مکس بورس گرمای «لبوتان» در سرمای زمستان/ نقش آفرینی گروه صنعتی بوتان در بورس به کجا ختم می شود؟ - مکس بورس

  • سمینار بحران مدیریت در کسب و کار (بالای تیتر مطلب)
  • فونیکس- مدیران خودرو- صفحه خبر- بالای تیتر مطلب
  • خودروسازی فردا- صفحه خبر- بالای تیتر مطلب
۰ نفر

مکس بورس گزارش می دهد؛

گرمای «لبوتان» در سرمای زمستان/ نقش آفرینی گروه صنعتی بوتان در بورس به کجا ختم می شود؟

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵

کد خبر:
۸۱۰۳۲۱

گرمای «لبوتان» در سرمای زمستان/ نقش آفرینی گروه صنعتی بوتان در بورس به کجا ختم می شود؟

لبوتان در شروع پاییز، مهرماه خوبی را رقم زده و با رشد چشمگیری مبلغ فروش به ۹،۸۵۸،۰۰۰ میلیون ریال رسیده و در نهایت، طی ۸ ماهه امسال به فروش ۵۴۹۶۳۰۰۰ میلیون ریالی دست یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که عدد ۳۳۸۳۹۰۰۰ میلیارد ریال بوده، رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار مکس بورس ، گروه صنعتی بوتان در زمینه تولیدات محصولات تاسیساتی صادرکننده نمونه از سوی سازمان توسعه تجارت برای سه سال پیاپی بوده است. سومین تولیدکننده بزرگ آبگرمکن گازی دیواری در دنیاست و اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده آبگرمکن دیواری و آبگرمکن گازی در ایران می باشد.  به علاوه بزرگ‌ترین تولیدکننده آبگرمکن گازی دیواری در خاورمیانه نیز هست.

نخستین بار تولید سیلندر گاز، اجاق گاز و بخاری گازی، سیستم های پخت و پز، و گرمایش خانوار های ایرانی در این شرکت انجام شد و این یک افتخار بزرگ برای این شرکت محسوب می شود.

گروه صنعتی بوتان در تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۴۳ در اداره ثبت شرکتهای تهران ثبت شد و در سال ۱۳۸۱ محل کارخانه آبگرمکن و شوفاژ از تهران به شهرک صنعتی کاوه واقع در شهرستان ساوه انتقال یافت. این شرکت به‌ منظور تکمیل سبد محصولات و همچنین برخورداری از معافیت مالیاتی ۱۰ ساله مطابق مصوبه استانی هیئت دولت، کارخانه رادیاتور خود را در پایان سال ۱۳۸۷ تکمیل و تولید انبوه خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرد. گروه صنعتی بوتان در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۷۵ در گروه ماشین‌آلات و تجهیزات بورس اوراق تهران با نام «لبوتان» پذیرفته شد.

موضوع فعالیت شرکت تولید، واردات و خرید انواع محصولات تاسیساتی، لوازم گازسوز لوازم خانگی، قطعات و مواد اولیه آنها، ساخت و بهره برداری دستگاهها و ماشین آلات تولید، ایجاد، اجاره و اداره کارخانجات در داخل و یا خارج از کشور، توزیع و فروش و صادرات محصولات فوق است.

محصولات شرکت صنعتی بوتان شامل سه دسته محصولات گرمایشی می شود که شامل :

پکیج شوفاژ دیواری: پکیج های شوفاژ دیواری متداول ترین نوع سیستم گرمایشی برای ساختمان می باشند. یکی از ویژگی پکیج ها این است که نصب آن ها در هر واحد ساختمانی به صورت مستقل صورت می گیرد و یک گرمای مطبوع را برای خانه و اهل خانه به همراه می آورد. پکیج های این شرکت مطابق آخرین استاندارد روز ایتالیا، مجهز به معتبر ترین قطعات مکانیکی روز اروپا تولید شده است. این پکیج ها با این که کارایی و راندمان بالایی در گرمایش خانه دارند.

به دلیل اینکه مطابق با اخرین استاندارد های روز دنیا تولید شده اند، مصرف بسیار کمی دارند. شرکت بوتان همواره سعی کرده در راستای مشتری مداری خود تمام گواهی نامه ها و استاندارد های روز دنیا را در زمینه فعالیت خود کسب نماید تا هم محصولی با کیفیت را به دست مشتریان خود برساند و هم در مصرف انرژی صرفه جویی کند تا در راستای حفظ انرژی کشور نقش خود را ایفا نموده باشد. پکیج های بوتان به فراخور اقلیمی که مشتریان در آن جا زندگی می کنند متفاوت ساخته می شود و این یک مزیت مهم برای دستگاه هایی است که در این شرکت تولید می شوند.

