مکس بورس کرونا در ایران | دستور رئیس جمهور به وزیر بهداشت + 6 استان قرمزند - مکس بورس

سخنگوی وزارت بهداشت گفته است ۶ استان در ایران به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند. به گفته وی با وجود موفقیت آمیز بودن برخی داده های علمی، همچنان باید مراقب بود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیما سادات لاری گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

خانم دکتر لاری افزود:از دیروز تا امروز بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۱ مورد بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۵۴ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

خانم دکتر لاری گفت: ۲۷۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تاکید رئیس جمهوری بر آماده سازی فوری برنامه هایی برای کنترل کرونا در استان های قرمز

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور با تمرکز بر وضعیت استان های قرمز را به رئیس جمهوری ارائه کرد.

حسن روحانی نیز در پاسخ به گزارش وزیر بهداشت، از تلاش های مسوولان این وزارتخانه و تدبیر وزیر بهداشت برای استقرار معاونین خود در استان های قرمز از جمله کرمانشاه، خوزستان، کردستان و بوشهر جهت مدیریت این فضا با همکاری ستادهای استانی مقابله با کرونا، تقدیر کرد.

‌رئیس جمهوری تاکید کرد که به فوریت با همکاری سایر کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا از جمله کمیته امنیتی – اجتماعی، برنامه هایی برای کنترل این بیماری در استان های مذکور آماده شود تا چنانچه نیاز به ایجاد محدودیت ها و وضع برنامه هایی برای کنترل این بیماری در استانهای قرمز ضروری است، در جلسه روز شنبه ستاد بررسی و تصویب شود.

روحانی همچنین بار دیگر از تلاش بی وقفه کادر درمانی کشور که طی چهار ماه گذشته در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بوده اند، قدردانی کرد.

خودسرانه دگزامتازون مصرف نکنید

معاون وزیر بهداشت با هشدار به بیماران مشکوک به کرونا گفته است: خودسرانه دگزامتازون مصرف نکنید. حریرچی برای بازدید از بیمارستان های استان کردستان امروز به شهرستان های کامیاران رفت و از بیماران کرونایی عیادت کرد.

وی با بیان اینکه استان کردستان جز استان های قرمز است و روند صعود ابتلا و بستری در حال افزایش است افزود: در برخی شهرستان های استان کمبود تجهیزات پزشکی وجود دارد که قرار است تجهیز شود.

معاون وزیر بهداشت درباره استفاده از دگزامتازون گفت: در بعضی مراحل ما از دگزامتازون استفاده می کنیم اما این بدان معنی نیست که افراد خودسرانه از دگزامتازون استفاده کنند.

تاثیر مثبت دگزا متازون در درمان کرونا

مدیر تحقیقات بالینی دانشگاه آکسفورد گفته است داروی دگزامتازون در بین تمامی دارو‌هایی که بر روی آن‌ها تحقیق می‌کردیم، سبب هیجان ما شده است و ما نتایج مثبتی گرفته ایم. به گزارش شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، سرپاتریک والانس مشاور ارشد دولت انگلیس گفت داروی دگزامتازون (Dexamethasone) در درمان کرونا موثر است.

والانس در کنفرانسی خبری همراه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: “اولین مطلبی که می‌خواهم بگویم این است که دگزامتازون ارزان، بسیار در دسترس است و نکته جالب در مورد این تحقیق این است که می‌تواند در اینجا و در سرتاسر جهان موثر باشد. این یک تغییر در وضع موجود است. این دارو محدود به فرآیند تولید پیچیده‌ای که متعلق به یک شرکت باشد و آن را در مقیاس اندک تولید کند، نیست.

این دارویی است که می‌تواند بلافاصله در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد و این یک مطلب مهم است و سوال شما این بود که آیا ما در اینجا این کار را انجام می‌دهیم؟ مسئول خدمات پزشکی کشور در این رابطه دستورالعملی را صادر خواهد کرد که بر اساس آن این دارو باید برای عمل بالینی مورد استفاده قرار گیرد و مطمئناً سعی می‌کنیم تا حد امکان این دارو در همه جای دنیا در دسترس باشد و این موضوعی هیجان انگیز است. من نمی‌دانم که آیا پیتر مطلبی به این موضوع اضافه می‌کند”.

در ادامه پیتر هوربی (Peter Horby)، مدیر تحقیقات بالینی دانشگاه آکسفورد گفت: این دارو در بین تمامی دارو‌هایی که بر روی آن‌ها تحقیق می‌کردیم، سبب هیجان ما شده است. ما نتایج مثبتی گرفته ایم و این نتایج باثبات هستند. ما می‌دانیم که نتیجه بسیار خوب است.

