مکس بورس یکه‌تازی مس در بازار فلزات پایه - مکس بورس

پس از رشد قیمت روز گذشته، بیشتر محصولات معاملاتی در بازار فلزات پایه به محدوده منفی خزیده اند که علت این امر نیز تداوم رشد شاخص دلار و شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران به حساب می آید. در این میان معاملات مس به تبع تحولات سمت عرضه این محصول کماکان پر رونق پیگیری شده و همین امر نیز به قرارگیری قیمت این محصول در سطوح بالاتر از ۶۷۰۰ دلار منجر است.

پس از رشد مناسب قیمت فلزات در روزهای اخیر، سرمایه گذاران در روز جمعه مشغول بستن موقعیت های معاملاتی به منظور شناسایی سود حاصل شده از این روند هستند امری که معاملات فلزات را زیر فشار قرار داده  و بیشتر محصولات را به محدوده منفی کشانده است.

در عین حال  شاخص دلار به لطف انتشار آمار بهتر از انتظار مربوط به تعداد استفاده کنندگان از بیمه بیکاری  و همچنین سفارشات کارخانجات ایالات متحده کماکان سیری صعودی دارد. خوش بینی به گزارشات پیش رو یعنی میزان مشاغل ایجاد شده در و و همچنین نرخ بیکاری در ماه سپتامبر که قرار است امشب به بازارها اعلام شود نیز مزید بر علت شده تا شاخص دلار با رشدی ۰/۱ درصدی  به بالاتر از ۹۴ واحد برسد. همین امر تقاضا برای فلزات را کاهش داده و به افت قیمت ها دامن زده است.

در این میان معاملات مس کماکان متاثر از خبر روز گذشته مبنی بر وقوع زمین لرزه در منطقه کالاما شیلی قرار دارد. این منطقه میزبان بسیاری از شرکت های تولیدکننده بزرگ مس بوده و وقوع زلزله اخیر نگرانی هایی را در زمینه اخلال در روند عرصه معدنی این محصول ایجاد کرده است. اخبار اولیه حاکی از تاثیر مختصر این زمین لرزه بر معادن و تجهیزات تولید مس در منطقه مذکور حکایت می کند اما تا زمان مشخص شدن دقیق میزان آسیب های وارد شده، بازار مس کماکان ملتهب خواهد بود.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی ۰/۱ در سطح ۶۷۰۲  دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افتی ۰/۶  درصدی در سطح ۲۱۵۷  دلار معامله می‌شود. سرب با افتی ۰/۹  در سطح ۲۵۶۷  دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با کاهشی ۰/۳  درصدی در سطح  ۳۲۸۵ دلار گزارش می‌شود.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.