مکس بورس تحلیل بنیادی دتوزیع - مکس بورس

تحلیل بنیادی دتوزیع

در مطلب حال حاضر به تحلیل بنیادی شرکت توزیع دارو پخش با نماد دتوزیع میپردازیم.عمده توجه ما در ارائه این گزارش بر مبنای داده های بنیادی و ارزش گذاری نماد خواهد بود .چنانچه به هر دلیلی مایل به خواندن مطلب طولانی نمی باشید به نتیجه کلی تحلیل در انتهای مطلب مراجعه کنید.

از ابتدا یادآوری میشود که نماد عرضه اولیه دتوزیع با استفاده از نرم افزار اختصاصی تحلیل بنیادی پرشین بورس نیز بررسی گردید و نتایج گزارش به همراه ارزش گذاری هر سهم دتوزیع به انتهای مطلب حال حاضر نیز افزوده شد.همچنین فایل pdf تحلیل بنیادی نرم افزار اختصاصی پرشین بورس از کانال تلگرام پرشین بورس نیز منتشر میگردد.با ما همراه باشید.

تحلیل بنیادی دتوزیع

مجموعه داروپخش فعالیت خود را از سال ۱۳۳۴ با عنوان بنگاه خیریه داروپخش آغاز و در مرداد ماه سال ۱۳۵۹ با تغییر نام بهشرکت سهامی داروپخش به شماره ثبت ۳۸۱۰۹ تبدیل گردید. در آن مقطع، شرکت توزیع داروپخش کنونی نیز به عنوان سازمان توزیع  و فروش نامیده شد. در ادامه روند رشد و شکوفایی شرکت های مجموعه در تاریخ ۱۳۷۵/۱۲/۲۸  با منفک شدن واحدهای تابعه شرکت داروپخش (سهامی عام)، این سازمان به صورت شرکتی مستقل، به شماره ۱۲۹۲۰۹ با شناسه ملی ۱۰۱۰۱۷۲۵۵۸۲ در تهران به ثبترسید.

درحال حاضر شرکت توزیع داروپخش با بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت در صنعت توزیع دارو به عنوان یکی از شرکتهاي زیرمجموعه هلدینگ داروپخش از مجموعه داروئی تأمین، دارای ۲۰ مرکز توزیع در سراسر کشور است و با تکیه بر دیرینه پر افتخارخود در صنعت پخش، در سال ۱۳۹۷ به فروشی معادل ۳۰,۳۲۴ میلیارد ریال دست یافت. شرکت توزیع داروپخش پیشگام درشرکت هاي توزیع دارو در کشور بوده و ضمن کسب جایزه اهتمام به کیفیت از سازمان غذا و دارو از سال ۸۵ تاکنون جزو ۱۰۰شرکت برتر کشور شناخته شده است.شرکت توزیع داروپخش در گذر زمان از واحد توزیع و فروش بنگاه خیریه به شرکتی با ویژگی های خاص امروز تبدیل شده است.

موضوع فعالیت

۱- تهیه و تدارک انواع دارو و مواد داروئی شیمیائی، تجهیزات پزشکی، فرآورده های بیولوژیک، محصولات آرایشی،بهداشتی، شوینده و دندانپزشکی، لوازم درمانی، مواد غذائی، مکمل های داروئی غذایی و ورزشی و اقلام مشابه از داخل و خارج از کشور (واردات و صادرات) و توزیع و فروش آنها در سراسر کشور.

۲- ارائه خدمات مجاز آموزشی پژوهشی، بازاریابی، فروش و توزیع کلیه اقلام موضوع ماده ۱ فوق به صورت آنلاین با استفاده از راهکارهای نوین بر بستر تکنولوژی و اینترنت به مشتریان اعم از عمده فروشان، خرده فروشان،داروخانه ها و مشتریان نهایی(مصرف کنندگان)

-۳ انجام سایر فعالیت های سرمایه گذاری، تجاری و غیرتجاری مجاز علاوه بر موارد فوق که بطور مستقیم یا غیرمستقیم با موضوع شرکت مرتبط باشد.

