مکس بورس کرونا در ایران، چراغ خاموش اما پُرقدرت - مکس بورس

داده های جدید نشان میدهد شیوع کرونا در کشور دوباره گسترش یافته و از دی برخی از مسئولان ستاد مقابله با کرونا، کووید ۱۹ با چراخ خاموش اما پرقدرت وجود دارد.

۲ هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از وبدا، سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۴۸ مورد بستری شدند.

کیانوش جهانپور گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

وی افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۲۸۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

آقای دکتر جهانپور گفت: ۲ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: با انجام حدود ۲۵ هزار تست تشخیصی که یک رکورد جدید است تا کنون یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، اما روند بیماریابی تقویت و موارد بستری در هفته‌های اخیر در حال کاهش است.

آقای دکتر جهانپور گفت: تعداد شهر‌های قرمز در استان خوزستان از ۱۶ به ۹ شهرستان رسیده است.

وی ادامه داد: استان‌های هرمزگان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

تاکنون در جهان ۶ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۷۲۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۲۸۱ نفر بهبود یافته و ۴۰۲ هزار و ۹۴ نفر نیز جان باخته اند.

 

کرونا چراغ خاموش، اما پرقدرت وجود دارد

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برخی از مشاغل را با هیچ پروتکلی نمی‌توان به جریان فعالیت‌ها برگرداند.

حسین عرفانی در استودیو پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما افزود: هر کجا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی نباشد احتمال همه گیری کرونا وجود دارد و ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهر‌ها مخصوصاً تهران می‌تواند در این زمینه اثر گذار باشد.کرونا چراغ خاموش، اما پرقدرت وجود دارد

او ادامه داد: نمی‌توان بدون اینکه در سامانه حمل و نقل عمومی ایجاد ظرفیت کنیم از مردم توقع رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم.

آقای عرفانی به رفع محدودیت‌ها برای برخی صنوف و اماکن مانند استخر اشاره کرد و افزود: در فضایی مانند استخر مردم ماسک نمی‌زنند و مراودات هم محدود نیست، حال چطور می‌توان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد؟ در این موارد، طرح رفع محدودیت‌ها عملاً ظرفیت اجرایی ندارد.

 

٤٠ تا ۷٠ درصد ایرانی ها به کرونا مبتلا می شوند

عضو کمیته مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بین ٤٠ تا ۷٠ درصد ایرانی ها به کرونا مبتلا خواهند شد، علائم جدید بیماری را اعلام کرد.

مینو محرز در پاسخ به این سوال که چند درصد از مردم باید به کرونا مبتلا شوند تا این ویروس ضعیف شود به فارس گفت: طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، حداقل ٤٠ تا ۷٠ درصد جمعیت کل کشور به این بیماری مبتلا خواهند شد.

وی افزود : این ویروس به طور مستقیم از طریق پوست وارد بدن نمی‌شود. مگر اینکه سطح پوست دچار آسیب شده باشد. درباره علائم جدید کرونا از جمله سردرد و تشنج هم باید گفت با افزایش مبتلایان در دنیا، علائم بیماری نیز تغییر کرده و افزایش مى یابد. علائم بیماری در ابتدا فقط شامل تب ، سرفه و درگیری‌های ریه بود اما بیماری هر ارگانى از بدن را مى‌تواند به طور ناگهانى درگیر کند.

محرز افزود: مراجعانی با علائم گوارشی، پوستی، چشایى و بویایى و… هستند . چون مکانیسم این ویروس عروقى است و عروق کوچک را هم درگیر مى‌کند می‌تواند علائمی نظیر سردرد ، سکته‌هاى قلبى ، مغزى را داشته باشد.

 

مردم منتظر جشن شکست کرونا به زودی نباشند

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: مبارزه سنگین با کرونا در پیش است.

  آقای محمدمهدی گویا در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: بازگشایی اماکن و صفوف در سطح اجتماع نیازمند احتیاط فراوان است باید سعی کرد که حتی الامکان عقبگرد نداشته باشیم.

او ادامه داد: بازگشایی ها باید همکاری همه سازمان ها و دستگاه های مربوطه به آهستگی صورت پذیرد و به محض اینکه تعداد مبتلایان رو به فزونی گذاشت باید با تغییر روش نسبت به مدیریت آن اقدام کنیم.

