مکس بورس چهارشنبه عرضه اولیه داریم؟ | معاون فرابورس: نداریم + دلیل - مکس بورس

معاون فرابورس اعلام کرده، منتظر دریافت نامه مکتوب از سوی شرکت آماده عرضه اولیه هستیم و بعد از آن شاید عرضه اولیه به احتمال زیاد برای چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت منتشر شود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از کدال، لاستیک یزد با سرمایه اسمی ۵۱ میلیارد تومانی که آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام در بازار دوم معاملات فرابورس است ضمن توضیح درباره تاثیر شیوع کرونا بر زمان آغاز فعالیت از انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به اسفند ۹۸ خبر داد.

«پیزد» در این مدت ۲۳۰۹ ریال سود محقق کرده درحالی که در مدت مشابه قبل ۷۷۷ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود. علت اصلی افزایش ۱۹۷ درصدی سود در عملکرد ۱۲ ماهه را می توان ناشی از رشد ۷۴ درصدی درآمدهای عملیاتی و ۳۰۸ درصدی درآمد سرمایه گذاری ها عنوان کرد. گزارش تفسیری مدیریت لاستیک یزد را می توان اینجا مشاهده کرد.

همچنین این شرکت با عنایت به استراتژیک بودن تولید تایر در نظر داشته براساس تقویم کاری مصوب هیات مدیره و برنامه ریزی های انجام شده پنجم فروردین سال ۹۹ تولید را آغاز کند اما مدیریت شرکت به رغم بروز بحران شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ سلامت کارکنان و افراد جامعه با تهیه امکانات لازم و اجرای پروتکل های بهداشتی و تلاش و همراهی کارکنان، خوشبختانه شرایط را برای شروع فعالیت مهیا و عملیات تولیدی از ۱۶ فروردین با حداکثر توان و ظرفیت آغاز و تا کنون ادامه دارد.

افسانه اروجی، معاون بازار شرکت فرابورس اعلام کرد: با انتشار صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۹۸ منتظر دریافت نامه مکتوب از سوی این شرکت هستیم و پس از، آگهی عرضه اولیه سهام “پیزد” به احتمال زیاد برای چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت منتشر میشود.

 

عرضه اولیه پیزد برای هفته جاری منتفی است

در همین حال افسانه اروجی معاون بازار فرابورس ایران در تازه‌ترین گفت‌وگو با پایگاه خبری «بااقتصاد» اعلام کرد مهلت درج نماد تا عرضه اولیه سهام شرکت صنایع لاستیک یزد تا ۲۶ فروردین بوده است، به دلیل به پایان رسیدن این مهلت، «پیزد» مجددا باید در هیات پذیرش فرابورس مهلت دو ماهه برای عرضه اولیه بگیرد، در نتیجه عرضه اولیه این سهم که قرار بود در روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت انجام شود، فعلا منتفی است.

 

چهارشنبه این هفته عرضه اولیه نداریم / زمان عرضه ۱۰ درصد لاستیک یزد

افسانه اروجی درباره آخرین برنامه شرکت فرابورس برای عرضه اولیه سهام و اینکه آیا این هفته سهام لاستیک یزد عرضه خواهد شد یا خیر ؟ به بورس پرس گفت : شرکت فرابورس با وجود آمادگی برای ادامه واگذاری ها ، برای چهارشنبه هفته برنامه ایی برای عرضه اولیه ندارد.

وی ادامه داد: از هفته های قبل ، زمینه آماده سازی عرضه اولیه ۱۰ درصدی لاستیک یزد با سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی مطرح بود اما با توجه به اتمام مهلت فاصله بین پذیرش و عرضه اولیه در ۲۶ فروردین ، باید هیات پذیرش در مورد تمدید مهلت تصمیم گیری کند که به احتمال زیاد سه شنبه این هفته ، مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: بنابراین درصورت موافقت هیات پذیرش با تمدید مهلت این شرکت ، زمان عرضه اولیه ۱۰ درصدی “پیزد” چهارشنبه هفته آینده خواهد بود نه چهارشنبه این هفته .

اروجی درباره عرضه اولیه ۵ درصد سهام آریاسول نیز به بورس پرس توضیح داد: فعلا” نمی توان هیچ زمانی برای عرضه اولیه این شرکت ۴۸۵ میلیارد تومانی در نظر گرفت و باید منتظر تصمیمات مقامات مسئول شرکت و سهامداران عمده آن بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 263 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.