مکس بورس پیش بینی بورس هفته | انتظار بورس‌بازان برای صعود ادامه‌دار سهام - مکس بورس

معاملات بورس تهران در اولین هفته معاملاتی در سال جدید با رشد بیش از ۱٫۶ درصدی شاخص کل به پایان رسید.این امر در شرایطی رخ داد که غالب کارشناسان و سهامداران حاضر در نظرسنجی سایت تحلیلی «دنیای بورس» روند نماگر اصلی سهام در هفته نیمه تعطیل جاری را همچنان صعودی عنوان کردهاند.

کارشناسان

صعودی: ۷۹ درصد کارشناسان حاضر در نظر سنجی روند شاخص در هفته جاری را صعودی ارزیابی کرده‌اند. صعود قیمت کالاها بازارهای جهانی یکی از عوامل مهم تقویت معاملات سهام مربوطه در هفته جاری است.از سوی دیگر بحث جبران عقب‌ماندگی بازدهی بازار سهام از دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری، دیگر عامل جلب توجه معامله‌گران به بازار است. علاوه بر این انتظارات تورمی‌نیز به افزایش تقاضای سفته‌بازانه کمک خواهد کرد. در این شرایط صعود قیمت سهام پیش بینی می‌شود.

کم‌نوسان: ۱۶ درصد سهامداران حاضر در نظرسنجی این هفته دنیای بورس روند شاخص کل را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند. به اعتقاد این افراد در هفته‌های نیمه‌تعطیل تعداد و ارزش معاملات کاهش می‌یابد و این خود عامل کم‌رمقی بازار سهام است. از سوی دیگر علی رغم تقویت عوامل بنیادی ریسک سیستماتیک همچنان به قوت قبل باقی است و تا زمان تعیین تکلیف حداقل در مورد FATF  بازار در یک مسیر کم‌نوسان حرکت خواهد کرد.

نزولی : ۵ درصد سهامداران حاضر در نظرسنجی روند شاخص سهام را نزولی عنوان کرده‌اند. این افراد  معتقدند پس از رشد قیمت‌ها در هفته اخیر که در ادامه صعود بورس در روزهای  پایانی سال گذشته بود، حالا نوبت به یک اصلاح در بازار است و بر این اساس به نظر می‌رسد در هفته نیمه تعطیل جاری بسیاری از سهامداران در صف عرضه قرار گیرند خاصه آنکه در عرصه سیاسی خبر امیدوارکننده‌ای به معامله‌گران مخابره نشده است.

سهامداران

صعودی: ۶۸ درصد سهامداران حاضر در نظرسنجی روند شاخص کل را صعودی پیش‌بینی کرده‌اند. حمایت قیمت‌های جهانی کالاها در کنار احتمال حرکت بازار با موج تورم و بازدهی دیگر بازارها عوامل مهم رشد قیمت ها در هفته جاری به شمار می‌رود.

کم‌نوسان: ۲۱ درصد سهامداران مزبور روند نماگر اصلی سهام را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند. این افراد معتقدند تقابل ریسک‌ها و عوامل حمایت‌کننده همچنان در بازار وجود دارد و به نظر می‌رسد تا زمانی که سایه عوامل سیاسی در مورد برجام وجود داشته باشد، در نهایت سطح عمومی‌قیمت سهام کم‌نوسان خواهد بود.

نزولی : ۱۱ درصد سهامداران شرکت‌کننده در نظر سنجی روند شاخص کل را نزولی پیش‌بینی کرده‌اند. به اعتقاد این افراد پس از رشد قیمت‌ها در روزهای اخیر با توجه به اینکه در روزهای آینده و احتمالا در آغاز هفته آینده تکلیف FATF معین خواهد شد، بسیاری از سهامداران ترجیح می‌دهند فعلا از بازار خارج شوند و این امر موجب نزول قیمت سهام خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.