مکس بورس گزارش چشم‌نواز فملی در عصر کرونایی - مکس بورس

شرکت ملی مس یک گزارش چشم‌نواز از اسفند به بازار ارائه کرده است. این گزارش با مبلغ فروش بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومانی ارائه شده است.

دنیای بورس: اما چرا گزارش فملی از نگاه ما درخشان است. دو بخش اصلی که می‌تواند به عملکرد کاملا مناسب این شرکت اشاره داشته باشد تولید ۲۵۸۰۰ تن کاتد و فروش نزدیک به ۲۵۷۰۰ تن این محصول نهایی است. از این مقدار فروش حدود ۹۶۰۰ تن صادرات انجام شده با قیمت هر تن شمش بیش از ۵۵۰۰ دلار و نرخ تسعیر هر دلار ۱۳۴۰۰ تومان. ملی مس در دیگر ماه‌های سال ۹۸ نیز فروش‌های این‌چنین مناسبی به ثبت رسانده است اما در دوره‌ای که کرونا جهان و ایران را به خود درگیر کرده چنین تولید و فروشی جلب توجه می‌کند. میانگین مبلغ فروش ماهانه ملی مس در یازده ماه منتهی به بهمن سال ۹۸ ملی مس حدود ۱۷۸۰ بوده که در دو ماه اردیبهشت و دی مبالغ فروش بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومانی را نیز به ثبت رسانده است. 

 ریسک‌های اصلی ملی مس افت شدید نرخ کاتد تا کمتر از ۵ هزار دلار در هفته‌های اخیر و همچنین یک ریسک کلان برای این شرکت ابهام در تامین ماده اولیه (کنسانتره) برای تولید محصول نهایی است. از جمله اخبار اثرگذار وضعیت کرونا در ایران و جهان، نوسان قیمتی مس در بازار جهانی و اخبار پیرامون اقتصاد جهانی، احتمال اشاره دوباره مدیران این شرکت به افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و نوسان نرخ دلار در بازار داخل است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 241 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.