نباید اینگونه فکر کرد که اگر پس از بازگشایی مدارس آمار ابتلا به کرونا افزایش یافت دیگر نمی توان محدودیتی را اعمال و عقبگرد کرد. اساساً معنی فاصله گذاری اجتماعی همین است که به محض مشاهده افزایش ابتلا به کرونا، به عقب برگردیم و بازگشایی ها را محدود نماییم.

او با بیان اینکه در صورت لزوم باید در تصمیمات تجدید نظر کرد ادامه داد: هنوز مبارزه سنگین با کرونا پیش رو داریم و هنوز نمی توانیم قاطعانه بگوییم که در برخود با کرونا موفقیتی به دست آورده ایم.

آقای حمید عمادی متخصص بیماری های عفونی در سوی دیگر برنامه گفت: دقیقاً معلوم نیست کرونا چه زمان از زندگی مردم دنیا بیرون خواهد رفت.

او ادامه داد: تصور اینکه گرمای هوا و شروع تابستان سبب از بین رفتن کرونا می شود اشتباه است زیرا قدرت این ویروس اصلاً کاهش نیافته است.

آقای عمادی تصریح کرد: ویروس کرونای امروزی همان ویروسی است که اسفند در کشور وجود داشت و از قدرت آن کاسته نشده و تصور کاهش قدرت آن در انتقال فرد به فرد کاملاً غلط است.

او با بیان اینکه مدخل ورودی کرونا به بدن ریه است افزود: پس از ورود ویروس به بدن این امکان وجود دارد که از طریق عروق به هر کجای بدن راه یابد و سبب لخته های خونی در مغز، قلب و سایر عروق گردد و یا سکته یا عوارض دیگری در پی داشته باشد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: هنوز از موج اول کرونا عبور نکرده ایم که بخواهیم به موج های بعدی فکر کنیم.

آقای محمدمهدی گویا افزود: در خصوص آمار دقیق مبتلایان به کرونا در استان های کشور نمی توان رقم مشخصی عنوان کرد باید منتظر عبور از موج اول بیماری بود و پس از آن با مطالعه فراوان به جوانب بیماری پرداخت.

آقای دکتر حمید عمادی متخصص بیماری های عفونی در سوی دیگر استودیو گفت: با اینکه سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده مهمترین و شایع ترین راه انتقال کرونا ارتباط تنفسی افراد است اما باز هم بهتر است مردم در جامعه از ماسک استفاده نمایند و مراقب ذرات معلق در هوا باشند.

او افزود :مردم منتظر جشن شکست کرونا به زودی نباشند و کرونا با گرما از بين نمی رود گرما و رطوبت محيط مناسب برای کرونا ايجاد می کند.

آقای عمادی گفت : کرونا باعث ايجاد بيماری های قلب و مغزی و عروقی می شود.

آقای خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: پوشیدن ماسک در جلسات امتحانات نهایی الزامی است و در صورت همراه نداشتن ماسک به حاضرین ماسک ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: در این دوره از امتحانات نهایی، سعی شده تا همه پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از تب سنج و ارائه ماسک به افراد فاقد ماسک، جداسازی افراد مشکوک و متعاقباً ایزولاسیون در امتحانات بعدی افراد در نظر گرفته شده است.

آقای عمادی متخصص بیماری های عفونی در استودیو در خصوص لزوم نگرانی در افراد گفت: افراد بالای ۶۵ سال و آن دسته از کسانی که دیابت کنترل نشده دارند باید بیشتر نگران ابتلا به کرونا باشد. روی هم رفته نباید از این ویروس ترسید و نباید بی خیال آن شد بلکه باید تمام نکات بهداشتی را که همه بلد هستیم و تاکنون از طریق رسانه دیده و شنیده ایم رعایت و به کار ببندیم و سپس به خدا توکل کنیم. آن دسته از افرادی که علائم سرماخوردگی دارند هم ابتدا باید تصور کنند کرونا دارند مگر اینکه خلافش ثابت شود پس باید در هر حال مراقب سلامتی خود و اطرافیان خود باشیم.

آقای علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم در دیگر ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: بازگشایی دانشگاه ها برای دانشجویان مقطع ارشد که قصد ارائه پایان نامه و یا رساله دارند صورت گرفت و هنوز خوابگاه ها بازگشایی نشده اند در حال حاضر آموزش دانشگاه ها به صورت مجازی انجام خواهد شد.

