مکس بورس تحلیل بنیادی نماد کویر - مکس بورس

تحلیل بنیادی نماد کویر

در مطلب حال حاضر به تحلیل بنیادی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با نماد کویر میپردازیم.عمده توجه ما در ارائه این گزارش بر مبنای داده های بنیادی و ارزش گذاری نماد خواهد بود .چنانچه به هر دلیلی مایل به خواندن مطلب طولانی نمیباشید به نتیجه کلی تحلیل در انتهای مطلب مراجعه کنید.

از ابتدا یادآوری میشود که نماد عرضه اولیه کویر با استفاده از نرم افزار اختصاصی تحلیل بنیادی پرشین بورس نیز بررسی گردید و نتایج گزارش به همراه ارزش گذاری هر سهم کویر به انتهای مطلب حال حاضر نیز افزوده شد.همچنین فایل pdf تحلیل بنیادی نرم افزار اختصاصی پرشین بورس از کانال تلگرام پرشین بورس نیز منتشر میگردد.با ما همراه باشید.

تحلیل بنیادی نماد کویر

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر (سهامی عام) فعالیت خود را در زمینه فولاد از سال ۱۳۸۱ آغاز و راه اندازی فاز اول نورد میلگرد شاخه و کلاف شرکت با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن در سال ۱۳۸۶ انجام شده است. این شرکت یكی از بزرگترین وکاملترین تولید کننده انواع میلگرد و کلاف صنعتی و ساختمانی در بخش خصوصی کشور است که دارای ماشین آلات اروپایی، تجهیزات و تكنولوژیهای به روز در تحقق محصولات خود بوده و از موقعیت استراتژیک جغرافیایی بسیار خوبی ازنظر دسترسی به زیرساخت های ارتباطی کشور در مرکز ایران برخوردار است. شرکت بعد از ۳ سال از شروع فعالیت به ظرفیت اسمی خود رسیده و از سال ۱۳۹۰ اقدام به فروش صادراتی محصولات خود به کشورهای همجوار نموده است.

موضوع فعالیت :

تولید انواع شمش فولادی، میله گرد ساده و آجدار و انواع تیرآهن

-انجام کلیه امور بازرگانی مجاز، اخذ یا اعطای نمایندگی، مشارکت با شرکتها و موسسات و اشخاص حقیقی داخلی وخارج از کشور، صادرات و واردات کالاهای مجاز و مواد اولیه کارخانجات، نصب و مونتاژ و راه اندازی ماشین آلات وکارخانجات صنعتی و تولیدی و هرگونه عمل و اقدامی که با موضوع شرکت مرتبط باشد.

-به طور کلی شرکت میتواند ب کلیه معاملات و عملیات مالی، تجاری ، صنعتی طراحی و سرمایه گذاری در سایر  شرکتها که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط با موضوع و اهداف آن باشد، مبادرت نماید.

-ارائه خدمات آزمایشگاهی بعنوان آزمایشگاه همکار ب کلیه اشخاص حقیقی و حقیقی در ارتباط با انواع محصولات فولادی

-ایجاد، احداث ، توسعه و مدیریت شهرک  صنعتی غیر دولتی و کلیه فعالیت های مرتبط با آن پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح .

با بررسی عملكرد چهار سال گذشته شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر(سهامی عام) مشخص است که این شرکت بامدیریت موثر توانسته است دوران رکود در صنعت فولاد را پشت سرگذاشته و در وضعیت فعلی با اتكا به قابلیتها و مزیت رقابتی خود در بازار در حال بهره برداری از شرایط رونق بازار میباشد. به صورت مشخص این شرکت توانسته زیان ۳۴۶٫۷۳۹  میلیون ریالی خود در سال ۱۳۹۴ به سود انباشته ۳٫۹۳۰٫۲۳۹ میلیون ریال در پایان سال ۱۳۹۷ تبدیل نماید وهمچنین باتوجه به جدول فوق سود خالص شرکت در پایان سال مالی ۱۳۹۶ مبلغ ۷۸۴٫۰۶۴ میلیون ریال و در پایان سالمالی ۱۳۹۷ مبلغ ۳٫۸۶۴٫۵۸۴ میلیون ریال گزارش شده است.

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در تاریخ ۱۳۹۷/۳/۰۲ تحت شماره ۱۶۲۸۵۰ با نام شرکت بازرگانی بین المللـی سپید فراب و با مسئولیت محدود در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده و سپس با انتقال مرکزاصلی شرکت از تهران به اصفهان به موجب مصوبات جلسه مجمع عمومی فوق العاده
در سال ۱۳۸۰ در اداره ثبت شرکت های اصفهان به ثبت رسیده است.

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر (سهامی عام) برای سال مـالی ۱۳۹۷ و همچنـین ۳ سـال مـالی آتـی هیچگونـه افزایش سرمایه ای در نظر نگرفته است.

سهامدار عمده و موسسین

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

موضوع فعالیت شرکت تولید میلگرد شاخه و کلاف صنعتی و ساختمانی بوده و در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ در ادره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی استان اصفهان ثبت شده است.سهامدار عمده شرکت آقایان احمد خوروش ، حمید رضا خوروش و جواد خوروش میباشد.

تحلیل بنیادی نماد کویر

مجموعا ۴۴۱ نفر در این شرکت مشغول به کار میباشند.