روشهای درخواست گیری از داروخانه ها مبتنی بر مراجعه حضوری نمایندگان فروش در داروخانه ها و اخذ درخواست میباشد. سرعت و دقت در تحویل داروهای مورد درخواست به عنوان یکی از اصول اساسی در توزیع و ارسال دارو بوده و هموارهمد نظر است. در همین راستا خدمات توزیع دارو با سه عنوان توزیع عادی، سریع و اضطراری ارائه می شود.

دریافت درخواست از داروخانه ها و سایر مراکز مجاز در فواصل زمانی حداکثر هفت روز یکبار بوسیله  Tablet (نماینده فروش کالاهای موجود در سبد کالای شرکت را به صورت اطلاعات الکترونیکی موجود در دستگاه رایانه جیبی در اختیار مشتری قرار داده و مشتری با انتخاب کالاهای مورد نیاز و تعداد آنها، درخواست خرید میکند.)

– ارسال فایل الکترونیکی سفارش دارو به انبار مرکز توزیع از طریق ارسال پیامک (GPRS)

– جمع آوری و آماده سازی سفارش درانبار و تحویل به داروخانه حداقل طی دو ساعت (توزیع اضطراری) و حداکثر ۲۴ ساعت در مراکز استان و حداکثر ۴۸ ساعت در دورترین منطقه از مرکز توزیع.

سهامداران عمده

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

تأمین کنندگان برتر و رقبای اصلی شرکت توزیع داروپخش

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

چشم انداز : شرکت توزیع داروپخش ( سهامی عام ) طبق سند چشم انداز تصمیم دارد ، در برنامه پنج ساله سوم ( سال ۹۵ -۹۹) ضمن افزایش سهم از فروش ریالی بازار دارویی ایران ، جایگاه برترخود را درصنعت توزیع دارو تثبیت و در سطح منطقه نیز فعال باشد .

مدیریت در راستای پوشش حداکثری نیاز مشتریان شرکت اقدام به بستن قرارداد های خرید با تامین کنندگان جدید نمودهاست تا با اضافه کردن اقلام جدید دارویی به سبد محصولات خود و با کنترل حجم خرید و استفاده از شرایط بازار ریسک ازدست دادن سهم بازار را به حداقل برساند .تامین مالی این برنامه ریزی ، از طریق سیاست گذاری هیئت مدیره در خصوص دریافت اوراق اسناد خزانه اسلامی ( اخزا) ازدانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و تسهیلات بانکی دریافتی خواهد بود.همچنین شرکت در راستای کاهش مانده مطالبات معوق برنامه هایی از جمله تهاتر مطالبات از مراکز دولتی با تسهیلات بانکی، پیگیری و مراجعه مداوم به مشتریان ، تغییر در سیاستگذاری های فروش و اعتبار سنجی ، تقویت تیم حقوقی و سیستم وصول مطالبات خود را در دستور کار خود قرار داده است.

پروژه احداث مرکز جدید رشت

شرکت با توجه به برنامه پنج ساله سوم در سال ۱۳۹۷ اقدامات اولیه جهت احداث مرکز جدید رشت را آغاز نمود و پیش بینی می گردد فاز تهیه اسناد مناقصه جهت ساخت و اخذ جوازهای مربوطه آن در سال ۱۳۹۸ انجام پذیرد که مبلغ برآوردی ۲۵,۰۰۰ میلیون ریال میباشد . ساخت و تکمیل این پروژه در سال ۱۳۹۸ شروع و پیش بینی می گردد در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد . تأمین مالی این پروژه عمدتاً از محل وصول مطالبات صورت پذیرد.

پروژه خرید ، توسعه و بهینه سازی ناوگان حمل و نقل

تجهیز ناوگان حمل ونقل جاده ای و خرید دستگاه های حمل ونقل داخل انبار و توزیع سریع در دستور کار سال ۱۳۹۸ این شرکت می باشد.

