مکس بورس چند درصد مردم در کنترل کرونا مشارکت کردند | افزایش قربانيان - مکس بورس

از ظهر دیروز تا امروز، یک هزار و ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشورمان شناسایی شد. تاکنون ۷۹۱۳ نفر نیز از مبتلایان بهبود یافتند.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، هزار و ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تا امروز ۲۱ هزار و ۶۳۸ بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

؛ آقای دکتر کیانوش جهان پور افزود: خوشبختانه ۷ هزار و ۹۱۳ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه با جان باختن ۱۲۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها عبارت از: تهران: ۲۴۹، قم: ۱۷، گیلان: ۳۸، اصفهان: ۸۷، البرز: ۶۰، مازندران: ۳۶، مرکزی: ۳۶، قزوین: ۲۹.

گلستان: ۱۰، خراسان رضوی: ۴۲، فارس: ۲۶، لرستان: ۳۳، آذربایجان شرقی: ۵۷، خوزستان: ۲۲، یزد: ۸۴، زنجان: ۲۸، کردستان: ۱۶، اردبیل: ۱۹، کرمانشاه: ۷، کرمان: ۸.

همدان: ۱۹، سیستان و بلوچستان: ۱۵، هرمزگان: ۲، خراسان جنوبی: ۱۵، چهارمحال و بختیاری: ۲، ایلام: ۱۷، آذربایجان غربی: ۲۸، خراسان شمالی: ۲۶ است.

استان‌هایی که نام آن‌ها در لیست بالا وجود ندارد، در فاصله ظهر دیروز تا امروز، مورد جدیدی از ابتلا به کووید ۱۹ در آن‌ها شناسایی و گزارش نشده است.

 

افزایش ۱۳ درصدی قربانيان کرونا

رییس ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا در استان تهران از افزایش ۱۳ درصدی فوت بیماران ناشی از بیماری کرونای نسبت به ده روز گذشته خبر داد.

زالی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: وضع فعلی با افزایش و استمرار سفر‌ها بی هیچ وجه رضایت بخش نیست و حکایت از فعالیت ویروس کرونا و افزایش بیماری و تلفات ناشی از ان دارد.

وی گفت: امروز در نامه‌ای به وزیر بهداشت، پیشنهاد شد افرادی که سفر رفته اند جریمه شوند.

رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران اضافه کرد: درخواست شد جرایمی را برای افرادی که به توصیه‌ها عمل نکردند و به سایر استان‌ها رفتند در نظر بگیریم.

دکتر زالی تصریح کرد: اخبار رسیده از برخی استان‌ها اینگونه است که با شروع سفر‌ها شاهد افزایش بار بهداشتی و درمانی بودیم.

وی درباره دستورالعمل مسدود شدن مراکز تجاری نیز گفت: دستور العمل بسته‌شدن برخی مراکز تجاری قدری دیر ابلاغ شد و انتظار داشتیم زودتر این کار انجام شود. زالی تصریح کرد: باید بصورت جدی‌تر نسبت به خروج از تهران ممانعت شود و برخی با نصیحت پاسخگو نیستند.

 

جلسه قرارگاه مقابله با کرونا نیروهای مسلح

سرلشکر باقری در ارتباط تصویری با برخی از بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در سراسر کشور در جریان نحوه عملکرد و خدمات دهی آن‌ها به بیماران کرونایی قرار گرفت.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ امروز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ارتباط تصویری با برخی از بیمارستان های نیروهای مسلح در سراسر کشور در جریان نحوه عملکرد و خدمات دهی آن ها به بیماران کرونایی قرار گرفت.

در مجموع ارزیابی سرلشکر باقری از عملکرد بیمارستان های نیروهای مسلح در این زمینه مثبت بود؛ در جلسه امروز قرارگاه امام رضا(ع) از ماسک یونیک از دستاوردهای نوین عرصه پزشکی دنیا محسوب می شود، رونمایی شد.

 

اختصاص ۵۲ بیمارستان نیرو‌های مسلح به درمان کرونا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: از مجموع ۵۸ بیمارستان نیرو‌های مسلح در سراسر کشور، ۵۲ بیمارستان به پذیرش، بستری و معالجه بیماران کرونا اختصاص داده شده است.

سردار سرلشکر محمدباقری امروز در جلسه فرماندهی قرارگاه بهداشتی – درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح برای پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: از همه تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان‌های کشور از جمله بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح صمیمانه سپاسگزاری می‌کنیم.