صنعت فولاد به دلیل تاثیر زیادی که بر روی توسعه صنعتی کشورها دارد، صنعت مادر نامیده میشود و به همین دلیل مهمترین و استراتژیکترین کالای صنعتی در جهان محسوب میگردد به طوری که میزان تولید و مصرف آن نشان دهنده ی پیشرفت کشورهاست.صنعت فولاد به عنوان صنعتی بنیادین، نقش اساسی در اقتصاد ملی و رفاه جوامع دارد. توسعه این صنعت عاملی اثر بخش در توسعه سایر بخشهای اقتصادی، صنعتی، علمی و اجتماعی کشور میباشد.میزان مصرف سرانه فولاد در جهان یكی از شاخص های توسعه صنعتی و اقتصادی میباشد که میزان مصرف سرانه فولاد ایران حدود ۲۴۰ کیلوگرم و در اروپا ۳۳۲ و در آفریقا ۴۶ کیلوگرم در سال ۱۳۹۵ میباشد.صنعت فولاد از صنایع پایین دستی معدن و صنایع معدنی است که میتواند سبب اشتغالزایی بیشتر شود و معمولا برایشرکت های فولادی میزان اشتغالزایی غیر مستقیم هر شرکت تا ۲۰ برابر تعداد اشتغالزایی مستقیم هم میرسد. به عبارتی اگر شرکتی ۱۰۰۰ نفر نیرو داشته باشد بطور غیرمستقیم تا ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد میکند. از اینرو صنایع معدنی سهم بسزایی در اشتغالزایی و رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور برعهده دارد بگونه ای که رشد تولید و مصرف فولاد رابطه مستقیم با رشد تولید ناخالص داخلی دارد. این بخش علاوه بر اینكه خود به طور مستقیم تولید ارزش افزوده و ایجاد اشتغال بالا را در اقتصاد فراهم میکند، موجب تحرک سایر بخشهای اقتصادی نیز میشود و البته با توجه به وجود نیروی انسانی تحصیل کرده و صنایع معدنی مانند فولاد ، آلومینیوم و مس و… میتوان بیش از پیش در جهت اشتغالزایی در این زمینه گام برداشت و از خروجیهای مراکز علمی و دانشگاهی کشور در این حوزه ها استفاده نمود.

چشم انداز آتی صنعت

بازار فولاد در دنیا به سمت بازار چند قطبی حرکت میکند که در آن چند شرکت بزرگ با ارائه محصولات و خدمات مشابه سهم زیادی در این بازار بدست میآورند. فولاد کالایی است که بسته به تلاش شرکتها توان متنوع سازی در آن وجود داردکه این بیشتر به خاطر ماهیت فولاد مانند سختی، خواص فیزیكی فولاد و خواص خم پذیری آن مربوط میشود. از اینرو فولادسازان سعی میکنند محصولات خاص و متمایزی را به بازار عرضه کنند که این امر باعث کاهش رقابت پذیری آنهادر بازار میشود. این مشكل برای تمام فولادسازان بزرگ دنیا نیز وجود دارد به طوریكه شرکت تولیدی فولاد سازی NIPPON به دلیل عدم تنوع در محصولات فولاد به سمت کسب و کارهایی در صنایع کشتی سازی، ساخت و مهندسی و شیمیایی روی آورده است. اگر چه ورود به سایر بازارها ممكن است برای شرکتها همراه با هزینه های بالایی
باشد اما مزیت این کار افزایش سطح رقابت پذیری شرکتها میباشد. تاکتیک دیگر جهت افزایش قدرت رقابت در بازار ورود به اکتشاف معادن و تهیه مواد اولیه است به طوریكه شرکت NIPPON معادنی را در برزیل ، استرالیا و کانادا جهت بهره برداری و استخراج در دستور کار خود قرار داده است. اهمیت اقتصاد نسبت به مقیاس به نفع شرکتهای بزرگ فولاد سازی است به طوریكه این مساله باعث افزایش فعالیتهای ادغام و تملک در بازار فولاد شده است.

موانع ورود به صنعت

در کشور ما برخی از مزایا وجود دارد که باعث شده صنعت فولاد کشور نسبت به سایر رقبا در وضعیت مناسبی قرار گیرد، اما در سمت مقابل نیز هزینه های بالا در بخش مالی، باعث شده که عمدتا از قدرت این مزایا کاسته شود و قدرت رقابتی صنایع فولاد کاهش یابد. برای حضور در بازار بین المللی باید سبد محصول تولید داخل با بازار صادراتی تطابق بیشتری پیدا کند وصرف افزایش تولید نمیتواند هدف ارزشمندی در صادرات فولاد باشد. از بزرگترین موانعی که در بحث فولاد وجود دارد
صادرات آن و به عبارتی متصل نشدن به سیستم بانكی جهانی است. در شرایط کنونی اخذ اعتبارات لازم ممكن نیست وکارخانه ها در این حوزه نیازمند این هستند که با اعتبارات اسنادی کار کنند. مصرف فولاد در کشورهایی که فاز اولیه توسعه خود را پشت سر میگذارند کاهش پیدا میکند. در واقع در اکثر کشورها زمانی که در فاز توسعه هستند نیاز به فولاد به خصوص برای پروژه های زیرساختی و عمرانی بسیار است و این مصرف تا حدی افزایش پیدا میکند و به نقطه اوج میرسد. پس از آن مصرف فولاد روند کاهشی پیدا میکند. مانع مهم دیگری که در راه ورود به صنعت فولاد قرار دارد مبحث حمل و نقل است. در بخش حمل و نقل داخلی هزینه ها بالاست، شرکتهای فولادی نیازمند سرمایه گذاری برای بهبود حمل ونقل در صنعت فولاد هستند. سرعت پایین و هزینه های بالا، یكی از موانع حمل ونقل داخلی در کشور ماست، اماواقعیتی که وجود دارد این است که در دنیا همه کارخانه هایی که صادرات محور هستند کنار آب هستند و نیاز چندانی به اتكای حمل ونقل داخلی ندارند. اما در کشور ما عمدتاً کارخانه ها کنار آب نیستند و این ضعفی است که در کارخانه های این صنعت وجود دارد. این امر باعث میشود که هزینه های صادرات نیز در کشور ما نسبت به سایر رقبا بیشتر باشد.