انتظار می رود در پایان سال ۱۳۹۸ ، درآمد شرکت به مبلغ ۳۹,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال برسد. محصولات جدید به این افزایش فروش کمک می کنند. در این راستا جذب تامین کنندگان جدید از طرفی و افتتاح و بهره برداری از لاین دنتال و افزودن دندانپزشکان و کلینیک های دندانپزشکی و… به گروه مشتریان از طرف دیگر در تحقق این مهم بسیار تاثیر گذار می باشد.

فروش/ درآمد عملیاتی/سود خالص

به منظور دستیابی به هدف سودآوری و اطمینان از تداوم آن، شرکت باید به افزایش جریانات نقدی از عملیات روزانه خودادامه دهد. برای دستیابی به چنین امری، انتظار میرود که سطح فروش در سال ۱۳۹۸ افزایش یابد.

ریسکهایی مانند افزایش رقبا، فشارهای مداوم برای کاهش قیمت فروش و عدم عرضه محصولات جدید، میتواند انتظارات قبلی در خصوص افزایش فروش را تحت تاثیر قرار دهد.و بالطبع مدیریت و کنترل این شاخص ها به افزایش فروش و بازدهی شرکت کمک می کند.

ساختار سرمایه شرکت نشان دهنده کاهش حقوق صاحبان سرمایه به میزان ۶ درصد و افزایش بدهی ها به میزان ۲۹ درصد در پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۸ نسبت به پایان سال ۱۳۹۷ می باشد .

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

عملکرد شرکت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش ۳۵ درصدي فروش صورت پذیرفته و از مبلغ ۱۴,۴۸۹ میلیارد ریال به مبلغ ۱۹,۵۵۶ میلیارد ریال افزایش در پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ داشته است.

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی ، شرکتهای پخش کوچک از گردونه رقابت خارج شده اند و این اتفاق در سال ۹۸ با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد و به نظر می رسد تولید کنندگان به سمت شرکتهای معتبر و قابل اعتماد جهت توزیع محصولات خود تمایل بیشتری داشته باشند ، لذا فرصت برای رشد بیشتر شرکتهای بزرگ توزیع فراهم خواهد شد. نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان رونق تولید از یک سو و تحریم های اقتصادی از سوی دیگر جذابیت محصولات داخلی را دو چندان نموده و منجر به تولید مازاد و ایجاد شرایط مناسب فروش برای شرکتهای تولید کننده داخلی شده است . با توجه به دوراندیشی موجود در وزارت بهداشت به اتکاء تجارت گذشته در بحث تحریمها ذخایر مناسب مواد اولیه برای شرکتهای تولیدی محقق شد. لذا شرکتهای توزیع دارویی و علی الخصوص شرکت توزیع داروپخش با توجه به پشتوانه هلدینگ معظم تیپیکو ، امیدوار به تامین حداکثری کالا و امکان تحقق فروش مناسب است.

موقعیت دتوزیع

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

فروش شرکت در ۵ سال گذشته و به صورت فصلی (۳ ماهه) در نمودار زیر ارائه شده است

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

جایگاه شرکت

تحلیل بنیادی دتوزیع

تعداد کارکنان شرکت برابر با ۹۷۱ نفر است.

صنعت

با نگاهی اجمالی به تاریخچه  سیستم توزیع کالا در دنیا درمیابیم که عمدتا تولید کنندگان ، وارد کنندگان و توزیع کنندگان کوچک و بزرگ ، بازیگران و گردانندگان اصلی این سیستم بوده اند و در نهایت ، فروشگاه های کوچک و بزرگ (خرده فروشان و عمده فروشان)وظیفه عرضه مستقیم کالا یا خدمات را بر عهده داشته اند.با گذشت زمان و رونق این صنعت ، نهادهای مذکور جای خود را به شرکت های تخصصی پخش دادند و نوع فعالیت آنها تغییر کرد . این امر منجر به بهبود وضعیت سیستم توزیع کالا و خدمات شد.در همین راستا ، فعالیت شرکت های پخش از سطح ملی و بومی فراتر رفت تا آنجا که برخی از شرکت های پخش اقدام به پخش زنجیره ای محصولات در اقصی نقاط دنیا نمود.

