مکس بورس کدام حقوقی « وبملت » عرضه کرد؟ - مکس بورس

خالص خرید حقیقی‌ها در حالی در روز پایانی هفته کاری به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید که در این گزارش عرضه سهام حقوقی‌ها و حقیقی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

دنیای بورس: بورس تهران در حالی معاملات روز چهارشنبه را با فشار فروش در اغلب نمادها آغاز کرد که شاخص کل در همان دقایق نخست معاملات با ریزشی ۴۵۰۰ واحدی مواجه شد، ولی این روند تداوم چندانی نداشت و بازگشایی قدرتمند نماد بانک ملت سبب شد چرخشی در روند بازار ایجاد شود و در نهایت ۱۹واحد رشد در عملکرد روزانه بازار ثبت شود. در این میان مطابق با روال چند روز اخیر، خریدهای سنگینی از سوی سهامداران خرد شکل گرفت که سبب شد تا برای یازدهمین روز متوالی، نقدینگی در زمین بازی حقیقی ها حفظ شود.

به این ترتیب خالص خرید سهامداران خرد در این روز به حدود ۳۰۰میلیارد تومان رسید که ۴۵درصد از این رقم یعنی معادل ۱۳۵میلیارد تومان به خالص خرید سهام بانک ملت تعلق داشت. در نهایت دومین هفته مهرماه با خالص خرید بیش از یک هزار و ۲۴۰میلیارد تومانی بازیگران خرد بازار پایان یافت.

در حالی نماد بانک ملت بعد از غیبت بیش از ۱۰۰روز، امروز با نوسان مثبت ۴۳ درصدی در قیمت ۶۲۰ تومانی به گردونه معاملات بازگشت. هر چند در این روز ۶۱۴میلیون سهم مزبور دادوستد شد ولی در نهایت صف خرید بیش از ۴۸میلیون سهمی برای آن باقی ماند. در این میان ۶۷درصد از خریدهای صورت گرفته در این نماد از سوی سهامداران خرد بود. این تقاضای بالا سبب شد تا ۲میلیون سهم «وبملت» از سوی صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني ملت عرضه شود.

 از سوی دیگر در سایر نمادهای بانکی نظیر «وبصادر» و «وتجارت» نیز شاهد جذب نقدینگی در سطوح پایین‌تری بودیم. خالص خرید حقیقی در این دو نماد نیز به بیش از ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد که جذب نقدینگی توسط بزرگان بانکی در روز جاری را به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رساند.

در این میان بانک صادرات خرید ۲۰میلیون سهم از سوی گروه مالي سپهرصادرات و ۲۰۰هزار سهم توسط صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات را تجربه کرد. صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني تجارت ايران نیز به عنوان سهامدار عمده در بانک تجارت ، ۳۴میلیون سهم را جمع آوری کرد.

در مقابل بانک پاسارگاد در کانون توجه سهامداران عمده قرار داشت و در نهایت بیش از ۱۴میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی حقوقی های این بانک منتقل شد.

در بازار امروز سهامداران خرد به جمع آوری سهام دارویی نیز اشتیاق نشان دادند. به طوریکه خالص خرید حقیقی ها در این گروه به بیش از ۷۰میلیارد تومان رسید. در صدر این نمادها نیز جمع آوری سهام سرمایه گذاری البرز و البرز دارو قرار داشت؛ به طوریکه خالص خرید حقیقی ها در نماد «والبر» به ۳۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان رسید.

در این راستا سرمايه‌گذاري تدبير به عنوان سهامدار عمده در «والبر» به خرید ۴۸میلیون سهم پرداخت. در مقابل دارويي بركت ، دیگر حقوقی این نماد، ۳میلیون سهم را عرضه کرد. در همین راستا «دالبر» نیز فروش ۳میلیون سهم از سوی بيمه ايران را تجربه کرد.

در میان نمادهای بیمه ای نیز بیمه آسیا با خرید یک میلیون سهمی از سوی سرمايه‌گذاري توسعه معين ملت و در مقابل عرضه ۱۵میلیون سهم توسط شركت صباميهن روبرو شد. این حقوقی در نماد بیمه دانا نیز بیش از ۷میلیون سهم را واگذار کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 48 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.