این دارو برای مدت ۶۰ سال است که استفاده شده است. این دارو در قفسه‌ها وجود دارد. پزشکان می‌توانند در مدت ۵ دقیقه بر روی قفسه به آن دسترسی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند در مدت ۵ دقیقه آن را تجویز کنند. آن‌ها می‌دانند که این دارو چگونه عمل می‌کند و می‌دانند که کمک کننده است. این کار را می‌توانند از همین غروب شروع کنند. این بسیار جالب است.

تحقیقاتی که در دانشگاه آکسفورد انجام شد، نشان داد که یک داروی استروئیدی به نام دگزامتازون باعث کاهش مرگ و میر برای کسانی می‌شود که به علت کرونا در بیمارستان هستند و به اکسیژن یا در بخش آی سی یو (ICU) نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، سازمان جهانی بهداشت درمان کووید ۱۹ (ناشی از ویروس کرونا) با استفاده از دارو‌های استروئیدی را «پیشرفتی علمی» عنوان کرد.

قیمت واکسن ضد ویروس کرونا حدود ۲ یورو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، سازنده واکسن ضد “ویروس کرونا” قیمت آن را اعلام کرد. این گزارش می‌افزاید “پاسکال سوریوت” (Pascal Soriot)، مدیر عامل شرکت “آسترازنکا” (AstraZeneca)، جزئیات واکسن ضد “ویروس کرونا”، که گروه دارویی وی آن را به سفارش فرانسه ساخته است، اعلام کرد.

به گفته وی، تحویل این واکسن می‌تواند از اوایل ماه اکتبر آغاز شود و از نظر قیمتی نیز باید حدود دو یورو باشد. در تاریخ ۱۳ ژوئن، گروه دارویی”آسترازنکا” اعلام کرد که با کشور‌های آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند توافق نامه‌ای را برای تضمین تأمین ۴۰۰ میلیون دوز واکسن علیه “ویروس کرونا” با اتحادیه اروپا امضا کرده است.

به گفته پاسکال سوریوت، مدیر عامل این شرکت، دو واکسن هم اکنون در دست تهیه هستند، یعنی یکی در بوستون و دیگری در اروپا. وی گفت: این آزمایشات از قبل آغاز شده است. ما مطالعه فاز ۱ را در انگلستان انجام دادیم که ۱۰۰۰ بیمار را شامل می‌شد و اخیراً به پایان رسیده است. ما مرحله ۱۰ را روی ۱۰ هزار بیمار در انگلیس شروع کردیم. اگر همه چیز خوب پیش برود، نتایج آزمایشات بالینی را در ماه اوت – سپتامبر خواهیم داشت. ما تولید را به صورت موازی انجام می‌دهیم. اگر همه چیز خوب پیش برود، ما از ماه اکتبر برای تحویل واکسن آماده خواهیم شد.

پیش از این، الیویه نطف، رئیس شرکت آسترازنکا فرانسه، در فرانس انفو در مورد مهلت و قیمت آن تصریح کرده بود که این واکسن به قیمت هزینه تولید، توزیع می‌شود. وی با بیان اینکه قیمت آن در حدود دو یورو خواهد بود، گفت: ما یک هدف داریم و هدف ما دسترسی هر چه بیشتر افراد با کمترین قیمت و هزینه به واکسن است. مدیر عامل شرکت آسترازنکا در مصاحبه با شبکه “بِل-آر تی اِل”، تصریح کرد که این مسابقه‌ای برای ثروتمند شدن نیست.

وی گفت: ما به جامعه اروپا، آمریکا و انگلیس تعهد داده ایم که در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی این واکسن را تحویل بدهیم، و این کار از ماه اکتبر آغاز می‌شود. این یک مسابقه برای مقابله با ویروس کرونا است. ما متعهد هستیم که در این عملیات هیچ سودی کسب نکنیم. در طول همه گیری ویروس، ما واکسن ضد کرونا را به قیمت هزینه تولید ارائه خواهیم کرد. این یک مسابقه برای ثروتمند شدن نیست بلکه برای حل کردن این بیماری همه گیر وحشتناک است.

پاسکال سوریوت همچنین در مورد اثربخشی واکسن آتی و مدت زمان حمایت گفت: ما فکر می‌کنیم حدود یک سال محافظت خواهد کرد. سوریوت در خصوص تحویل نیز اظهار داشت: به محض کشف واکسن برای کشور‌های فرانسه، ایتالیا، آلمان، هلند و همچنین سایر کشور‌های متقاضی، این واکسن تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: در تحویل این واکسن اول و آخرین نخواهیم داشت. همه کسانی که مایل به تحویل هستند، به آن‌ها تحویل خواهد شد. اگر یک کشور تصمیم بگیرد که علاقه‌ای به تحویل گرفتن نداشته باشد، البته تحویل داده نمی‌شود. وی افزود: همه کشور‌های اروپایی که می‌خواهند به این توافق نامه بپیوندند، می‌توانند هم اکنون این کار را انجام دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 275 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 12 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.