امروزه شرکت های پخش در کشورهای پیشرفته ی دنیا ، پس از تحقیقات و بازاریابی و با در نظر گرفتن فراوانی مصرف کنندگان کالا ، اقدام به فروش و ارایه خدمات میکنند.برای مثال به ازای هر ۱۰۰۰ نفر مصرف کننده در کشور آمریکا ۱٫۶ واحد صنفی توزیع کالا و در کشور آلمان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در حدود ۹٫۴ شرکت پخش وجود دارد.در ایران نیز در حدود ۹۵۰ هزار شرکت پخش و توزیع کالا به صورت رسمی و غیر رسمی وجود دارد

 

اهمیت شرکت های پخش به اندازه ای است که در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولیدی خودشان شرکت را برای پخش و توزیع محصولات ایجاد کرده اند.

در حال حاضر ۱۰۰% داروی کشور و ۷۰ درصد مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی ، شوینده ها توسط شرکت های پخش در سرتاسر ایران توزیع میشوند.با اینکه صنعت پخش بشدت عملیاتی است اما دانشی که در این صنعت استفاده میشود کاملا بومی است و ارتقای دانش در شرکت های صنعت پخش ضروری است.

 

سهم ۸ الی ۹ درصدی این صنعت در درآمد ملی ، خود مبین حجم و گستره وسیع این صنعت و به تبع آن نقش کلیدی این صنعت در تکمیل زنجیره تامین بسیاری از صنایع کشور است.کاهش هزینه مبادله در صنعت پخش میتواند کاهش قیمت تمام شده ، افزایش حاشیه سود برای تولید کننده  و کاهش قیمت برای مصرف کننده را به ارمغان بیاورد.سهم صنعت پخش از قیمت تمام شده محصولات گاهی به ۵۰ درصد میرسد.

عملیات شرکت

شرکت توزیع داروپخش با در اختیار داشتن ۲۰ انبار در سطح کشور و مجتمع انبار مرکزی شامل سه سالن و ناوگان مجهز حمل و نقل شامل ۱۹۰ دستگاه ، کامیونت ، تریلی و وانت بار به همراه کاور شامل راننده ، فروشنده و موزع ، مجهزترین انبارهای نگهداری انواع داروهای تولید داخل و وارداتی و واحد ستاد مرکزی  ، به عنوان بزرگ ترین مجموعه توزیع و پخش دارو در کشور فعالیت میکند.شرکت سالیانه بالغ بر ۴۰۰۰ قلم دارو توزیع مینماید و هر ساله بر تنوع محصولات آن اضافه میگردد.

شرکت توزیع داروپخش دارای ۲۰ مرکز در سراسر ایران میباشد که اکثریت قاطع آنها تملیکی بوده و دارای انبارهای استاندارد دارویی میباشند و این ساختمان ها نیز دارای برنامه نگهداری ، تعمیرات و توسعه بوده و مدیریت  میشوند.

فهرست مراکز در تصویر ذیل آمده است.

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

 

تامین کنندگان اصلی دارو

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

خرید قطعی و امانی دارو

با توجه به نوع کالاهای تامین کننده ، قراردادهای فی مابین به دو صورت قطعی با امانی منعقد میگردد که هر کالا با توجه به کشش بازار و انحصار آن کالا در بازار ، فرجه پرداخت از ۳۰ الی ۳۶۰ روز را دارا میباشد.کالای تحویلی در انبار مرکزی ، بر اساس برآورد و نیاز بازار قدرت فروش در هر مرکز ، از طریق کارشناسان بازرگانی ستاد  ، بین مراکز تقسیم و عملیات فروش در مراکز بیست گانه صورت میپذیرد.در قراردادهای قزعی از زمان دریافت کالا در انبار مرکزی ، فرجه توافق شده پرداخت ، اعمال شده و پرداخت از طریق صدور چک صورت میپذیرد ولیکن در قراردادهای امانی ، پس از اخذ گزارش فروش ماهانه در سیستم مالی شرکت ، با توجه به مقدار فروش ماهانه ومدت زمان و فرجه پرداخت متعلقه هر کالا ، در وجه شرکت تامین کننده چک صادر میشود.