دکتر گویا در سوی دیگر برنامه گفت: بعید است که در آینده نزدیک آمار فوتی های کرونا در کشور یک رقمی شود فعلاً در شرایطی قرار نداریم که بخواهیم به کرونا و مبتلایان به آن خوشبینانه نگاه کنیم. آقای دکتر عمادی هم گفت: اصلاً امیدوار نباشید که جشن رفتن کرونا را بگیریم. این بیماری با ما همراه خواهد بود.

 

زنگ خطر افزایش شیوع کرونا در برخی مناطق کشور

با توجه به افزایش مجدد شیوع کرونا در برخی مناطق کشور لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل بهداشتی بیش از پیش قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز استانها‎‌؛ با توجه به افزایش مجدد شیوع کرونا در برخی مناطق کشور لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل بهداشتی بیش از پیش قابل توجه است.

 

ممنوعیت برگزاری مجالس عزا و عروسی

فرماندار سنندج گفت: با توجه به افزایش کرونا، برگزاری مجالس عزا و عروسی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

فرماندار سنندج بر لزوم خودداری مردم از برگزاری مراسم عروسی و عزا با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه بار‌ها از مردم خواسته شده در شرایط کنونی چنین مجالسی را برگزار نکنند، اما برخی نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

محمد ابراهیم زارعی افزود: تالار‌های عروسی براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل هستند و مجوزی برای برگزاری اینگونه مجالس داده نشده، اما بعضی شهروندان در اماکنی دیگر اقدام به برپایی چنین مراسمی می‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

وی از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در سنندج بشدت ابراز نگرانی کرد: از مردم می‌خواهیم توصیه‌ها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که بی‌توجهی به این موضوع مهم، به ضرر خود آنان خواهد بود.

فرماندار سنندج با بیان اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود افزود: آرامستان‌ها همچنان بسته است و مجوزی برای حضور مردم و ازدحام جهت شرکت در مراسم تدفین وجود ندارد.

زارعی از شهروندان سنندجی خواست در مسیر‌ها و خیابان‌های شلوغ، تردد غیرضروری نداشته باشند و افزود: در صورت ضرورت تردد در این نقاط، حتما از ماسک استفاده و دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان حضور در ادارات، بانک‌ها و دیگر اماکن عمومی رعایت شود.

وی اضافه کرد: بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌ها و افزایش شمار مبتلایان به کرونا، موجب خستگی کادر درمانی و پُر شدن تخت‌های بیمارستانی می‌شود که در صورت ادامه دچار بحران خواهیم شد و امکان کنترل این ویروس دشوار می‌شود.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه دستورالعملی برای برگزاری نماز جمعه و برگزاری نماز‌های جماعت در مساجد هنوز اعلام نشده است، گفت: به مسافران توصیه می‌شود از مسافرت به شهر‌های کردستان بویژه سنندج خودداری کنند چرا که اکنون زمان مناسبی برای سفر نیست.

زارعی با بیان اینکه شهروندان در صورت امکان کار‌های اداری خود را تلفنی یا الکترونیکی انجام دهندگفت: به ادارات ابلاغ شده ارباب رجوع حتما باید با ماسک وارد شود و مایع ضدعفونی دست هم در اختیار مراجعان قرار گیرد.

جمع‌آوری دستفروشان هسته مرکزی سنندج بویژه خیابان فردوسی و دستفروش‌های توزیع کننده مواد غذایی (ساندویچی، جگری، چای فروش، قلیان، سیگار)، برگزار نکردن جلسات غیر ضروری در ادارات و سازمان‌ها، تعطیلی آبدارخانه‌ها و رستوران ادارات و لزوم جابجایی حداکثر سه مسافر توسط تاکسی‌ها از دیگر مواردی است که باید اجرا شود.

  

زنگ خطر شیوع کرونا در تایباد

قرماندار تایباد گفت: زنگ خطر شیوع کرونا در تایباد به صدا در آمده است؛ مردم منطقه هشدار‌ها را جدی نمی‌گیرند.

