص‌سازها

برخی از نمادهای شاخص‌ساز نیز که در روزهای گذشته ستونی برای رشد شاخص بودند، در معاملات روزهای گذشته متوقف شدند و حالا باید چشم انتظار بازگشت آن‌ها به جریان معاملات باشیم. «خساپا» از اولین روز تابستان متوقف شده است و مشخص نیست امروز به جریان معاملات بازگردد. «فولاد» نیز روز گذشته با توجه به نوسان ۲۰ و ۵۰ درصدی متوقف شد و امروز نیز متوقف خواهد ماند.  «اخابر» که آخرین بار ۲۶ خرداد معامله شده بود و بعد از آن به خاطر برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده متوقف شده بود، اکنون به خاطر افشای اطلاعات با اهمیت برای دریافت مجوز افزایش ۴ برابری نرخ اشتراک، متوقف شده است.

 در بین گروه‌های بورسی، وضعیت بنیادی بانکی‌ها، پالایشی‌ها، خودرویی‌ها و فلزات اساسی مناسب است. گروه سیمانی نیز که دیروز آخر وقت با فشار عرضه سنگین مواجه بودند نیز همچنان منتظر تعیین نرخ جدید هستند و این موضوع روند قیمتی در گروه را فرسایشی کرده است. گروه بیمه و لیزینگ نیز دو گروهی هستند که کم کم توجه بیشتری از بازار را به سمت خود جذب کرده و نمادهای این دو گروه در بین گروه‌های بورسی بیشتر دست به دست می‌شود.

 

سبزپوشی بازارهای جهانی

وضعیت بازارهای جهانی در آخرین روز کاری این هفته همچنان مساعد است. هر اونس طلا زیر سقف ۱۸۰۰ دلار قرار گرفته است و بعید نیست در آینده کوتاه مدت این قله را فتح کند. مس نیز به بالای ۵۹۰۰ دلار رسیده است و این فلز اساسی نیز بعید نیست در روزهای آتی وارد کانال ۶ هزار دلار شود. هر بشکه نفت خام WTI نیز خود را بالاتر از مرز ۴۰ دلار تثبیت کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 258 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 10 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.