چشم انداز شرکت

حفظ سهم حداکثری در تولید محصولات ویژه طویل فولادی (میلگرد) در کشور و افزایش سهم صادرات از ۵ درصد در سال ۱۳۹۶ تا سقف ۳۰ درصد کل تولید شرکت در افق ۱۴۰۴٫

فرصت ها و تهدیدها

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

چند دلیل اصلی برای ادغام شرکت های فولادساز در جهان وجود دارد، دلایلی از قبیل کسب اقتصاد مقیاس و افزایش قدرت مذاکره با مصرف کنندگان و فروشندگان، از مهمترین آنها به شمار میرود. به عنوان مثال شرکت POSCO توسعه وگسترش فعالیتهای خود را از طریق فرآیند ادغام و تملک قرارداده است، برنامه ۱۰ ساله عملیاتی این شرکت رشد تولید تاسقف ۵۰ میلیون تن در سال و افزایش درآمد از فعالیتهایی خارج از حوزه تولید فولاد را بازگو میکند.استراتژی ادغام سبب میشود که شرکتهای فولادسازی  کوچـک و ضـعیف در دنیـا از بـازار خـارج شـوند و عملا ریسـک تازه واردین برای این صنعت کاهش یابد. از طرفی احداث کارخانه فولادسازی نیاز به زیرساختها و تاسیسات زیادی از قبیل،کوره بلند، مبدل اکسیژن، خطوط نورد و زیربناهای حمل و نقل جهت انتقال مواد خام میباشد. از این رو نیاز به سرمایه بالایی
برای ورود به این صنعت است که این خود محدودیتی برای ورود به این صنعت به شمار میرود. از طرف دیگر محدودیت های زیست محیطی در بعضی از مناطق نیاز به استفاده از تكنولوژیهای پیشرفته است که عملا هزینه سرمایه گذاران تـازه وارد را زیاد میکند.

تحلیل بنیادی نماد کویر

محدودیتهای خروج از صنعت فولاد بالا است به خاطر اینكه بیشتر داراییهای به کارگرفته شده در این صنعت مخصوص صنعت فولاد است و مشكل است که از این داراییها در سایر سرمایه گذاریها استفاده شود. از این رو بازیگران اصلی این صنعت یعنی تولید کنندگان فولاد بایستی به هر ترتیب که شده است در این صنعت باقی بمانند حتی با تحمل مشکلات زیاد و این مسأله رقابت را در این صنعت شدیدتر میکند. همچنین از آنجایی که صنعت فولاد از نوسان کلان اقتصادی تأثیر زیادی میپذیرد این مسأله باعث افزایش رقابت میشود بویژه در شرایط رکود بازار.درحال حاضر به دلیل شوک هزینه های وارد شده به فولادسازان جهان، اکثر آنان به دنبال روشهای نوین استخراج و بهره برداری از معادن جهت پوشش ریسک های هزینه ای خود هستند، ادغام رو به عقب نیز توسط بسیاری از شرکتهای فولاد ساز بزرگ جهان نیز انجام میشود. به عنوان مثال با افزایش قیمت سنگ آهن شرکتهای فولادی POSCO ،NIPPON به دنبال خرید و اکتشاف معادن سنگ آهن هستند.

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر (سهامی عام) در صدد حفظ سهم حداکثری در تولید محصولات ویژه طویل فولادی در کشور و افزایش سهم صادرات تا سقف ۳۰ درصد کل تولید است. همچین شرکت تنها تولید کننده کلیه گریدهای صنعتی آلیاژی در ایران است و در ادامه فعالیت خود در تلاش است تا از این عنوان دفاع نماید. شرکت با دستیابی به توان تولید ۹۰۰ هزار تن در سال در زمینه میلگرد شاخه و کلاف ساختمانی و صنعتی موفق به اجرایی نمودن برنامه های خود شده است و درصدد است تا در افق ۱۴۰۴ این ظرفیتها را نیز بهبود بخشد.

محصولات تولیدی شرکت 

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

فرآیند تولید محصولات فولادی

شرح مختصری از فرآیند تولید از مرحله ورود مواد اولیه تا تبدیل آن به محصول به شرح زیر ارائه میگردد. فرایند تولید در شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر(سهامی عام)شامل دو خط دانیلی و پومینی است. روند تولید در این دو خط مشابه وبصورت زیر است.

تحلیل بنیادی نماد کویر

انواع مواد اولیه :

مواد اولیه اصلی مورد نیاز جهت تولید محصولات شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر شمش خام است. شمش مورد استفاده شرکت بیلت میباشد که بهتر است اول با تعاریف آنها آشنا شویم .

شمش(Ingot : ) شمشها سطحی ذوزنقهای شكل دارند که طول هر شاخه آن حد اکثر ۲ متر میباشد. شكل ظاهری شمشها موجب حمل و نقل راحت آن میشود.
نمایه
بیلت(Billet ) : بیلت که به عنوان شمشال نیز شناخته میشود ، طول بیشتری نسبت به شمش دارد و سطحی دایره شكل یا مربعی با عرضی کمتر از ۱۵سانتیمتر یا به عبارتی سطح مقطع کوچکتر از ۲۳۰ سانتیمتر مربع دارد.

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

بررسی مقایسه ای نرخ خرید مواد اولیه در سال ۱۳۹۷ با دوره مشابه سال قبل آن نشان میدهد که نرخ مذکور حاکی از افزایش ۷۵ درصدی آن بوده که در نتیجه افزایش نرخ ارز طی سال مذکور میباشد.

 

تغییرات نرخ مواد اولیه

مواد اولیه مورد استفاده شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر شمش میباشد که در داخل کشور تامین میگردد. میانگین نرخ خرید شمش در سال مالی ۱۳۹۷ و سال ۱۳۹۶ مالی به ترتیب مبالغ ۳۱٫۱۸۹  و ۱۷٫۸۶۰ ریال به ازاء هرکیلوگرم میباشد.تغییرات نرخ مواد اولیه همواره تحت تأثیر شرایط بازار جهانی است و در چند ماه گذشته نیز قیمت این محصول معدنی در جهان روند افزایشی داشته است. افزایش قیمت شمش در بازار چین به عنوان نمونه ای از روند افزایشی قیمت فولاد در بازارهای جهانی میباشد که این افزایش دلایل مختلفی ازجمله کاهش تولید درکشورهای بزرگ تولید کننده فولاد ، افزایش تقاضا و افزایش نهاده های تاثیرگذار بر بهای تمام شده فولاد در سطح جهانی مانند الكترود، نسوزها، فرو آلیاژها دارد.

