مکس بورس گزارش عملکرد ماهانه بورس در خرداد 1398 - مکس بورس

گزارش عملکرد ماهانه بورس

طی ۱۸ روزکاری خرداد ۹۸ ، ارزش معاملات در مقایسه با اردیبهشت ۹۸ ، معادل ۱۰- درصدکاهش یافت و از ۲۹۶۱۳۱میلیارد ریال به ۲۶۷۴۶۳ میلیارد ریال رسید.همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۱۰۴۷۶ میلیون سهم به ۸۳۱۰۸ میلیونسهم، معادل ۲۵- درصدکاهش یافت.

از ابتدای سال تا کنون حجم و ارزش معاملات بازار سهام (اول و دوم) به ترتیب برابر با ۲۵۴۸۴۲ میلیون سهم و۶۷۵۲۶۰ میلیارد ریال بوده است.درخرداد ۹۸ دفعات معاملات بازار سهام برابر با  ۱۷- درصد در مقایسه با اردیبهشت ۹۸ کاهش یافت و از ۷۴۰۹۸۱۶ هزاردفعه به ۶۱۱۴۳۶۱ هزار دفعه رسید.

گزارش عملکرد ماهانه بورس

 

شاخص بورس در پایان خرداد ۹۸ در مقایسه با اردیبهشت ۹۸ به میزان ۱۹۷۸۸ واحدبرابر با ۹درصد افزایش یافت و از۲۱۵۰۹۲ واحد به ۲۳۴۸۷۹ رسید.

ارزش بازار در پایان خرداد ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴۷۲۰۴۴۸ میلیارد ریال برابر با ۱۱۲ درصدافزایش یافت و از ۴۲۱۲۷۲۶ میلیارد ریال به ۸۹۳۳۱۷۴ میلیارد ریال رسید.

درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا خرداد ۹۸ ، به رقم ۹رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۸۲ درصد افزایش داشته است.

میزان سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران در خرداد ۹۸ به رقم ۱۶۱۱۶۷ میلیارد ریال رسید.

میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۳۳ درصد بوده است.

نسبت قیمت به درآمد  (P/E) (ttm)Trailing 12 Months)  دوازده ماه گذشته به رقم ۸ رسید.

شاخص

گزارش عملکرد ماهانه بورس

گزارش عملکرد ماهانه بورس

گزارش عملکرد ماهانه بورس

تصویر بالا نشان میدهد که صندوق های با درآمد ثابت عملکرد منفی ۲۰ درصد داشته اند و بازار سهام همچنان گزینه جذاب تری است.

برترین نمادهای بورسی خردادماه

گزارش عملکرد ماهانه بورس

P/E بازار به تفکیک صنایع مختلف

گزارش عملکرد ماهانه بورس

صنایع زیر P/E برابر ۶ الی ۸ واحد داشته و کم ریسک تلقی میشوند.

صنایع ابزارپزشکي، اپتيکي و اندازه گيری ،استخراج کانه های فلزی ،ساير واسطه گريهای مالي ،شرکتهای چند رشته ای صنعتي ،عرضه برق، گاز، بخاروآب گرم ،فراورده های نفتي، کك و سوخت هسته ای ،فلزات اساسي ، فعاليتهای کمکي به نهادهای مالي واسط ، محصولات شيميايي ،مخابرات

صنایع زیر P/E برابر ۱۸ الی ۳۰ واحد داشته وپرریسک تلقی میشوند.

استخراج زغال سنگ ، استخراج ساير معادن ،اطلاعات و ارتباطات ،خدمات فني و مهندسي ،خودرو و ساخت قطعات ،زراعت و خدمات وابسته ،ساخت محصولات فلزی ،لاستيك و پلاستيك ، ماشين آلات و تجهيزات ، محصولات غذايي و آشاميدني به جز قند و شکر ،محصولات کاغذی ، منسوجات ،خرده فروشي،باستثنای وسايل نقليه موتوری

باقی صنایع نیز P/E  بین ۱۲ الی ۱۷ واحد داشته اند.

P/E کلی بازار در خرداد ماه به ۷٫۹۶ واحد بالغ شده که کم ریسک تلقی میشود.این در حالی است که در دوره مشابه مال گذشته P/E  برابر با ۷٫۷۱ واحد بوده است.

P/E  تاریخی شهریور سال گذشته که موجب ریزش یازار گردید برابر با ۱۰٫۰۵ واحد بوده است.

گزارش عملکرد ماهانه بورس

سود نقدی و بازده

انبوه سازی، املاک و مستغلات ، بانکها و موسسات اعتباری ، فعاليتهای كمکی به نهادهای مالی واسط ، سودهی حدود ۳۰ درصدی  از ابتدای سال داشته اند این در حالی است که دو صنعت حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات و عرضه برق، گاز، بخاروآب گرم به ترتیب با ۱۸ و ۱۵  درصد رشد کمترین بازدهی صنایع بورسی را از ابتدای سال داشته اند.

ارزش بازار صنایع در ماه جاری به طور متوسط ۸٫۳۹ درصد افزایش یافته است.

پگزارش عملکرد ماهانه بورس

بنظر میرسد که بازار به سوی صنایعی که بازدهی کمتری داشته است حرکت نموده است و در این اقبال دسته جمعی توجهی به قابلیت های بنیادی هم داشته است به نحوی که نمادهای بنیادی خودرو و بانک رشد بیشتری نسبت به سایر صنایع داشته اند.در گزارش بعدی به بررسی تکمیلی شاخص کل بورس و نیز شاخص صنایع لیدر بازار سرمایه میپردازیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : سود تقسیمی مجامع بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.