مکس بورس یک درصد ایران در بورس تهران - مکس بورس

امروز بازار سهام میزبان عرضه اولیه دیگری بود و این عرضه اولیه بار دیگر با استقبال عجیب سهام همراه بود. در این گزارش به بررسی رکوردشکنی‌های متوالی عرضه‌های اولیه پرداخته شده است. بر این اساس تعداد مشارکت‌کنندگان در عرضه‌های اولیه از ابتدای سال ۹۷ در یک نمودار در نمادهای مورد بحث آورده شده است.

دنیای بورس: امروز حدود ۸۱۸ هزار نفر در عرضه اولیه سهام توسعه مولد نیروگاهی جهرم  شرکت کردند. سهم بخش حقوقی‌ها در آمار مشارکت‌کنندگان اندک است و بر اساس آمار موجود از جمعیت کشور باید گفت حدود یک درصد از جمعیت ایران در عرضه سهام «بجهرم» شرکت کرده‌ و این سهم را خریداری کرده‌اند. هجوم نقدینگی در هفته‌های اخیر به بورس با شدت بیشتری دنبال می‌شود و میزان ارزش معاملات بورس تهران به محدوده ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رشدهای مداوم تعداد شرکت‌کنندگان از استقبال عمومی به سهام حکایت دارد که علاوه بر فرصت‌هایی که برای بورس ایجاد می‌کند سرشار از ریسک‌های بسیار زیادی است که لازم است که معامله‌گران کنونی سهام به آن توجه داشته باشند. شور و هیجانی که نقدینگی در معاملات این روزهای بورس به پا کرده است می‌تواند مسیر پرنوسانی را برای سهام رقم بزند. امروز حدود ۲۴۰ میلیارد تومان به عرضه اولیه «بجهرم» جذب شد. علاوه بر این وضعیت کنونی یک آلارم برای سیاست‌گذار بورسی است که هر چه زودتر به فکر یک عرضه اولیه جانانه در بورس تهران باشد.

نکته جالب این‌که تعداد شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه در روزهای نخست سال جاری حدود ۱۱۰ هزار نفر بیشتر نبود. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.