 

جدول تولید و فروش

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

در آمد های عملیاتی

درآمد های حاصل از فروش محصولات در سه ماه اول سال ۱۳۹۸ برابر با ۸٫۸۳۷٫۰۳۱ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، به میزان ۹۵ درصد افزایش داشته است که عمده دلایل این افزایش مربوط به افزایش مقدار فروش محصولات و نوسانات نرخ ارز بوده است.درآمد های حاصل از فروش محصولات در شش ماه اول سال ۱۳۹۸ برابر با ۱۹٫۵۲۱٫۷۹۶ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، به میزان ۹۲ درصد افزایش داشته است ک عمده دلایل این افرایش مربوط به افزایش مقدار فروش و نوسانات نرخ ارز محصولات بوده است.

 

بهای تمام شده کالای فروش رفته

بهای تمام شده کالای فروش رفت در ۳ ماه اول سال ۱۳۹۸ معادل ۶٫۷۴۶٫۶۳۵ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش یافت است که عمدتاً ناشی از افزایش نرخ شمش مصرفی می باشد.

 

بهای تمام شده کالای فروش رفت در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۸ معادل ۱۶٫۳۲۴٫۳۰۶ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش یافت است که عمدتاً ناشی از افزایش نرخ شمش مصرفی می باشد.

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

ظرفیت تولید اسمی، عادی و واقعی انواع میلگرد فولادی

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

دلایل نوسانات تولید در سه سال اخیر

خط نورد دانیلی (فاز۲ ) از ابتدای سال ۱۳۹۵ با ظرفیت اسمی ۵۵۰ هزار تن به بهرهبرداری رسید و منجر به افزایش ظرفیـتاسمی کل شرکت به میزان ۰۰۰،۹۰۰ تن گردید، تولید واقعی خط مذکور در اولین سال فعالیت به میزان ۴۸۷،۴۲۸ تن بـالغگردید و این امر موجب شد تولید سال ۱۳۹۵ شرکت نسبت به سال ۱۳۹۴ به میزان ۸۵ درصد افزایش یابد. کـاهش میـزانتولید در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ به دلیل رکود حاکم بر صنعت و کاهش تقاضا در بازار محصوالتساختمانی بوده است .

در خصوص عملكرد مالی شرکت در چند سال اخیر مشخص است که پس از رکود حاکم بر بازار صنعت فولاد درسالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۳ ،شرکت توانسته است علیرغم مشکلات متعدد عملكرد مالی بسیار مناسبی را نشان دهد و علاوه برپوشش زیان انباشته در سال ۱۳۹۳به سود آوری قابل توجهی نیز دست یابد. کنترل هزینه های سربار و حقوق و دستمزد درطی سنوات بعد تاثیر به سزایی در عملكرد شرکت داشته است.

علاوه بر مدیریت هزینه ها، تمرکز بر تولید محصولات با کیفیتهای خاص و ویژه تاثیر بسیاری بر عملكرد مثبت شرکت داشته است. محصولات صنعتی دارای حاشیه سود بالاتری نسبت به محصولات ساختمانی میباشند. این سیاست در سال ۱۳۹۷ نیز به صورت جدی توسط مدیریت مجموعه هدف گذاری گردیده است و تمرکز بر تولید محصولات آلیاژی خاص منجر شده است تا تولید این نوع از محصولات نسبت به سال قبل افزایش یابد.

علت روند صعودی فروش صادراتی در سه سال اخیر افزایش ضریب نفوذ برند شرکت(افزایش کیفیت محصولات و حضور در نمایشگاههای بین المللی) در همسایگان خارجی و افزایش نرخ ارز بوده است.

علت کاهش فروش داخلی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال به ۱۳۹۶ به دلیل افزایش فروش صادراتی و علت کاهش فروش داخلی در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ کاهش میزان تولید به دلیل رکود حاکم بر بازار بوده است .

علیرغم کاهش ۸ درصدی مقدار فروش داخلی سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن، فروش ریالی معادل مبلغ ۸٫۹۸۹٫۵۳۱ میلیون ریال افزایش یافته که ناشی از افزایش ۹۲درصدی میانگین نرخ فروشداخلی بوده است.

همچنین مقدار فروش صادراتی سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن به میزان ۲۳۰ درصد و میانگین نرخ فروش مذکور به میزان ۴۹ درصد افزایش یافته که این موضوع منجر به افزایش ۴۰۰درصدی(معادل مبلغ ۲٫۲۲۲٫۸۳۱ میلیون ریال) مبلغفروش صادراتی شده است.

علت افزایش نرخ فروش داخلی و صادراتی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل، عمدتاً ناشی از افزایش قابل ملاحظه نرخ ارز طی سال مذکور بوده است.

 

صورت خلاصه وضعیت ارز دریافت شده حاصل ازفروش صادراتی – شش ماهه دوم ۱۳۹۷

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

 

نحوه قیمت گذاری محصولات

نرخ فروش محصولات و ارائه خدمات بر اساس شرایط بازار و بورس کالای ایران و به موجب تصمیم هیأت مدیره شـرکتتعیین شده است. قیمت پایه محصولات فولادی در بورس با توجه به قیمت شمش صادراتی و نرخ ارز محاسبه شده اسـت؛لذا محاسبه قیمت پایه محصولات فولادی در بورس بصورت زیر بوده است:
نرخ ارز مبادله ای * (۹۵ %FOB خلیج فارس)= قیمت پایه محصولات فولادی در بورس

نحوه قیمت گذاری در شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر بر اساس قیمت بازار، عرضـه و تقاضـا و قیمـت تمام شده محصول میباشد.