 فرماندار تایباد گفت: قدرت شیوع این ویروس منحوس ابتدا در تایباد بسیار کمرنگ بود، اما رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل بهداشتی و بی توجهی مردم به خطر بیماری کرونا زنگ خطر شیوع آن را در این شهرستان به صدا در آورده است.

محسن سیاح بازگشایی بازار و عادی شدن فعالیت‌های اجتماعی مردم را از دیگر عوامل افزایش سرعت انتشار این ویروس عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه تست کرونای ۷۳ نفر در تایباد در یک هفته مثبت اعلام شده است، افزود: این افزایش آمار، اعلام وضع قرمز و هشدار جدی را دربر دارد.

فرماندار تایباد گفت: تاکنون ۱۱ نفر از بیماران مبتلا جان خود را از دست داده‌اند که اگر مردم هشدار‌های بهداشتی را جدی نگیرند شاهد افزایش این آمار در روز‌های آینده خواهیم بود.

سیاح تعداد کل بیماران مثبت در این شهرستان را ۳۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون ۲۲۹ مبتلا در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد بستری شده‌اند و هم اکنون ۲۹ بیمار در بخش کرونای این بیمارستان تحت درمان هستند.

 

 صعود کرونا در کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: بیشترین تعداد موارد مثبت در چند ساعته گذشته مربوط به شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

 

افزایش خفیف موارد مشکوک به کرونا در استان یزد

دهقانی‎، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد: افزایش خفیف موارد مشکوک به کرونا می‌تواند بیانگر شروع موج جدید بیماری کرونا در استان یزد باشد.

در چند روز اخیر در یزد و برخی مناطق استان یزد، افزایش خفیف موارد مشکوک به کرونا مشاهده شده است.

وی گفت: این افزایش خفیف می‌تواند بیانگر شروع موج جدید بیماری کرونا در استان یزد باشد.

وی ادامه داد: دلیل این افزایش توجه نکردن به فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

دهقانی گفت: کرونا در استان یزد از بین نرفته و همچنان می‌تواند به عنوان عامل خطر، سلامتی مردم را به خطر بیندازد.

وی از هم استانی‌ها خواست تا هوشیار باشند و تمامی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

 

بیشترین آمار مبتلایان جدید مربوط به دورهمی ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۳۹ نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار مبتلایان جدید به شرکت کنندگان دورهمی ها، میهمانی‌ها و مراسم عزا و عروسی به ویژه در شهرستان‌های اردل، سامان، فارسان و شهرکرد است.

 وی تاکید کرد:به دلیل اینکه برگزاری تجمعات منجربه تهدیدسلامت افراد می‌شود، در مواردی دانشگاه علوم پزشکی از بانیان و برگزارکنندگان این تجمعات به مراجع قضایی اقامه دعوی خواهد کرد.

وی گفت:درخانه ماندن، دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

 

مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند

این روز‌ها با رفتن هوای سرد برای بعضی‌ها انگار کرونا هم رفته است.

ارداقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در حالی‌که قزوین مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند+ فیلمشیب نزولی ابتلا به کرونا را طی می‌کرد طی هفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا در استان قزوین، افزایش پیداکرده است.

وی افزود: مردم فکر می‌کنند کرونا تمام شده است و دیگر مانند گذشته مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند همین امر باعث شده که میزان ابتلا افزایش یابد، درحالی‌که کرونا تمام نشده و تا پایان این اپیدمی باید مسائل بهداشتی رعایت شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در استان قزوین بیماران مبتلا به کرونا با همان علائم سابق مانند تب و مشکلات تنفسی مراجعه می‌کنند، اما در برخی موارد این بیماری بر روی کلیه و قلب بیمار نیز اثر گذاشته است.

وی یادآور شد: آمار فوت مبتلایان در استان قزوین کاهش داشت به‌طوری‌که هرچند روز یک‌بار فوتی داشتیم، هم‌چنین نیاز به مراقبت‌های ویژه و بیماری شدید با کاهش روبه‌رو بود، اما روند دوباره افزایشی شده؛ در صورت ادامه‌دار بودن روند مسئولان استان مجبور می‌شوند که محدودیت‌های لازم را اعمال کنند.