وی گفت: این زحمات و تلاش‌ها یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های بخش بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس و نیز صحنه‌های دفاع از حرم است و همان گونه که در دوران دفاع مقدس در این بخش شهدایی همچون شهید رهنمون داشتیم در این دوران هم امثال شهید فتح اللهی تقدیم شده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان این که از ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور نیرو‌های مسلح در خط مقدم مبارزه حضور داشته است، افزود: در این مدت حدود ۶ هزار بیمار در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح پذیرش شده اند که حدود نیمی از آن کارکنان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح بوده اند و بقیه را اقشار مختلف مردم تشکیل می‌دادند.

سرلشکر باقری گفت: اقدامات صورت گرفته در این زمینه را می‌توان به عنوان یک رزمایش مقابله با تهاجم‌های بیولوژیک محسوب کرد.

وی افزود: قبل از ورود بیماری کرونا به کشور نیرو‌های مسلح با پیش بینی‌های صورت گرفته و انجام دستورالعمل ها، خود را برای مقابله با آن آماده کرده بودند و به همین منظور از همان ابتدا در شهر قم بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح وارد خدمات رسانی در این زمینه شدند و در بسیاری از استان‌ها حتی به سایر بیمارستان‌ها نیز با اعزام کادر درمانی کمک شده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ابراز امیدواری کرد: که با تداوم فعالیت‌های تحقیقاتی در کشور و از جمله در مجموعه پژوهشی بقیه الله (عج)، هر چه زودتر دارو و واکسن مناسب برای درمان و پیشگیری از بیماری کرونا کشف، تولید و به کار گرفته شود و هر چه زودتر ریشه این بیماری از کشور خشکانده شود.

سرلشکر باقری اضافه کرد: در ستاد کل و مجموعه نیرو‌های مسلح کشور همه تلاش‌ها در این مسیر متمرکز شده است که اعتبارات و تجهیزات تخصصی لازم در ابعاد مختلف از جمله تجهیزات صیانتی از کادر‌های درمانی و نیز مواد ضدعفونی تأمین شود و امیدواریم با تلاش‌هایی که در این مسیر صورت می‌گیرد کمبود‌ها به حداقل برسد.

 

جلسه فرماندهی قرارگاه مقابله با کرونای نیرو‌های مسلح

جلسه فرماندهی قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

 در جلسه امروز سردار سرلشکر محمد باقری از طریق ویدئو کنفرانس با روسای شماری از بیمارستان هاینیرو‌های مسلح در سراسر کشور گفتگو کرد ودریافت گزارش عملکرد این بیمارستانها، در جریان اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

بیمارستان ولیعصر نیروی دریایی ارتش در رشت، بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) سپاه در قم، بیمارستان الغدیر نیروی انتظامی در تبریز، بیمارستان شهید صدوقی سپاه در اصفهان و بیمارستان امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش در تبریز، پنج بیمارستانی بود که امروز روسای آن‌ها مستقیم به رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح گزارش دادندو سرلشکر باقری هم پرسش‌های لازم را برای بررسی و ارزیابی روند اقدامات بهداشتی و درمانی، از آن‌ها پرسید.

در این جلسه همچنین مسئولان مربوط، گزارش‌های مربوط به تولید مواد ضدعفونی و ماسک بهداشتی را به منظور تامیننیاز‌های کشور دراین زمینه بیان کردند.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست برعزم جدی نیرو‌های مسلح بر ایفای نقش اساسی به منظورمقابله و ریشه کردن بیماری کرونا در کشور تاکید کرد.

 

مشارکت بیش از ۶۰ درصد مردم در کنترل کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید نمکی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور، ضمن تشکر از همراهی مردم در کاهش سفر‌های نوروزی و تشکر از امامان جمعه که نماز جمعه را تعطیل کردند، تشکر از متولیان آستان‌های مقدس در این روزها، تشکر از هنرمندان و اصحاب رسانه بویژه رسانه ملی که تمام وقت در این روز‌ها در کنار ما حضور داشتند و تشکر از خیرین و سازمان‌های مردم نهاد و همکارانم در دولت که در عرصه حضور داشتند بویژه وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت راه و شهرسازی در شرایط تحریم و مساعدت‌هایی که داشتند و تشکر ویژه از مقام معظم رهبری که بیشترین التفات را به این وزارتخانه و کادر درمان داشتند و افزود: ما امروز وضعیت بسیار مطلوب تری نسبت به گذشته داریم، اما این به معنی راه افتادن و دید و بازدید نیست بلکه این موفقیت به این دلیل است که ۶۰ درصد مردم وفاق و همدلی کردند و از ازدحام و رفت و آمد پرهیز و به توصیه‌ها گوش دادند.