 

مشتریان عمده محصولات شرکت

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

شرکتهای تجاری آهن آلات هرات نت بلت وکومپانیای گه لیاوه ، شرکتهای خارجی بوده و فقط فروش صادراتی به آنها صورت گرفته است.

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

در نمودار زیر اصلیترین تولید کنندگان بخش خصوصی در حوزه محصولات طویل و به صورت مشخص میلگـرد و کلاف آورده شده است. همانگونه که مشخص است شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در حال حاضـر بزرگتـرین تولید کننده میلگرد و کلاف در بخش خصوصی میباشد. مشخصاً شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر بیش از ۲۲ درصداز کل تولیدات میلگرد بخش خصوصی را به خود اختصاص داده است که بیانگر موقعیت مناسب این شـرکت در بـازار مـیباشد.

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

رقبای شرکت

تحلیل بنیادی نماد کویر

با توجه به موارد فوق و همچنین تمرکز شرکت بر مزیت رقابتی فعلی خود یعنی تولید محصولات خاص ومدیریت بر بهای تمام شده، از رقبای داخلی تهدیدی متوجه شرکت نخواهد شد. در ارتباط با رقبای خارجی نیز علاوه برمزیت مدیریت بهای تمام شده، قیمت ارز و تعرفه های واردات فولاد کشور، حضور رقبای خارجی را در کشور تقریباً غیرممكن ساخته است.

مقایسه نسبتهای سوددهی با رقبای اصلی در سال ۱۳۹۷

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

فهرست قراردادهای فروش مهم شرکت به استناد نامه شماره ۳۲۱/۹۸ مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ارسالی به شرکت بورس و اوراق بهادار به شرح جدول ذیل می باشد:

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

در لیست فوق خبری از شرکتهای تجاری آهن آلات هرات نت بلت وکومپانیای گه لیاوه که شرکتهای خارجی میباشند ، نیست.ظاهرا شرکت مشکلی در صادرات دارد.

با نگاهی گذرا به پیشینه فعالیت و سابقه ۳۰ ساله این شرکت در صنعت فولاد ، سهامدارن شرکت تولیدی فولاد سپید فرابکویر فعالیت حرفهای خود را در سال ۱۳۶۳ در زمینه حمل و نقل محصولات فولادی آغاز نموده و در سال ۱۳۶۷ خرید وفروش آهن آلات را به فعالیتهای خود اضافه نمود، لذا سیكل فعالیتهای شرکت درصنعت به گونه ای بوده است که ابتدا جای خود را در فروش محصولات فولادی در ایران باز کرده و صاحب نام و رسم گردیده و سپس فرا خور نیاز و تواناییهایخود شروع به راه اندازی خط تولید پومینی و دانیلی در زمینه میلگرد و کلاف در انواع گریدها، بسته به سفارش مشتری نموده است. شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر به دلیل سابقه بلند مدت در زمینه فروش و بازار و مشتریان، محصولات را به سفارش و سلیقه مشتریان تولید نموده و از سطح اعتبار بالایی از لحاظ کیفیت محصول در نظر مشتریان کسب کردهاست. لازم به ذکر است با توجه به فروش سنتی این شرکت در گذشته و وجود مشتریان قدیمی و وفادار فروش در این مجتمع به صورت درخواست و ارسال پیش فاکتور میباشد و اکثراً براساس قرارداد مكتوب نیست. البته در مواردی نیز فروشضمانت نامه ای و LC اعتبار اسناد داخلی و عقد قرارداد انجام میگیرد.

فعالیت اصلی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر بازرگانی در حوزه زنجیره صنعت فولاد اعم از میلگرد و کلاف ، صادرات ، واردات، بازاریابی، انتقال و بارگیری کالا، انبارداری، توزیع و پخش و … میباشد که این مفهـوم در برگیـرنده طیف وسیـعی از حوزههای کسـب و کار میباشد. ضمن آنكه هیچگونه محدودیتی در خصوص امكان فعالیت و سرمایه گذاری در خارج ازحوزه صنعت فولاد برای شرکت وجود ندارد که این امر بر گستردگی و تنوع حوزه های کسب و کار شرکت میافزاید. لذا این شرکت در مورد بارگیری و ارسال سفارشات به اقصا نقاط کشور هیچ گونه محدودیتی ندارد و دارای بزرگتررین ناوگان حمل ونقل میباشد. همچنین یكی از راهبردهای اساسی شرکت تولیدی فولاد کویر حفظ رضایت مشتریان میباشد، از آنجائی كه هزینه های حمل و نقل در این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا این شرکت بازایابی و فروش جغرافیایی را سرلوحه کار خود قراداده و با لحاظ کردن موقعیت حضور مشتریان در بازارهای خود، محصولات شرکت با قیمتهای فروش به صورت رقابتی تحویل آنها میگردد. در نهایت این موضوع باعث همكاری بلند مدت و سود آوری پایدار برای شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر و مشتریان خواهد شد.

ریسک ها

-کاهش حجم فروش داخلی؛
– کاهش حجم فروش صادراتی؛
– کاهش قیمتهای جهانی؛
– افزایش قیمتهای سایر نهاده ها؛
– افزایش قیمت مواد اولیه (شمش)؛
-عدم تک نرخی بودن ارز؛
– عدم مدیریت هزینه های تبدیل و انحراف هزینه های واحدها؛
– عدم حمایت دستگاههای دولتی از شرکتهای خصوصی؛
– افزایش هزینه های مالی شرکت؛
– عدم پرداخت بموقع قسطهای وامهای ارزی توسط شرکتها؛
– عدم پرداخت بموقع مطالبات مشتریان به شرکتها؛
– خریدهایی با هزینه های بالاتر به دلیل تحریمها؛
– کاهش نقدینگی شرکتها؛
– کاهش امكان برگشت مطالبات ارزی (درآمدهای صادراتی) ؛
– عدم تامین بموقع فاینانسها جهت طرحهای توسعه

نرخ ارز به عنوان یكی از متغیرهای کلان اقتصادی، یكی از عوامل تأثیرگذار و در عین حال ابهام آمیز بر صادرات محصولات صنعت فولاد میباشد. صنعت فولاد یكی از مهمترین و تأثیرگذارترین صنایع در رشد و توسعه صنعتی هرکشوری محسوب میشود. صنایع فولاد بعد از نفت و گاز دومین صنعت پر حجم تجارت دنیا را تشكیل میدهد.صادرات فولاد در دو بخش صادرات فولاد خام و صادرات محصولات فولادی انجام میگیرد و با توجه به جایگاه فولاد درجهان نقش تأثیرگذاری در اقتصاد کشورها دارد.

