مکس بورس کدام حقوقی « وبصادر » را عرضه کرد؟ - مکس بورس

سکان‌ بازار سهام در نخستین روز هفته در‌حالی همچنان در دست حقیقی‌های بازار بود که دیروز حقوقی‌ها در عرضه سهام بانک صادرات نقش پُررنگی داشتند.

دنیای بورس: معاملات بورس تهران در حالی نخستین روز هفته را با رکوردشکنی و ورود شاخص به سطح ۳۰۰هزار واحدی آغاز شد که سهامداران خرد در ادامه خریدهای پرحجم خود، امروز نیز خالص خرید مثبتی در کارنامه خود ثبت کردند. بر این اساس بیش از ۱۵۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی منتقل شد.

جزئیات خرید و فروش های صورت گرفته نشان می دهد که بیشترین خرید معامله گران حقیقی در نمادهای بانکی بود. به طوریکه سهام بانک های صادرات و تجارت، بیشترین حجم خرید را از سوی حقیقی ها به خود اختصاص داد. در نهایت خالص خرید ۴۳میلیارد تومانی در «وبصادر» و ۲۲میلیارد تومانی در «وتجارت» توسط سهامداران خرد آنها شکل گرفت.

به این ترتیب به دنبال تقاضای بالای حقیقی ها در جمع آوری سهام بانک صادرات، چهار سهامدار عمده به عرضه سهم پرداختند. در این میان ۸۵۰میلیون سهم توسط شركت خدمات پشتيباني مهر۷۸، ۳۰۰میلیون سهم از سوی مديريت سرمايه بيمه سلامت ايرانيان، ۱۱میلیون سهم توسط صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات و یک میلیون سهم نیز از سوی سهامدار حقیقی بالای یک درصدی بانک صادرات عرضه شد. هر چند امروز بیش از یک میلیارد و ۶۰۰میلیون سهم «وبصادر» دادوستد شد، ولی در پایان معاملات صف خرید بیش از ۸۹میلیون سهمی برای آن باقی ماند.

بانک تجارت نیز امروز شاهد معامله حدود یک میلیارد و ۸۰۰میلیون سهم بود که ۸۷درصد از خریدهای صورت گرفته در آن از سوی سهامداران خرد شکل گرفت. در این نماد نیز هر چند عرضه ۱۰۰میلیون سهمی از سوی شركت خدمات پشتيباني مهر ۷۸ و ۶۰میلیون سهمی توسط صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني تجارت ايران شکل گرفت ولی همچنان صف خریدی معادل ۵۸میلیون سهم برای آن باقی ماند.

در معاملات امروز و در میان نمادهای فولادی، فولاد خراسان خرید و فروش هایی از سوی سهامداران عمده را تجربه کرد. در حالی بانك رفاه كارگران یک میلیون سهم «فخاس» را واگذار کرد که در مقابل بیش از ۱۳۰هزار سهم مزبور توسط سرمايه‌گذاري سامان مجد خریداری شد.

در حالی امروز سهامداران عمده بیشترین خرید را در نمادهای خودرویی و به خصوص سایپا داشتند که این امر با خالص خرید ۱۱میلیارد تومانی حقوقی ها همراه شد. در این میان قطعات‌ اتومبيل‌ ايران‌ با واگذاری ۱۳میلیون سهم از سوی شركت سرمايه گذاري سمند مواجه شد. البته این حقوقی به عنوان سهامدار عمد در نماد محورسازان‌ايران‌خودرو نیز به عرضه سهم پرداخت و ۲میلیون سهم این شرکت را واگذار کرد. در همین راستا بانک پارسیان نیز به عنوان حقوقی فعال در نماد گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، به عرضه های خود در این نماد ادامه داد و امروز نیز ۲میلیون سهم دیگر را واگذار کرد.

در میان نمادهای پتروشیمی نیز «پترول» با فروش ۸میلیون سهم از سوی گروه توسعه مالي مهرآيندگان روبرو شد. این در حالی است که «جم پیلن» خرید سهم از سوی دو سهامدار عمده را تجربه کرد؛ بيمه ايران به همراه صندوق سرمايه گذاري ارزش آفرين در مجموع بیش از ۲۰۰هزار سهم مزبور را خریداری کردند. در همین راستا سرمايه گذاري گروه توسعه ملي نیز یک میلیون سهم پتروشیمی شازند را به پرتفوی خود افزود.

در میان نمادهای سیمانی نیز سیمان هگمتان با فروش ۳میلیون و ۵۰۰هزار سهم از سوی سيمان تهران روبرو شد. گروه مالي بانك مسكن نیز به عنوان سهامدار عمده در سیمان صوفیان، یک میلیون سهم این سیمانی را واگذار کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.