آقای دکتر نمکی گفت: امروز همکارانم به طور کامل به اوضاع مسلط هستند و در اکثر استان‌ها تخت خالی داریم در حالی که در روز‌های اول مشکل عمده ما نبود تخت خالی بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه این تلاش‌ها در شرایط تحریم صورت گرفته است گفت؛ ما برای سلامتی همه مردم دنیا دعا می‌کنیم و هرگز برای مردم دولت‌هایی که متخاصم هستند بد نمی‌خواهیم و امروز ما یک بیمار مبتلا به کرونا را بعلت نبود تخت بیمارستانی آواره نکردیم.

آقای دکتر نمکی با اعلام ثبات وضع فعلی، آمار نهایی وضعیت بسیج ملی مبارزه با کرونا گفت: ۳۲ میلیون ۷۹۲ در کشور غربالگری کرونا شدند.

وی ادامه داد: با بیش از ۳۶ میلیون شهروند ایرانی تماس گرفته شده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:ما توانستیم بیش از بسیج ملی کنترل فشار خون مراجعه کننده در نیمه راه داشتیم و از مرز ۳۲ میلیون عبور کردیم که این حضور نشانه اعتماد مردم به نظام سلامتشان است.

وی افزود: ما یک همدلی جدید ملی را تجربه کردیم و دست همه عزیزان کمک کننده را می‌بوسم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: به خانواده همه عزیزانی که عضوی از خود را در این ایام از دست دادند تسلیت عرض می‌کنم و عاجزانه از مردم می‌خواهم این فرصت ۱۴ روزه را غنیمت بدانند و ماندگاری در منزل را رعایت کنند تا خیز دوم سفر‌های نوروزی نداشته باشیم.

آقای دکتر نمکی افزود: ما در بسیاری از استان‌های پر اپیدمی، مانند استان‌های قم و گیلان به مرحله ثبات و کنترل بیماری نزدیک می‌شویم. وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نگهداری وضعیت مطلوب امروز نیازمند وفاق مردم و مسؤولان است.

 

۸۰۰ قربانی در ایتالیا در یک روز

ستون کامیون‌های ارتش برای انتقال اجساد صد‌ها نفر از قربانیان این ویروس در قبرستان‌های شمال ایتالیا تصاویر غم انگیزی را رقم می‌زند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین و جدیدترین اخبار مربوط به کرونا و شیوع این ویروس در کشور‌های جهان و همچنین اقدامات کشور‌ها برای جلوگیری از همه‌گیری کووید ۱۹ و راه‌های مقابله با آن به شرح ذیل است:

 

افزایش شمار جان باختگان کرونا در ایالت نیویورک به ۱۱۴ نفر

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا از افزایش شمار جان باختگان ویروس کرونا در این ایالت به ۱۱۴ نفر و شمار افراد مبتلا به حدود ۱۵ هزار نفر خبر داد.

 

ثبت ۴۸۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایالت نیویورک

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی از ثبت ۴۸۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایالت نیویورک خبر داد.

 

استفاده از نیروهای ارتش برای مقابله با کرونا

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، شهردار نیویورک از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواست برای اعزام افراد داوطلب و تجهیزات پزشکی به مناطق آسیب دیده از ویروس کرونا از نیروهای ارتش استفاده شود.

 

افزایش ۵۰ درصدی فوتی‌های کرونا در کانادا ظرف کمتر از یک روز

خبرگزاری رویترز گزارش داد: تلفات بیماری کرونا در کانادا در کمتر از یک روز با ۵۰ درصد افزایش از ۱۳ نفر به ۱۹ نفر رسید.

دولت کانادا اواخر روز شنبه اعلام کرد ۱۳ نفر روز شنبه در اثر این بیماری فوت کرده اند. اما مقامات گفتند تا ساعت ۹ شب روز یکشنبه به وقت محلی شمار فوتی‌ها به ۱۹ نفر افزایش یافته که نشانگر ۴۶ درصد افزایش است.

شمار افراد مبتلا به این بیماری نیز از ۱۰۹۹ نفر به ۱۳۰۲ نفر افزایش یافته است.

 

ورود ویروس کرونا در کاح باکینگهام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ بنا بر اعلام رسانه ها در انگلیس پیش از عزیمت ملکه الیزابت دوم از کاخ باکینگهام به کاخ ویندزور در خارج از لندن یکی از خدمت کاران این کاخ به ویروس کرونا الوده شده بود. پیش از اینکه ملکه ۹۴ ساله انگلیس کاخ باکینگهام در مرکز لندن را ترک کند اعلام شد این شهر آلوده ترین شهر انگلیس به ویروس کروناست .

 

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آلمان

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‏، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان لحظه به لحظه در حال افزایش است.

