مکس بورس «کگل» چقدر سود می‌سازد؟ - مکس بورس

افزایش قیمت تدریجی شمش فولاد خوزستان از ابتدای سال از سطح ۱۳۶۰ تومان به ۲۰۶۶ تومان در هفته گذشته از آنجایی که به عنوان مرجع قیمت‌گذاری محصولات گل‌گهر است می‌تواند فروش و سودآوری این شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. در گزارش پیش‌رو براساس عملکرد ۳ ماهه و ادغام آن با فروش تیرماه با میانگین‌های مختلف شمش فولاد خوزستان بار دیگر سودآوری «کگل» را بررسی کرده‌ایم.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر که موضوع حاشیه امن آن نسبت به تلاطم‌های قیمت جهانی سنگ‌آهن و کنسانتره در گزارش قبل بررسی شد، طی ماه‌های اخیر با افزایش خیره کننده قیمت شمش فولاد خوزستان می‌تواند یکی از شگفتی‌سازان نیمه دوم سال باشد.

این شرکت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود ۲۸ تومانی به ازای هر سهم، با بازگشایی قابل قبول سود تقسیمی را همان روز بازگشایی به جیب سهامدارای واریز کرد. پس از این بازگشایی نماد «کگل» در یک مسیر بسیار کند در حال حاضر به قیمت‌های بالای ۲۴۰ تومان به ازای هر سهم رسیده‌ و تلاش برای شکستن سطح ۲۵۰ تومانی تاکنون ناموفق بود‌ه‌است.

هرچند با توجه به روند فوق و با درنظر گرفتن سود تقسیمی سهامداران (زمان پرداخت سود سهامداران حقیقی از ابتدای دی‌ماه از طریق بانک سپه) نماد فوق از زمان توقف برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه رشدی ۲۰ درصدی را تجربه کرده‌است (طی دو‌ ماه) اما تعلل بازیگران سهم برای شکست سطح ۲۵۰ تومانی حاکی از عدم اطمینان آنها نسبت به ثابت ماندن قیمت‌های جهانی و به تبع آن شمش فولاد خوزستان است.

گزارش‌ سه ماهه ارسالی توسط شرکت، حاکی از افزایش ۲۲ درصدی قیمت فروش گندله نسبت به اولین پیش‌بینی است. با توجه به اطلاعات ارائه شده، میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان تا پایان سال چیزی در حدود ۱۵۵۰ تومان به ازای هر کیلو خواهد بود.

افزایش نرخ فروش در کنار موتور قدرتمندتر شتاب تولید گل‌گهر از ابتدای سال جدید می‌تواند افق سودآوری بسیار روشنی را در مقابل دیدگان سهامداران قرار دهد. البته نکته‌ای که نباید از نظر دور بماند این است که نرخ فروش محصولات در سه ماه نخست سال بیشتر از آن چیزی‌ست که در بورس کالا و با نسبت‌های اعلامی توسط شرکت بیان شده‌است. از آنجایی که نرخ فروش شمش فولاد خوزستان در بورس کالا مشخص است، به نظر می‌رسد فروش گندله و کنسانتره با نسبت‌هایی بیشتر از آنچه در صورت‌های مالی عنوان شده‌است محقق می‌شود. جدول زیر با در نظر گرفتن تحقق نسبت‌های اعلامی شرکت در ادامه سال با قیمت‌های مختلف شمش فولاد خوزستان، سودآوری «کگل» را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است سودهای به دست آمده با درنظر گرفتن جوانب احتیاط لازم محاسبه شده‌اند.

                             

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.