با گسترش فعالیت شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز از اهمیت ویژه ایبرخوردار شده است. ریسک نوسانات نرخ ارز به دلیل برابری ارزها در مقابل ریال رخ میدهد همچنین ریسک نوسانات کلی نرخ ارز بر صادرات شرکت اثر میگذارد. لذا زمانی که نرخ ارز در حال رشد باشد نفع شرکت در افزایش فروش خارجی خواهدبود و در زمان کاهش نرخ ارز، مناسب است که شرکت بیشتر فروش داخلی را مد نظر قرار دهد. بنابراین برنامه ریزیهای مشخص با توجه به نوسانات نرخ ارز برای صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است. این ریسک در خرید مواد اولیه شرکت نیز قابل بررسی است.همچنین از آنجائیكه بخشی از مخارج تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز بهره برداری و طرحهای توسعه، ارزی یا معادل ارزی است لذا هرگونه نوسانات نرخ ارز میتواند تاتیر با اهمیتی بر مخارج سرمایه گذاری و عملكرد پیش بینی شده آن داشته باشد.

نوسانات قیمت مواد اولیه در داخل کشـور بـدلیل تغییـرات در سـطح عمـومی قیمتهـا یكـی از مهمترین ریسکهای شرکت است. تكمیل زنحیره تولید واحداث واحد ذوب و بهره برداری از این واحد یكی از مهمترین اقدامات اساسی است که در جهت کاهش این ریسک میتوان انجام داد.صنعت فولاد کشور برای تامین مواد اولیه مورد نیاز به واردات وابسته است و به همین دلیل نوسانات نرخ ارز، این بخش رابه شدت دچار مشكل میکند. در کنار آن افزایش نرخ ارز موجب میشود که فضای روشنی را نتوان برای تولید فولاد متصورشد. همچنین نوسان نرخ ارز موجب میشود که فولاد سازان به ویژه بخش خصوصی به علت عدم دریافت تسهیلات متناسب با نیازشان از سوی دولت با مشکلات زیادی مواجه شوند، زیرا تامین مواد اولیه وارداتی با دلار گران و تبدیل آن به محصول نهایی و در نهایت عرضه به زیر نرخ منطقی برای هیچ شرکت تولیدی فولادی از توجیه اقتصادی برخوردار نیست. این نوسان موجب رکود بر بازار فولاد میشود.

ریسک تغییرات نرخ ارز میتواند تاثیر مهمی بر روی سطح قیمت فرآورده های فولاد و در نتیجه صادرات آنها داشته باشد.بالا بودن ارزش دلار نسبت به سایر ارزهای مهم اروپایی، خود یكی از دلایل افزایش صادرات فولاد کشورهای اروپایی به آمریكا بوده است. بالا بودن ارزش دلار نسبت به ین ژاپن از طرفی سبب تشویق صادرکنندگان فولاد این کشور به افزایش میزان صادرات فولاد خود به بازارهای داخلی گردیده و از طرف دیگر قدرت رقابت را از تولیدکنندگان داخلی آمریكا سلبکرده است و بالعكس. در نتیجه این تغییرات را در بازارهای داخلی فولاد نیز می توان مشاهده و ارزیابی نمود.

با توجه به تحصیل امتیاز برق ۲۵ مگاوات ساعت و انعقاد قرارداد با شرکت برق منطقه ای اصفهان مبنی بر افزایش ظرفیتشبكه به میزان ۱۳۵ مگاوات ساعت، امتیاز گاز به میزان ۱۰٫۰۰۰ هزار مترمكعب و نیز قرارداد مشارکت فی مابین شرکت باشهرداری آران و بیدگل در خصوص تخصیص ۳۰ لیتر در ثانیه و قرارداد انتقال آب از تصفیه خانه فاضلاب کاشان به میزان ۲۵ لیتردر ثانیه و طرح پساب کاشان ۹۰ لیتر در ثانیه که در حال تاسیس میباشد، لذا ریسک عدم تامین منابع انرژی و آب موردنیاز شرکت پایین میباشد.

با توجه به نوع محصولات تولیدی و همچنین فصول مختلف سال میزان آب مصرفی در این خطوط تولیدی متفاوت است اما در ماکزیمم مصرف و در فصول گرم سال حدود ۱۶-۱۸ لیتر بر ثانیه آب صنعتی بوده است که در سایر فصول به حداقل۱۰ لیتر بر ثانیه نیز میرسد .مجتمع فولاد کویر اقدام به خرید ۹۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه خانه شهرستان کاشان نموده است که در حال حاضر درمراحل نهایی انتقال این آب تا مجتمع میباشد و در حال بررسی و مهندسی اجرای تصفیه خانه تكمیلی مجتمع فولاد کویربه منظور آماده سازی آب صنعتی از پساب شهرستان میباشد و بنابراین به طور کامل وابستگی به استفاده از آبهای زیرزمینی قطع خواهد شد .