ارداقیان خاطرنشان کرد: مردم دیگر کرونا را جدی نمی‌گیرند درحالی‌که همچنان موضوع جدی است و تمام نشده است، در حال حاضر بیماران در بیمارستان بوعلی و ولایت پذیرش می‌شوند و اگر افزایش چشمگیری نداشته باشیم بیماران را در یک بیمارستان متمرکز می‌کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر رستوران‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی بازگشایی شدند، اما همچنان تالار‌های برگزاری مراسم عروسی بازگشایی نشده و بازگشایی آن منوط به تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان است.

 

کاهش تردد بیمه شدگان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا

دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان خرداد اعتبار دارند و ضرورتی ندارد مردم برای تمدید دفترچه مراجعه حضور داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: در راستای کاهش تردد بیمه شدگان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان خرداد اعتبار دارند و ضرورتی ندارد مردم برای تمدید دفترچه مراجعه حضور داشته باشند.

جیریایی با بیان اینکه اعضای بیمه سلامت نگران اتمام برگه دفترچه نباشند، افزود: بیمارانی که برگه‌های دفترچه بیمه سلامتشان تمام شده با کد ملی و کد بیمه سلامت هم پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره اینکه امروز در خیابان میثم شهر اراک شاهد ازدحام مردم برای تعویض دفترچه بیمه سلامت بودیم افزود: در صورت اتمام برگه دفترچه هم تمهیداتی اندیشیده شده که با استفاده از کد ملی و کد رهگیری، پذیرش بیماران بیمه شده انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: در شهر اراک به جز خیابان میثم، در خیابان شریعتی، میدان انقلاب، جنب پارک آزادی، خیابان شهید رجایی، منطقه فاطمیه و خیابان مشهد هم خدمات به بیمه شدگان ارایه می‌شود و مردم در صورت نیاز می‌توانند به این مراکز هم مراجعه کنند.

 

۸ شهر استان همدان در وضعیت زرد قرار دارند

مهد‌های کودک، کلاس‌های قرآن و آموزشگاه‌ها از ۲۴ خرداد با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از اول تیرماه در شهر‌های زرد هم برگزار می‌شود.

همچنین مقرر شد تور‌های مسافرتی داخلی از ۲۴ خرداد می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، اما برای فعالیت تور‌های خارجی باید بررسی‌های لازم انجام شده و چارچوب‌ها در این راستا مشخص شود.

 سینما‌ها و کنسرت‌ها هم به شرط حضور ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند.

آقای حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این نشست اعلام کرد: ۸ شهر استان همدان در وضعیت زرد قرار دارند و شهر‌های تویسرکان ورزن سفید هستند.

 

امکان شیوع دوباره کرونا در استان مرکزی

استاندار مرکزی: مردم همچنان از حضور در مراکز و تجمع‌های شلوغ بپرهیزند و تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند.

آقازاده درجلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی گفت: کرونا تمام نشده و اگر مردم نسبت به این بیماری بی‌توجه باشند، امکان افزایش شیوع دوباره آن در استان مرکزی وجود دارد و انتظار است مردم همچنان از حضور در مراکز و تجمع‌های شلوغ بپرهیزند و تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

خراسان جنوبی در آستانه ورود به پیک جدید کرونا

با دو رقمی شدن آمار مبتلایان به کرونا از سه روز گذشته در خراسان جنوبی، این استان در آستانه ورود به پیک جدید این بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای شـیوع کرونا، خراسان جنوبی در آستانه ورود به پیک جدید کروناشاهد سه پیک این بیماری در اسـتان بودیم.

دکتر مـهدی زاده افزود: پیـک اول به دلیل شـیوع کشوری کرونا در اسـفند و فرودین و پیـک دوم در پایان دهه دوم فروردین، با شـروع فعالیت‌های اداری و خـروج مردم از مـنازل اتفاق افتاد. وی گفت: پیـک سـوم در اواسـط اردیبهشـت، با شـروع کار کسـبه و افزایش حضور و تماس مـردم در جامـعه رخ داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی هم اکنون در آستانه ورود به پیـک جدید این بیماری است افزود: مـهمترین دلیل افزایش آمار این روز‌های استان تصـور نادرسـت مـردم مـبنی بر برطرف شدن مــشکل کرونا و به دنبال آن افزایش تماس مردم در جامعه و کاهش خـودمراقبتی و همچنین افزایش آمار مـبتلایان در سـیستان و بلوچستان (استان همجوار) است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 314 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.