 

نحوه قیمت گذاری دارویی

قیمت گذاری هر نوع دارو و فرآورده های بیولوژیک ساخت داخل کشور یا وارداتی بر اساس تبصره ۳ بند ۴ ماده ۲۰ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی ، دارویی و مواد خوراکی و آشامیدنی مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحات بعدی ان در  وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی توسط کمیسیون قانونی قیمت گذاری دارو صورت میپذیرد.

اقلامی که با توجه به مصوبات کمیسیون قانونی قیمت گذاری دارو از شمول قیمت گذاری حارج شده اند ، راسا توسط موسسه دارویی طبق ضوابط عام قیمت گذاری در کشور  ، قیمت گذاری میگردند.کمیسیون قانونی قیمت گذاری دارو موظف است در تعیین قیمت دارو کلیه عوامل موثر را در نظر گرفته و پس از کسب اطلاعات لازم قیمت

 

فروش دارو به توزیع کننده ، دراوخانه و مصرف کننده و نیز واحدهای دولتی را معین و اعلام نماید.سازندگان و وارد کنندگان دارو مکلفند اسناد و مدارک مورد درخواست کمیسیون قانونی قیمت گذاری دارو و ریز اقلام هزینه های دارویی را که درخواست تعیین قیمت آن میشوئ به تفکیک موارد و قیمت پیشنهادی خود را به کمیسیون مذکور ارایه نمایند.

 

قیمت گذاری داروهای برند اصلی

قیمت گذاری این داروها بر مبنای قیمت پیشنهادی از سوی صاحب پروانه دارو و مقایسه آن با قیمت داروها در کشورهای مرجع شامل استرالیا ، یونان ، اسپانیا ، پرتغال ، ترکیه و کشور سازنده انجام میشود.حداکثر قیمت قابل پذیرش برای داروهای برند اصلی در گمرک ایران برابر با حداقل قیمت CPT آن دارو یا حداقل قیمت فروش به عمده فروشس آن در کشورهای مرجع خواهد بود.حاشیه سود داروهای وارداتی بعد از اضافه کردن عوارض قانونی پرداخخت شده توسط واردکنندگان تا ۱۵ درصد برای شرکت تامین کننده خواهد بود.قیمن داروهای برند در

 

ایران به صورت ریالی تعیین خواهد شد و در صورت تغییر نرخ برابری ارز بیش از + – ۱۰% قابلیت بازنگری میباشد.

تبصره : شرکت صاحب پروانه موظف است قیمت CPT  دارو یا قیمت فروش به عمده فروشی در کشورهای مرجع و همچنین قیمت فروش درب کارخانه در کشور تولید کننده دارو را به صورت مکتوب و رسمی به اداره کل امور دارو اعلام نماید.

تبصره ۲: فهرست کشورهای مرجع هر دو سال یکبار توسط کمیسیون روزامد میشود.

تبصره ۳ : چنانچه دارو در هیچ یک از کشورهای مرجع ثبت نشده باشد ، ارزان ترین قیمت CPT  دارو یا ارزان ترین قیمت فروس به عمده فروشی در سایر کشورهای دارای سیستم نظارتی نظام مند و هم چنین قیمت فروش درب کارخانه در کشور تولید کننده دارو مورد استناد قرار خواهد گرفت.اگر دارو بعدا در یکی از کشورهای مرجع ثبت و قیمت آن کمتر از قیمت پذیرفته شده باشد ، این قیمت جدید مرجع قیمت گذاری آن دارو در ایران قرار میگیرد.

