مکس بورس کدام سایز میلگرد بیشترین فروش را دارند؟ - مکس بورس

پرفروش ترین سایز میلگرد

میلگرد و مقاطع فولادی برای تقویت سازه ها در اجرای پروژه های عمرانی نقش مهم و اساسی ایفا می کنند. عموما میلگرد در میان بتن به منظور افزایش مقاومت کششی و در سازه ها به عنوان عنصر کلیدی تقویت کننده برای افزایش مقاومت و استحکام در برابر فشارهای وارده و بار سازه مورد استفاده قرار می­گیرد اما برخی از میلگردها در سازه­های سبک و برخی دیگر مخصوص سازه­های سنگین هستند. بنابراین در میان تنوع سایز و قطر میلگردها، برخی اندازه­ها پرمصرف­تر هستند و در بازار، تقاضای نسبی بالاتری هم دارند. مثلا میلگردهای سایز ۱۲ تا ۱۸ عنوان پرفروش­ ترین سایز میلگرد را به خود اختصاص داده اند و سهم بسیار وسیعی را در بازار خرید میلگرد به خود اختصاص داده اند.این در حالی است که به جز اندازه، چند فاکتور دیگر هم وجود دارد که در میزان فروش و استقبال از این میلگردها نقش اساسی دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

پرفروش ترین سایز میلگرد

اندازه یا سایز میلگرد، کارخانه تولید کننده، کیفیت برند، وزن میلگرد و قیمت میلگرد در میزان فروش مقطع فولادی تاثیر گذار هستند. میلگردهایی که بیشترین نزدیکی به فاکتورهای مذکور را دارند در بازار آهن هم بیشتر تقاضا خواهند شد! حتما می دانید که میلگردها در سایز و اندازه های متنوعی تولید و روانه بازار می­شوند و نسبتی مستقیم میان اندازه قطر میلگرد و شماره آن وجود دارد که تحت عنوان سایز شناخته می شود. مثلا میلگرد سایز ۱۸، قطری حدود ۱۸ میلی متر دارد (گاها با کمی اختلاف اندک!) پس طبیعتا باید قطور باشد و قطر بالا ایجاب می­کند که در پروژه عمرانی سنگین­تر مورد استفاده قرار گیرد. البته این یک نظریه کلی است و نیاز هر سازه­ای براساس شرایط پروژه، قیمت میگرد و نوع آن و نظریه کارشناسی و استانداردهای ملی بستگی دارد.

پرفروش ترین سایز میلگرد

از آنجایی که هر چقدر میلگرد قطورتر باشد برش آن نیز سخت­تر می شود و از سوی دیگر مقاومت بالاتری را از خود نشان می­دهد، از اینرو سایزهای ۱۶ و ۱۸ یعنی میلگردهایی با قطر ۱۶ میلی­متر و ۱۸ میلی­متر به دلیل داشتن تعادل نسبی یعنی سهولت برش و مقاومت بالا محبوبیت زیادی دارند و تقاضای خرید میلگرد ۱۸ و ۱۶ در بازار بیشتر از سایز اندازه ها است و میلگردهای سبک­وزن­تر در اندازه­های کمتر مانند میلگرد سایز ۱۲ و میلگرد سایز ۱۴، به دلیل پایین تر بودن وزنشان برای پروژه های عمرانی سبک کاربردی هستند.

اصولا میلگردها در اندازه­های ۸ تا ۵۰ تولید و روانه بازار می­شوند اما بنابر نیازهای عمرانی و ساخت و ساز، برخی از اندازه همچون میلگرد سایز ۱۲ و میلگردهای سایز ۱۴ برای استفاه در پروژه های ساخت و ساز سبک تر و میلگردهای قطورتر همچون میلگرد سایز ۱۶ به خصوص میلگرد ۱۶ اصفهان و میلگرد سایز ۱۸ برای مصارف سنگین­تر همچون بناهای ساختمانی در بازار مورد استقبال قرار می­گیرند. البته که میلگرد ۱۶ اصفهان سهم زیادی از بازار را گرفته و کیفیت خود را به اثبات رسانده است.