 

آنگلا مرکل امشب برای تعطیل کردن المان تصمیم می گیرد

صدر اعظم آلمان در نشستی تلفنی امشب با مقامات ایالتها درباره احتمال منع آمد و شد در سراسر کشور تصمیم گیری می کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین، در نشست امشب علاوه بر نخست‌وزیران ایالتها وزرای دارایی، کشور، امور خارجه، بهداشت و دفاع آلمان نیز حضور دارند. پیش از این مقامات آلمان روز شنبه را برای تصمیم گیری درخصوص اعمال محدودیت ها سرنوشت ساز اعلام کرده بودند.

صدراعظم آلمان به مردم گفته بود: در صورتی که شهروندان همچنان در پارک‌ها و پیاده‌روها حضور یابند و دور هم جمع شوند بدون آن که به شیوع ابتلا به بیماری کووید ـ ۱۹ فکر کنند دولت مجبور به این تدابیر خواهد شد.

به دلیل ساختار فدرالی در آلمان محدودیت ها در هر ایالت متفاوت بوده است به گونه ای که در برلین اجتماع بیش از ۱۰ نفر و در برخی شهرها اجتماع بیش از دو نفر ممنوع شد.مردم در برخی مناطق نیز حتی مجاز نیستند جلوی خانه‌هایشان بیایند.

مارکوس زودر، نخست‌وزیر بایرن که مقررات تردد را در ایالتش اجرا کرده است ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان بر سر چگونگی مبارزه با شیوع کرونا به اتفاق نظر برسند. تاکنون در هفت ایالت آلمان از جمله بایرن، زارلند، بادن ـ ورتمبرگ، راینلد ـ فالس، هامبورگ، نیدرزاکسن و هسن مقررات سخت‌گیرانه‌ای در مبارزه با سرایت کرونا وضع شده است.

در برخی از این ایالتها ورزش و پیاده‌روی در هوای آزاد مجاز است، به شرط این که به‌تنهایی صورت گیرد و در برخی دیگر رستوران‌ها،و کافه‌ها بسته شده‌اند.

 

افزایش شمار جان باختگان کرونا در یونان به ۱۵ نفر

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، شمار جان باختگان ویروس کرونا در یونان به ۱۵ نفر و شمار افراد مبتلا در این کشور به ۶۲۴ نفر افزایش یافت.

 

تراژدی کرونا در ایتالیا، ۸۰۰ قربانی در یک روز

در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا با جهشی بلند، در آستانه ۶۰ هزار نفر قرار گرفته، شمار قربانیان این ویروس نیز به رقم ۵ هزار نفر نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ستون کامیون‌های ارتش برای انتقال اجساد صد‌ها نفر از قربانیان این ویروس در قبرستان‌های شمال ایتالیا تصاویر غم انگیزی را رقم می‌زند. جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا وضعیت کشور را بسیار بحرانی و غم انگیز توصیف کرد.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا با جهشی بلند، در استانه ۶۰ هزار نفر قرار گرفته، شمار قربانیان این ویروس نیز به رقم ۵ هزار نفر نزدیک می‌شود. ستون کامیون‌های ارتش برای انتقال اجساد صد‌ها نفر از قربانیان این ویروس در قبرستان‌های شمال ایتالیا تصاویر غم انگیزی را رقم می‌زند.

 

 ثبت ۹۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در سوئیس

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت بهداشت سوئیس از ثبت ۹۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

 

تصمیم دولت اسپانیا برای تمدید وضعیت اضطراری به مدت ۱۵ روز دیگر

خبرگزاری رویترز گزارش داد: پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا گفت دولتش پیگیر تصویب پارلمان برای تمدید وضعیت اضطراری در این کشور به مدت ۱۵ روز دیگر خواهد بود.

سانچز با بیان این که تصمیم در راستای تلاش برای مبارزه با ویروس کروناست افزود دولتش می‌خواهد محدودیت‌های وضع شده بر حرکت مردم را که روز ۱۴ مارس اعمال شد تمدید کند.

بر اساس این محدودیت ها، مردم اسپانیا فقط می‌توانند برای سفر‌های ضروری خانه‌های خود را ترک کنند. این محدودیت‌ها قرار است تا روز ۱۱ آوریل میلادی تمدید شود.

 

تصمیم دولت اسپانیا برای تمدید وضعیت اضطراری به مدت ۱۵ روز دیگر

خبرگزاری رویترز به نقل از نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد با پارلمان این کشور برای تمدید وضعیت اضطراری به مدت ۱۵ روز دیگر (تا ۱۱ آوریل میلادی) صحبت خواهد کرد.