 

تبصره ۴ : بعد از اتمام دوره تولید انحصاری (پتنت)داروهای برند اصلی ، قیمت CPT  آنها حداقل ۳۰ درصد نسبت به آخرین قیمت CPT  کاهش خواهد یافت.

 

نحوه تعیین قیمت سایر داروها به شرح تصویر ذیل است.

 

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

مقایسه اقلام مهم مالی شرکت های همگروه

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

نقاط قوت و نقاط ضعف

 

نقاط قوت

-بازار دارویی بزرگ در منطقه که جمعیت بزرگ آن را حمایت میکند.

-ایران یکی از بهترین مقصدهای گردشگری پزشکی درمنطقه به شمار می آید.

-پوشش بهداشت عمومی وسیع که اکثر نقاط روستایی را شامل میشود.

-نیاز به ثبت داروها تحت عنوان برند آنها وجود دارد

-موضع ایران در زمینه زیست فناوری در سطح بین اللملی تقویت شده است.

-ایران قابلیت کسب فناوری داروهای پیشرفته را دارا میباشد.

-مشارکت ها با شرکای تجاری بین المللی به سرعت در حال رشد است.

نقاط ضعف

-سرانه پایین بهداشت و دارو منجر به تمرکز بر داروهای ابتدایی شده است.

-استانداردهای مالیکت فکری در سطح پایین قرار دارد.

-تقریبا نیمی از مواد اولیه مورد استفاده توسط صنعت داخلی ، وارداتی است.

 

فرصت ها

-مالیات کم بر داروهای ساخت خارج که در داخل تولید نمیشوند

-روند رو به گسترش پوشش بیمه درمان عمومی ، افزایش تقاضا برای داروهای ژنریک را موجب شده است.

 

تهدیدها

 

-افزایش قابل ملاحظه قیمت مواد و محصولات دارویی به دلیل نوسانان شدید نرخ ارز باعث شده هزینه دارو از حیطه قدرتخرید بیماران خارج شود.

-دادوستد موازی با واردات عملکرد این صنعت را تهدید میکند

-ادامه روند محدود کردن ایران توسط شرکت های دارویی آمریکا همچنان به عنوان تهدید برای سرمایه گذاری در بخش دارویی به شما می اید.

 

تفیک مقادیر فروش صادرات و فروش داخلی

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

عملکرد مالی دتوزیع

بر اساس گزارش حسابرسی نشده شرکت توزیع دارو پخش در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۰۶/۳۱  به ازای هرسهم ۱۰۸۵ریال سود محقق کرده است شرکت در سال مالی جاری افزایش سرمایه ۱۰۰% را به ثبت رسانده و با لحاظ سرمایه جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل در سود هر سهم ۳۳% کاهش داشته ولی سود خالص رشد ۳۵% داشته که عمدتا بدلیل رشد ۳۵% درآمدهای عملیاتی شرکت بوده است.این شرکت براساس عملکرد ۶ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ مبلغ ۶۵۰,۸۵۸ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

مقدار فروش برای سال ۱۳۹۸ ثابت فرض شده است.برای سال ۱۳۹۹ با توجه به راه اندازی فروش محصولات جدید دنتال ، مقدار فروش ۶% نسبت به سال گذشته و برای سال های بعد در هر سال افزایشی برابر با ۲% نسبت به سال مالی قبل در نظر گرفته شده است.

در ۵ ماهه ۹۸ نرخ فروش شرکت های دارویی به طور میانگین حدود ۳۹ درصد نسبت به میانگین نرخ فروش در سال ۱۳۹۷ رشد داشته است.همچنین در مقایسه سه ماهه ابتدایی ۹۸ و سه ماهه ابتدایی ۱۳۹۷ شرکت توزیع داروپخش ، مبلغ فروش رشد ۳۳% را تجربه نموده است .از این رو در پیش بینی سال ۱۳۹۸ مبلغ فروش را نسبت به سال گذشته ۳۰% افزایش داده ایم.

سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه به خبرهای متعدد در زمینه عدم تخصیص ارز ۴۲۰۰۰ ریالی به صنعت دارو در سال ۹۹ استحضار دارند و این عامل یکی از دلایل مهم اقبال به این صنعت و رشد قیمت سهام شرکت های دارویی فعال در این سال است.در صورت افزایش نرخ ارز اختصاصی به دارو در سال آینده ، بهای تمام شده و نرخ فروش شرکت های دارویی نیز به نسبت رشد مینماید.در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ نیز که یکباره جهش ارزی زیادی را تجربه کردیم ، نرخ فروش شرکت های دارویی و مبلغ فروش شرکت توزیع داروپخش رشد زیادی داشتند که این افزایش برای این شرکت ۴۲% نسبت به سال ۱۳۹۱ بوده است.از این رو در سال ۱۳۹۹ مبلغ فروش ۴۰% و برای سال های آتی معادل میانگین رشد فروش سال های گذشته (۱۸%) در نظر گرفته شده است.

تحلیل نسبت های اهرمی و پیش بینی سود شرکت در سال جاری و سال آتی بهمراه ارزش گذاری هر سهم شرکت با استفاده از نرم افزار آنلاین تحلیل بنیادی وبسایت پرشین بورس صورت گرفته و در لینک زیر در قالب فایل پی دی اف و تصویر برای شما کاربران گرامی قابل دریافت است.

 

مفروضات پرشین بورس در تحلیل بنیادی نماد دتوزیع

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

نتایج تحلیل بنیادی نماد دتوزیع در نرم افزار تحلیل بنیادی

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

نتایج تحلیل بنیادی نماد دتوزیع در فایل زیر قابل دانلود است.

financial-report-at-19 مهر ۱۳۹۸-for-دتوزیع

 

تصویر ارزش گذاری هر سهم با روش های متفاوت محاسبه شده توسط پرشین بورس برای تحلیل بنیادی نماد دتوزیع

 

تحلیل بنیادی دتوزیع

 

پرشین بورس : اگر چه بر مبنای P/E این نماد در مقایسه با هم گروهی های خود ارزان است لیکن بر اساس تمامی روش های ارزش گذاری سهام ، نسبتا گران به بازار عرضه میشود.قیمت بر اساس میانگین موزون تمامی روش ها برای هر سهم برابر با ۱۶۳۳۷ ریال است.ارزش گذاری هر سهم به روش DDM در وبسایت پرشین بورس برابر با ۱۲۱۰۶ ریال محاسبه گردید در حالی که این ارزش گذاری در فایل ارسالی شرکت در سامانه کدال برابر با ۱۹۳۱۵ ریال است. اگر چه از این سهم بدلیل کوچکی سهم ، استقبال خواهد شد لیکن متولیان امر میبایست بر قیمت گذاری منصفانه تر بر عرضه اولیه اهتمام بیشتری ورزند.

پیش بینی شرکت تحقق سود ۲۰۴۰ ریالی به ازای هر سهم است.این در حالی است که نرم افزار تحلیلی وبسایت پیش بینی تحقق سود ۲۱۷۰ ریالی برای سال جاری و حداقل ۲۷۱۲ ریالی بدون احتساب طرح جدید را محاسبه نموده است.

شما نیز میتوانید با مفروضاتی متفاوت ، اقدام به تحلیل بنیادی این نماد یا هر نماد دیگری کنید.برای دسترسی به نرم افزار تحلیل بنیادی اینجا کلیک نمایید.

روند تولید ، اوزان تولید ، اوزان فروش ، نرخ و مبالغ فروش شرکت در ۶ ماهه اول سال جاری با سال گذشته بزودی با استفاده از نرم افزار مقایسه ای تولید و فروش وبسایت پرشین بورس نیز مورد بررسی قرار گرفته و به این مطلب افزوده میشوند.

تحلیل بنیادی دتوزیع بروزرسانی میگردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 343 views بار دسته بندی : تحلیل بنیادی بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.