در حال حاضر شرکت سروش کارآفرینان کویر(سهامی خاص) به عنوان شرکت فرعی این شرکت مشغول به فعالیت میباشد و ۹۹٫۸ درصد سهام آن متعلق به شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر  میباشد ولی با توجه به گردش نقدینگی و عملیاتی قابل توجه شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در صورت عملكرد نامناسب شرکت فرعی مذکور تاثیرقابل توجهی بر نتایج عملكرد و سودآوری شرکت مادر نخواهد گذاشت.

صورت سود و زیان

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

در مورد حضور در بازار و مقایسه این شرکت با شرکتهای مشابه باید بگوییم که شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در سال ۱۳۹۷ از ۶۹ درصد از ظرفیت خود استفاده کرده و در بین شرکت های تولید کننده میلگرد در ردیف دوم قرار دارد وچنانچه زنجیره تولید این شرکت تكمیل و یا مواد اولیه به موقع تامین گردد امید است در آینده جایگاه خود را ارتقاء دهد.شرکت برنامه ریزی لازم جهت بهره برداری موثر از ظرفیتهای ایجاد شده در سالهای اخیر را در دستور کار خود قرارداده است و پیشبینی میگردد تا علاوه بر افزایش بهره وری بتواند سود قابل توجهی را در سالهای آتی عاید سهامداران خودنماید.

۳ .افزایش سود ناخالص، عملیاتی و سود خالص شرکت در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل آن، عمدتاً ناشی از افزایش قیمت فروش محصولات به سبب افزایش نرخ ارز بوده است .

در سال ۱۳۹۷ ، افزایش شدید نرخ ارز و به تبع آن بالا رفتن قیمت مواد اولیه و محصولات شرکت موجب افزایش چشمگیر سودآوری شرکت شده است.

۴ .با مشاهده جدول فوق این نكته نتیجه گیری میشود که به دلیل افزایش درآمدهای عملیاتی در سال ۱۳۹۷ ، حاشیه سودناخالص نسبت به کل سال ۱۳۹۶ به میزان ۲۳۹ درصد رشد داشته است.

۵ .طبق صورتهای مالی میان دورهای ۳ ماهه اول سال۱۳۹۸( حسابرسی نشده)، سود واقعی شرکت قبل از مالیات مبلغ ۱٫۸۱۰٫۷۶۷ میلیون ریال ابراز شده است که این مبلغ تا حدود زیادی ناشی از آثار نرخ موجودی مواد اولیه در اول دوره وافزایش نسبی حجم فروش محصولات در دوره مذکور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل بوده است علی ایحال تعمیم عملكرد سه ماهه اول سال۱۳۹۸ به کل سال مذکور با توجه به نوع صنعت ، ارتباط قابل توجهی با نوسانات نرخ ارز و بهتبع آن نرخ محصولات فولادی در سال مذکور دارد لذا درخصوص سال ۱۳۹۸ ، چگونگی تحقق نتیجه عملكرد سال مذکوردر مقایسه با سال ۱۳۹۷ بستگی زیادی به شرایط حاکم بر بازار از منظر میزان تغییرات نرخ ارز دارد.

همچنین طبق صورتهای مالی میان دورهای ۳ ماهه اول سال۱۳۹۸( حسابرسی نشده)، سود واقعی شرکت قبل از مالیات مبلغ ۱٫۸۱۰٫۷۶۷ ابراز شده است که این مبلغ با توجه به روش قیمت گذاری موجودی مواد اولیه(میانگین موزون متحرک) تاحدود زیادی ناشی از پائین بودن نرخ مواد اولیه مصرفی (به علت پائین بودن نرخ شمش فولادی در اول دوره در مقایسه باخرید طی دوره ) و افزایش نسبی حجم و میانگین نرخ فروش محصولات در دوره مذکور در مقایسه با دوره مشابه سالقبل بوده است. لذا درخصوص سال ۱۳۹۸ ، چگونگی تحقق نتیجه عملكرد سال مذکور در مقایسه با سال ۱۳۹۷ بستگی زیادی به شرایط حاکم بر بازار از منظر میزان تغییرات نرخ ارز دارد علی ایحال با تعمیم روند عملكرد سه ماهه اول به کلسال۱۳۹۸ ،تحقق سود سال مالی قبل نیز امكان پذیر خواهد بود.

برای سال مالی ۱۳۹۸ الی ۱۴۰۰ تقسیم سود به میزان ۴۰ الی ۶۰ درصد سود خالص سال قابل پیشبینیمیباشد. بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی عادی صاحبان سهام مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۳۰ مقرر گردید تقسیم سود بینسهامداران بابت عملكرد سال ۱۳۹۷ به میزان ۶۰ درصد سود خالص سال معادل مبلغ۲٫۳۱۶٫۰۰۰ میلیون ریال (به ازای هرسهم ۹۶۵ ریال) صورت پذیرد.

نتایج عملكرد مقایسه ای شرکت

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

افزایش سود عملیاتی و سود خالص شرکت در سال ۱۳۹۷ به ترتیب به میزان ۲۴۶ و ۳۹۳ درصد نسبت به عملكرد سال ۱۳۹۶ عمدتاً ناشی از افزایش قیمت فروش محصولات به سبب افزایش نرخ ارز بوده است .

تحلیل بنیادی نماد کویر

جدول بودجه فروش

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

اطلاعات مالی

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

تحلیل بنیادی نماد کویر

طرح های توسعه ای

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر  با توجه به تحقیقات بازار و شناسایی نیازهای مشتریان بالقوه و بالفعل در نظر دارد در خط تولید دانیلی توسعه های اساسی داشته و با هدف رشد و ارتقاء ظرفیت و کیفیت محصولات و در این راستا این امر مستلزم تدوین خط مش جامع کیفیت در شرکت است. اما در حال حاضر شرکت فعلا درصدد برآورد هزینه طرح میباشد و طرح مورد نظر هنوز اجرایی نشده است. منابع تامین برآورد هزینه فوق الاشاره از محل تسهیلات صندوقذخیره ارزی و عواید ناشی از عرضه اوراق بهادار در بازار بورس سهام میباشد و کارشناسان مالی و فنی شرکت در حال حاضر در حال تدوین گزارش توجیهی فنی و اقتصادی میباشند. در حال حاضر هیچ هزینه ای بابت طرح مذکور پرداخت نگردیده است.همچنین شایان ذکر است که پروژه ذوب و ریخته گری شرکت یک پروژه ی مطالعاتی داخلی میباشد که هزینه های انجامشده در این خصوص عمدتاً مربوط به مطالعات و هزینه های ماموریتهای خارج از کشور کارشناسان واحد فنی و مهندسی شرکت میباشد .