 

لغو پروازهای بین المللی در ترکیه

شرکت‌های هواپیمایی ترکیه همه پرواز‌های بین المللی را غیر از ۵ مسیر متوقف کردند

خبرگزاری رویترز گزارش داد: شرکت‌های هواپیمایی ترکیه همه پرواز‌های بین المللی را غیر از ۵ مسیر متوقف کردند.

 

آغاز اجرای تدابیر قرنطینه در قزاقستان

خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آغاز اجرای تدابیر قرنطینه در قزاقستان گزارش می دهد.

 

شمار مبتلایان به کرونا در هند به ۳۶۰ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس وزارت بهداشت هند از آغاز تا امروز سیصد و شصت نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند. از این تعداد ۴۱ نفر از اتباع خارجی هستند.

بیست و چهار نفر از بیمارستان مرخص شدند و هفت نفر تاکنون جان باختند.

 

تشکر مردم هند از کارکنان بخش سلامت این کشور از داخل خانه هایشان

مردم هند برای روحیه دادن به کارکنان بخش سلامت به شیوه‌های مختلفی در خانه هایشان آن‌ها را تشویق کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، به دنبال درخواست نخست وزیر هند از مردم، روز یکشنبه ۲۲ مارس (سوم فروردین) هزاران نفر در این کشور کسانی را که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستد تشویق کردند.

بسیاری از مردم به بالکن‌ها و حیاط‌های خانه‌های خود رفتند و با زدن قاشق بر بشقاب‌های فلزی کارکنان بخش سلامت را تشویق کردند. برخی از این افراد هنگام انجام دادن این کار ماسک‌های کاغذی به صورت خود زده بودند.

برخی دیگر با نواختن ساز از تلاش‌هایی که کارکنان بخش سلامت در مبارزه با ویروس کرونا انجام می‌دهند قدردانی کردند. دولت هند تاکنون ۳۴۱ مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است و شش نفر هم جان خود را از دست داده اند.

همچنین این کشور در حال بررسی اجرای یک دوره ممنوعیت رفت و آمد برای مقابله با ویروس کرونا است. تاکنون ۱۳ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

 

روش های چین برای مقابله با ویروس کرونا

شبکه تلویزیونی سی جی تی ان چین  درباره شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین و درس های ناشی از اقدامات چین در این باره اعلام کرد: این بیماری به مدت حدود یک ماه, روزانه باعث آلوده شدن هزاران نفر در شهر ووهان چین شد. تک تک تخت های بیمارستانی پر شدند اما اکنون تخت های بیمارستانی خالی است و بخش های بیمارستانی در شهر ووهان تعطیل شدند.

بر اساس این گزارش کاری که چین کرد این بود که چرخه (انتقال) را با مداخله انسانی قطع کرد. چین بزرگترین و سختگیرانه ترین قرنطینه تاریخ را اجرا کرد. کارخانه ها تعطیل شدند, سیستم حمل و نقل عمومی متوقف شد, مردم در داخل خانه ها ماندند. چین با این اقدامات توانست منحنی (ابتلا به بیماری ) را در حالت صاف (به ثبات رسیدن موارد ابتلای روزانه) قرار دهد.

چین با این کار خود از یکسو توانست جلوی ابتلای میلیونها نفر و مرگ دهها هزار نفر دیگر را بگیرد و از سوی دیگر توانست زمان بیشتری به دست آورد و این امکان برایش فراهم شود که کارکنان بیمارستان ها بتوانند تغییر شیفت بدهند و از خستگی خود بکاهند.

 

تصمیم تویوتا برای توقف یکی از خطوط تولید

خبرگزاری رویترز گزارش داد: شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد یکی از خطوط تولیدی در کارخانه تاکائوکا در شهر تویوتا در ژاپن را در روز‌های ۲۳ تا ۲۵ مارس متوقف خواهد کرد. تویوتا این تصمیم را بعد از آن گرفت که دومین کارگر این خطوط دچار کرونا شد.

 

افزایش شمار کرونایی‌ها در جمهوری آذربایجان

قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان از ابتلای۱۲ نفر دیگر به کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همچنین ده مبتلا هم پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند و یک نفر دیگر هم جان باخته است.

 

نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در موزامبیک

خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزیر بهداشت موزامبیک نخستین مورد از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در این کشور را تایید کرد.

 

افزایش شمار جان باختگان کرونا در الجزایر به ۱۷ نفر

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت بهداشت الجزایر از جان باختن ۱۷ نفر بر اثر ویروس کرونا و افزایش شمار افراد مبتلا در این کشور به ۲۰۱ نفر خبر داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 70 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.