برهمین اساس با توجه به آمار ساخت و ساز، گزارشات بازار و بررسی رفتار مصرف­کنندگان می­توان گفت پرفروش­ترین سایز میلگرد در اندازه­های ۱۲ الی ۱۸ بوده است البته این نظریه در بازار فولاد، به نیاز بازار و پروژه های عمرانی وابستگی مستقیم دارد. حتما با خود می پرسید تشخیص دهیم کدام سایز میلگرد مناسب کدام نوع سازه ها است؟ چرا برخی سایز میلگردها مصرف بالاتری دارند؟ چه روشهایی برای تشخیص سایز میلگرد وجود دارند؟ برخی تصور می­کنند میلگردهای پر فروش بازار با کیفیت ترین میلگرد ایران هستند! باید بگوییم همیشه اینطور نیست! در ادامه به تمام این سوالات، پاسخ منطقی خواهیم داد.

 

ارتباط سایز میلگرد و قیمت

در اجرای زیرساخت­های عمرانی از مقاطع فولادی میلگرد به منظور تقویت سازه بتنی یا فولادی استفاده می شود و می­توان گفت میلگرد از مقاطع طلایی برای افزایش مقاومت و استقامت سازه تلقی می­شود. میلگرد، این جزء ضروری علاوه بر افزایش مقاومت و دوام می تواند یکپارچگی میان عناصر فولادی و بتن برقرار کند و در ساختمان­سازی، اجرای پل­ها، بزرگراه و پروژه­های عمرانی از سایزهای متنوع میلگرد بهره گرفته می­شود.

پرفروش ترین سایز میلگرد

قیمت میلگرد و وزن آن دو فاکتور کلیدی برای انتخاب بهترین اندازه شاخه­های میلگرد هستند. از سوی دیگر هرچه قطر میلگرد بالاتر باشد مقاومت بهتری نشان می­دهد و در عوض قیمت میلگرد نیز افزایش خواهد یافت. مثلا  قیمت میلگرد سایز ۲۰ نسبت به قیمت میلگرد سایز ۱۰ متفاوت است. شما می توانید لیست قیمت آنلاین میلگرد از درب کارخانه را از طریق وبسایت­های معتبر و رسمی مثل سایت آسن بررسی کنید و سپس براساس نیازسنجی پروژه میلگرد مورد نظر خود را خریداری کنید. البته گاها استثنائاتی هم وجود دارد و برخی سایزها به دلیل اینکه در پروژه مقرون به صرفه هستند، تقاضای بیشتر و به تبع قیمت بالاتری دارند!

خرید میلگردهای پرفروش بازار ایران

حین خرید میلگرد چند نکته از جمله اندازه، وزن و برند تولید کننده آن مد نظر خریداران است. میلگردهای شاهین بناب، ذوب آهن اصفهان و آتیه خلیج فارس جزو پر فروش­های بازار فولاد و مقاطع ایران محسوب می شوند. میلگردهای سبک، قیمت تمام شده پایین­تری دارند از سوی دیگر میزان مقاومت کششی که میلگرد از خود نشان می دهد هم بسیار مهم است چرا که میله فولادی تعبیه شده در بتن از ترک خوردگی و کشیدگی آن جلوگیری به عمل می­آورد پس نمی­توان به منظور کاهش هزینه­ها از میلگرد سبک برای سازه­های عظیم استفاده کرد و از سوی دیگر میلگرد سنگین مناسب سازه­های سبک وزن نیست. پس در انتخاب و خرید میلگرد، وزن، قطر و قیمت تاثیرات مستقیمی در انتخاب خریداران دارند.

پرفروش ترین سایز میلگرد

شاید همین سه گزینه در کنار رشد شهر نشینی و افزایش تعداد پروژه های زیربنایی باعث شده سهم بیشتری از فروش بازار به اندازه های ۱۲ تا ۱۸ تعلق گیرد. اگر شما هم در حوزه های عمرانی فعالیت دارید، پیشنهاد می کنیم کانال لحظه ای قیمت میلگرد را حتما دنبال کنید.

جمع بندی

میلگردهای نازک سایز ۱۲ و ۱۴ و میلگردهای قطور ۱۶ و ۱۸ بیشترین سهم مصرف بازار را به خود اختصاص داده اند. میلگردهای نازک تر برای استفاده در پروژه های با وزن پایین و میلگردهای قطور و ضخیم تر که مقاومت بالاتری نیز دارند برای مصارف عمرانی سنگین و پروژه های عظیم در نظر گرفته می شوند. بنابراین در پاسخ به این سوال که کدام سایز میلگرد بیشترین فروش را دارند؟ باید بگوییم علی رغم اینکه میلگردها در سایزهای ۸ تا ۵۰ از خط تولید خارج می شوند اما سهم اعظمی از فروش بازار به اندازه های ۱۲ تا ۱۶ اختصاص دارد و می توان گفت که پرفروش ترین سایز میلگرد هستند.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 26 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.