آبگرمکن های دیواری: این آب گرمکن ها با بهره گیری از فن آوری متفاوت نسبت به سیستم های سنتی، آب گرم مورد نیاز مصرف کننده را به صورت فوری در اختیار قرار می دهند و مصرف کننده برای آنکه آب گرم شود و از آن استفاده نماید دیگر در انتظار نمی ماند این مزیت هم به نفع مصرف کننده است که در وقت و در هزینه ای که برای آب پرداخت می کند صرفه جویی شود.

از طرفی برای کشور بهتر است زیرا باعث کاهش مصرف آب می شود و این ثروت ملی که برای هر کشوری بسیار مهم است حفظ می گردد. آب گرمکن های دیواری شرکت مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا ساخته شده است و شرکت برای تولید این محصول تمام گواهی نامه ها و استاندارد های لازم را اخذ نموده است.

رادیاتور آلومینیومی: رادیاتور های آلومینیومی شرکت صنعتی بوتان دارای بالاترین توان حرارتی و بالاترین مقاومت در برابر خوردگی و حداقل هواگیری به دلیل پوشش داخلی ای که دارد می باشد. بکارگیری پیشرفته ترین فن آوری ساخت در تولید و تطابق کامل قطعات رادیاتورهای بوتان با استاندارد های اروپایی، تضمین کننده کیفیت متمایز این رادیاتور ها می باشد.

 فرآیندهای تجاری و روش‌های توزیع شرکت به دین صورت است که با توجه به فعالیت شرکت در زمینه محصولات گرمایشی، شرکت محصولات تولیدی خود را از طریق نمایندگان فروش و توزیع در سرتاسر ایران به مصرف کنندگان نهایی محصولات عرضه می نماید. شرکت سعی می نماید تا استراتژی ارائه خدمات برتر در زمینه فروش و خدمات را همواره رعایت نماید. گروه صنعتی بوتان عمده مواد اولیه خود را از داخل کشور تهیه می‌کند.

سهامداران دارای مالکیت بالای یک درصد در تحلیل «لبوتان» به‌شرح زیر است:

گروه توسعه بوتان با ۶۶.۸۰ درصد مالکیت در جایگاه اول سهامداران عمده لبوتان قرار دارد. پس از آن شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران با ۱۰.۳۳ درصد مالکیت و نازیلا نادری با ۳.۲۱ درصد مالکیت رتبه دوم و سوم سهامداران لبوتان را در اختیار دارند.

 

گرمای «لبوتان» در سرمای زمستان/ نقش آفرینی گروه صنعتی بوتان در بورس به کجا ختم می شود؟

گزارش آبان ماه شرکت روی خط کدال

این شرکت با ارزش بازار ۳۶۵۰۰ میلیارد ریال، در آبان ماه ۸,۳۸۴,۵۸۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مقدار  میلیون ریال، ۴۷ درصد افزایش داشته است. در شروع پاییز نیز مهر ماه خوبی رقم زده و با رشد چشم گیری مبلغ فروش به۹،۸۵۸،۰۰۰ میلیون ریال رسیده  است. نهایتا ۸ ماهه امسال به  فروش ۵۴۹۶۳۰۰۰ میلیون ریالی دست یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که عدد ۳۳۸۳۹۰۰۰ میلیارد ریال بوده است رشد قابل توجهی داشته است.

همچنین مبلغ فروش نسبت به مهرماه ۱۴ درصد کاهش داشته است. میانگین ماهانه مبلغ فروش تا آبان ماه ۶,۶۱۵,۵۹۷ میلیون ریال بوده که مبلغ فروش در آبان ماه از آن بالاتر است.

شرکت در آبان ماه ۳۵۹,۵۶۵ میلیون ریال از محصولات خود را صادر کرده است که نسبت به مهرماه با مقدار ۳۰۲,۵۱۱ میلیون ریال، ۱۸ درصد افزایش نشان می دهد.

گزارش ۶ ماهه اول شرکت نیز رشد مبلغی  ۵۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

تحلیل نموداری و روند پیش روی شرکت

لبوتان زمان خوبی صرف کرده و با یک الگوی فرسایشی سیمتریک در انتهای مسیر اصلاح است لذا با رعایت حد حمایت ۱۲۹۰۰- ۱۳۰۰۰ ریال است و با پایان یافتن الگو با تایم زمانی ۱ الی ۲ هفته شاهد افزایش تقاضا در سهم خواهیم بود و شروع موج C صعودی. هدف های این موج با شکست ۱۵۰۰ تومان محدوده ۲۰۰۰ و سپس ۲۴۰۰ تومان خواهد بود .

 گرمای «لبوتان» در سرمای زمستان/ نقش آفرینی گروه صنعتی بوتان در بورس به کجا ختم می شود؟

برچسب‌ها

  • سامانه کدال
  • لبوتان
  • بورس تهران

  • سی چارت (صفحه خبر- اتنهای مطلب)
  • دارا ماینر (میان مطلب)
  • مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.






captcha

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 27 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.