مالیات عملكرد شرکت تولیدی فوالد سپید فراب کویر برای کلیه سالهای قبل از سال ۱۳۹۶ کاملا قطعی وتسویه گردیده است.این شرکت نسبت به مالیات تشخیصی برای عملكرد سال ۱۳۹۶ اعتـراض نمـوده و موضـوع توسـط هیـأت حـل اختلاف مالیاتی در دست رسیدگی میباشد که تاکنون نتیجه آن مشخص نگردیده است. لذا با توجه بـه گـزارش مجری قرار رسیدگی مربوط به مالیات عملكرد سال مذکور جهت پوشش بدهی احتمـالی مالیـاتی، مبلـغ ۷۳٫۶۷۹ میلیون ریال، ذخیره در حسابها منظور شده است.

سرمایه گذاری در سایر شرکتها

تحلیل بنیادی نماد کویر

مشخصات شرکتهای تابعه و وابسته

همانطور که در جدول فوق آورده شده است شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر به دلیل داشتن بیش از ۵۰ درصد ازسهام شرکت سروش کارآفرینان کویر ، این شرکت جزء شرکتهای تابعه و سه شرکت دیگر به دلیل اینكه تعداد سهامی که در اختیار شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر است کمتر از ۵۰ درصد میباشد جزء شرکت وابسته محسوب میشوند.شرکت خدماتی سروش کارآفرینان کویر در تاریخ ۱۳۸۷/۰۷/۱۴ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده طی شماره ۴۰۴۵ در ثبت شرکتهای شهرستان کاشان به ثبت رسیده است. به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ نام شرکت به شرکت حمل ونقل کالای سروش کارآفرینان کویر تغییر یافته و تحت شماره ثبت ۱۵۳۳ دراداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری آران و بیدگل به ثبت رسیده است.

 

در حال حاضر، شرکت حمل ونقل سروش آفرینان کویر بار جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر است. مرکز اصلی شرکت طبق ماده ۴ اساسنامه در شهرستان آران و بیدگل جاده عباس آباد جنب مجتمع فوالد سپید فراب کویر واقع گردیده است.موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۲ اساسنامه عبارت از اشتغال به انجام امور حمل و نقل جادهای از مبدأ شهرستان آران وبیدگل به سایر نقاط کشور و همچنین ایجاد هرگونه شعب یا نمایندگی با کسب موافقت قبلی و کتبی از سازمان حمل ونقلو پایانه های استان اصفهان میباشد.

در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ تعداد وسایل نقلیه سنگین این شرکت جهت تحویل بار ۳۱ دستگاه میباشد. مضافاً در حال حاضر ۹۹٫۹۸ درصد سهام این شرکت تحت مالكیت شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر میباشد.

 

صورت سود و زیان شرکت سروش کارآفرینان کویر

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

برآورد فروش سال های آتی تحلیل بنیادی نماد کویر

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

 

مقایسه کویر بر مبنای P/E  گروه فلزات اساسی و سایر شرکت های پذیرفته شده در بورس

تحلیل بنیادی نماد کویر

تحلیل نسبت های اهرمی و پیش بینی سود شرکت در سال جاری و سال آتی بهمراه ارزش گذاری هر سهم شرکت با استفاده از نرم افزار آنلاین تحلیل بنیادی وبسایت پرشین بورس صورت گرفته و در لینک زیر در قالب فایل پی دی اف و تصویر برای شما کاربران گرامی قابل دریافت است.

مفروضات پرشین بورس در تحلیل بنیادی نماد کویر

 

تحلیل بنیادی نماد کویر

نتایج تحلیل بنیادی نماد کویر در نرم افزار تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی نماد کویر

پرشین بورس : بر اساس میانگین تمامی روش های قیمت گذاری قیمت هر سهم برابر با ۶۶۵۶ ریال تعیین گردید. صورت های مالی این شرکت بسیار محتاطانه تهیه شده است و لذا انتظار میرود در سال جاری به راحتی به سود ۲۴۲۰ ریالی دست یابد. انتظار میرود نماد رشد قیمتی ۱۰۰ درصدی نمایید.بر اساس فرمول نرم افزار تحلیل بنیادی قیمت هر سهم به روش DDM و با مفروضات تحلیلی انتهای سال مالی برابر با ۱۱۵۷۶ ریال به ازای هر سهم است.

نتایج تحلیل بنیادی نماد کویر در فایل زیر قابل دانلود است.

فایل PDF کویر

تصویر ارزش گذاری هر سهم با روش های متفاوت محاسبه شده توسط پرشین بورس برای تحلیل بنیادی نماد کویر

تحلیل بنیادی نماد کویر

شما نیز میتوانید با مفروضاتی متفاوت ، اقدام به تحلیل بنیادی این نماد یا هر نماد دیگری کنید.برای دسترسی به نرم افزار تحلیل بنیادی اینجا کلیک نمایید.

روند تولید ، اوزان تولید ، اوزان فروش ، نرخ و مبالغ فروش شرکت در ۶ ماهه اول سال جاری با سال گذشته بزودی با استفاده از نرم افزار مقایسه ای تولید و فروش وبسایت پرشین بورس نیز مورد بررسی قرار گرفته و به این مطلب افزوده میشوند.

این مطلب بروزرسانی میگردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 397 views بار دسته بندی : تحلیل بنیادی بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.