مکس بورس پیش ‌بینی متال‌بولتن از اصلاح قیمت مس - مکس بورس

موسسه متال بولتن در گزارش ماه سپتامبر خود روند اخیر رشد قیمت مس را بیش از اندازه ارزیابی کرد و نسبت به اصلاح قیمت در بازار این محصول هشدار داد.

متال بولتن در گزارش ماهانه خود کماکان نسبت به عملکرد رو به رشد مس میان مدت و بلند مدت ابراز امیدواری کرد و علت این امر در رشد محدود عرضه معدنی این محصول دانست.

تحلیلگران متال بولتن معتقدند که سطوح کنونی قیمت  به خوش بینانه‌ترین سناریو متصور برای مس در برهه کنونی شبیه بوده و از سناریو واقع گرایانه بسیار فاصله دارد. بر این اساس بخش عظمی از رشد اخیر قیمت مس ناشی از فعالیت‌های سفته بازی در بازار بوده و فعال شدن خودکار معاملات پس از شکسته شدن سطوح تکنیکال از اصلی‌ترین دلایل جهش قیمت به حساب می‌آید.

در مقابل وضعیت بازار فیزیکی مس تغییر ملموسی را پشت سرنگذاشته و بنابراین نمی‌توان رشد قیمت را ناشی از عوامل بنیادی بازار تلقی کرد. پریمیوم کاتد مس در بسیاری از بازارها از جمله اروپا و آمریکا از ماه می‌ و ژوئن تاکنون تغییر ملموسی را تجربه نکرده و در عین حالل عرضه مس تصفیه شده، قراضه و کنسانتره مس نیز در وضعیت مطلوبی قرار داسته است.

در مجموع متال بولاتن کماکن نسبت به روند آتی قیمت مس خوش بین است اما دور اخیر رشد قیمت را بیش از اندازه ارزیابی می‌کند. بر این اساس پیش بین ی می شود که بازا مس با اصلاح قیمت روبرو شده و  بازار این محصول در سطوح بالاتر از شش هزار دلار بار دیگر به تعادل برسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.